Hei godtfolk, jeg kaller igjen på deres utømmelige mengde kunnskap om alt som ruller på landeveien.
Kjøpte tidligere i år en Caad 10 som jeg må si jeg har vært fornøyd med. Eneste lille problemet er at den er noe aggressiv i geometrien for min kjære mandagskropp (spesielt nakken). Og jeg tenkte som så at det kanskje er mulig å gjøre et kupp ila høsten eller vinteren.
Har lurt litt på Canyon, da jeg liker hvordan de ser ut, men har ikke klart å lese meg frem til noe om rammegeometri på disse.
Budsjettet blir vel opp mot 20k, karbon over hele linja er ønsket. Så hvis folk har forslag å komme med er jeg "all ears".
Takk på forhånd, nå skal jeg ut å la nakken lide litt mer i penværet:)
Har inntrykk av at svært mange i dag velger ramme ut i fra kriteriet minst mulig. Er man i tvil så velges den minste for sikkerhets skyld. Det betyr høyt sete i forhold til styre. Ikke alle er like myke, og da sliter man gjerne litt.
Hvilken rammestørrelse sykler du på, og hvor høy er du?
Når det er sagt: Da jeg begynte å sykle racer igjen, fikk jeg også ondt i nakken. Jeg flyttet ned alle spacere, og snudde stemmet opp. Etter en måneds tid begynte "nedturen". Jeg sykler nå uten spacere og stemmet ned. ...men ramma er etter manges oppfatning for stor for meg. Det synes verken jeg eller min kropp, som begge sitter godt.

Har du vært og sjekket hvordan din sykkel passer? En god forhandler med måleutstyr hjelper deg for noen hundrelapper, og gir deg en kunnskap du uansett trenger når du skal ha ny sykkel.