Remedyen som har vært med meg de siste 2 årene har fått seg en oppgradering og mistet lakken.
- Pike 160mm - Fox dhx 5.0 (Har ikke endret lagre, så lett og raskt å skifte mellom denne og original) - Elixir 5 - X9 type 2 1x10 - DT Swiss AM1900 - Kindshock setepinne
Venter på dekaler som forhåpentligvis er klare til uken
Kjørte med Cotic Soul i sju sesonger - dette blir nok noe av det samme, med med store hjul. Gleder meg til å ta den med ut på sti!
Har en del turer på den nå - og dette er en skikkelig innertier for meg! Har hatt litt for stort fokus på tid og prestasjon i et par sesonger nå, og har kjørt en Scott Scale 29'er. I forhold til den er ROS'en en skikkelig tanks. Stabil som bare det, muligens er dette knyttet til mer biff i fronten: Først og fremst slakkere styrerørsvinkel, men også lengre styrerør (headtube?) med større diameter. Jeg var før bestilling usikker på om korte kjedestag og lang gaffel ville gi en skikkelig baksetefølelse og trøbbel i klatringer, men dette har vist seg å ikke holde stikk. 130mm gaffel føles helt riktig (med stem på -6 grader), om jeg skulle valgt noe annet, hadde jeg valgt 140 heller enn 120mm. Bakramma har god plass til dekk - nå kjører jeg Nobby Nic 2.35 på LB Wide felger - uten problemer. Har sett den satt opp med Hans Dampf bak, og jeg tviler ikke et sekund på at det går helt fint. Har foreløpig ikke fått testet den i de lengste og seigeste klatringene (for mye snø her i Lillehammer), så jeg er ikke 100% sikker på at 1x10 (30/36-11) er den endelige løsningen for meg. Elsker oppovercrux, så jeg er ikke totalt avvisende til 2x10 med f.eks. 24-36 foran. Men det er mulig jeg prioriterer enkelhelt og et lydløst og solid oppsett foran evne til å snegle meg opp de bratteste kneikene. Og: rammevekta på bortimot 3kg kjenner jeg ingenting til :-) Konklusjon: Denne sykkelen har jeg allerede blitt skikkelig glad i!
Har fått testet den i noen skikkelig lange og tekniske klatringer nå, og får meg er 1x10 med 30/36 som letteste "lett nok". Sykkelen gir også skikkelig selvtillit oppover, og er en drøm å klatre med.
Remedyen som har vært med meg de siste 2 årene har fått seg en oppgradering og mistet lakken.
- Pike 160mm - Fox dhx 5.0 (Har ikke endret lagre, så lett og raskt å skifte mellom denne og original) - Elixir 5 - X9 type 2 1x10 - DT Swiss AM1900 - Kindshock setepinne
Min stimaskin for sommeren 2014 Specialized Enduro Comp 29. Oppgradert til Sram S2200 Carbon krank med XX1 spider og Blackspire Chainring. XO1 girarm, trigger og kasset + XX1 kjede. Er også montert RockShox Reverb Stealth på den. Blir også og oppgradere til Sram Guide bremser når de kommer ut. Har tro på at det kan bli en artig sykkel og leke på i sommer
Redigert av Rukus; 05/05/201419:07.
det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
stilig, jeg er heller ikke på carbon650b-kjøret denne sesongen, vet du hva den veier uten pedaler?
Fikk prøvd den for første gang i dag etter ombyggingen. Litt tidlig å si, men det virker i hvert fall som om både coil og pike gjorde Remedyen godt. Ser frem til å kjøre den litt hardere nedover, da det heller var flat sti jeg testet på i dag.
Sitat: epsilone6
stilig, jeg er heller ikke på carbon650b-kjøret denne sesongen, vet du hva den veier uten pedaler?
Usikker, har ikke veid den. Men DHXen veier jo litt mer en RPen som sto på. Samtidig er Piken litt lettere en floaten. DT Swiss hjulsetttet er lettere enn Bontrager som sto på. Tyngre med Kindshock... Jeg tror den veier ca det samme som den gjorde i utgangspunktet
hva har du hatt tidligere som du sammenlikner den med? er bare nysgjerrig mht fremtidig sykkel. er det saint bremser du har der? baron som bakdekk, funker det bra?
Stemmer det Krankdrev. Nå kan du angre...gaffelen er fantastisk!
Djenghis: Fat er tullesykkel Dette er ekte saker!
Hadde den passet den nye sykkelen på vandringa hadde den garantert erstatta Foxen sykkelen kom med. CTD er noe piss. Ifjor sykla jeg også sti med Pike og Saint bremser.... de bremsene er en drøm, ingen vibrasjoner eller ulyder selv under våte forhold. Kul sykkel. Har du hardtailen også?
Stemmer det Krankdrev. Nå kan du angre...gaffelen er fantastisk!
Djenghis: Fat er tullesykkel Dette er ekte saker!
Hadde den passet den nye sykkelen på vandringa hadde den garantert erstatta Foxen sykkelen kom med. CTD er noe piss. Ifjor sykla jeg også sti med Pike og Saint bremser.... de bremsene er en drøm, ingen vibrasjoner eller ulyder selv under våte forhold. Kul sykkel. Har du hardtailen også?
Har Shan917 fortsatt, sykkelen er rå, testa den i Nesbyen både med Fox 34 og Pike. Fox suger i forhold