Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Edge 705- nytt kart

Edge 705- nytt kart #1669666 27/08/2013 23:24
S
svingen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Har kjøpt en brukt Edge 705, men kartet som var på var ufattelig dårlig. Har prøvd å laste ned nytt fra frikart.no, men kommer ikke noe videre..

Har lest litt på forumet, men ingenting virker.

hvordan får jeg IMG fila inn i MapInstall? eller må det være en annen filtype?

skal jeg laste ned den som er ment til PC eller minnekort? har prøvd begge deler. har også pakket ut zippet fila.

er ikke sikkert jeg er så langt unna, men har brukt for mange timer på dette nå..

Re: Edge 705- nytt kart [Re: svingen] #1669676 28/08/2013 01:12
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Koble Edge 705 til PC (eller mac). Selve Edge og evt minnekort dukker da opp som eksterne disker. Kopier fila til mappen "Garmin" på en av delene. Koble fra PC, slå på enheten. Du vil nå se kartet under "Map" på Settings menyen, velg dette om det ikke alt er valgt. Jeg klarer ikke å se at det er forskjellige versjoner for PC eller minnekort. Jeg har brukt "Topo Summer" og "File for GPS".

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Edge 705- nytt kart [Re: Elgvenn2] #1670673 28/08/2013 21:51
S
svingen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
hei

har fått til dette nå, men er ikke helt fornøyd med kartet. grusveier og div er ikke med. har du prøvd google maps på edge? prøver dette nå, men finner ikke kartet på innstillinga på edge'n. kan jeg bare ha ett kart? mener jeg kan ha flere kart på minnekortet, og så bare velge vilket kart jeg vil bruke på innstillinga?

Moderator  support