Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Anbefaling rammesett

Anbefaling rammesett #1668934 27/08/2013 08:22
S
SlowStep Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Etter en velt i helgen befant plutselig sykkelrammen min seg i litt flere deler enn det som strengt tatt er ønskelig og dermed må det handles inn en ny. Den gamle sykkelen var en Gmaxsykkel av typen AIR Ro30crbn. Forøvrig samme ramme som ble benyttet på en del Diamant/Nakamurasykler i 2010-12. Likte godt geometrien og satt veldig godt på den, selv om den kanskje på papiret var litt liten (Str 51, jeg er 180 høy, 84cm benlengde). Budsjettet er av typen "minst mulig for å få en tilsvarende god/bedre sykkel". Med unntak av strømper og vaiere så tror jeg gruppen (Dura Ace) har overlevd og kan flyttes over på ny sykkel. Samme med hjul (Mavic Ksyrium Elite) og pinne/ sete (Bontrager XXXlite, Specialized Toupe Sworks).

Styret (alu) er bøyd inn på den ene siden, men dette kan kanskje bøyes tilbake for å slippe å kjøpe nytt eller? Noen synspunkter på dette i samme slengen?

Setter stor pris på gode råd, tips og generelle synspunkter i det som forhåpentligvis er et godt marked for noen skikkelige høstkupp!

"If it's stupid and it works it ain't stupid"
Re: Anbefaling rammesett [Re: SlowStep] #1668965 27/08/2013 08:44
G
goatmxx Offline
Entusiast
Entusiast
G
Jeg kjøpte mitt fra kina.. 5400,- for styre, stem, gaffel, styrelager, spacere, ramme, flaskeholdere, setepinne og sete.. Vekt på sykkel inkl pedaler og flaskeholdere med full ultegra 6700 : 7,2 kg..

Sykkelfjas - Sjekk ut gruppa på facebook for mer fjas ICON_SMILE
Re: Anbefaling rammesett [Re: SlowStep] #1668987 27/08/2013 09:03
vim Offline
Avhengig
Avhengig
Kinaramme er sikkert et godt tips som noe. Nye Gavia til 10000,- hos Bikeshop sikkert også, hvis man vil handle her hjemme. Brukt godramme med billige komponenter er kanskje også en idé? Mye på finn.no (og her).

Bøye et alustyre ville jeg ikke gjort. Et lite brudd og gryende materialtretthet under styretapen og brått ligger du i en grøft - worst case. Koster ikke mange hundrelappene for et nytt.

Ikke så rask, men veldig lite utholden.

Moderator  support, Valentino