Starter nå hjulsett-tråd nummer ørten her inne, men jeg begynner å gå meg litt vill i jungelen med utvalg av hjulsett så trenger sårt litt objektiv hjelp fra ekspertisen.
Jeg har siden i mai i fjor kjørt på et Mavic CC SL sett som jeg stort sett har vært fornøyd med. Jeg er i øvre delen av skalaen vektmessig så jeg kjøpte disse da de vistnok skulle være "bombesikre". De var de da altså ikke. Jeg oppdaget på lørdag at kastet i hjulet jeg skulle fikse opp kom av at den ene eikenippelen på bakhjulet hadde begynt å dra seg igjennom selve felgen og at det dermed ikke var så mye håp for det hjulet.
Hjulsettet jeg skal ha vil primært bli brukt til ritt (sykler opp til 10 ritt i året), det skal være passe aero og det bør tåle en kar på ca 95kg. Budsjettet er på ca 10k, men kan gå litt over hvis det er gode argumenter for et mer solid hjulsett. Videre så bruker jeg Campa, men kan godt kjøpe et sett for Shimano så lenge det er enkelt å skaffe et campa-boss.
Så langt har jeg tittet litt på HED Stinger 6 i pariser-versjon. Litt over budsjett, men de er på lager hos Bikeshop og jeg kommer meg akkurat innenfor vektbegrensingen. Ellers har jeg også sett på Fulcrum Red Wind H50 XLR. Det er vel et hjul bygget på samme lest som CC SL hvor det er et aluhjul som har fått satt på en karbon-profil.
Er det noen som har noen formening om et av disse to settene kan være noe for meg eventuelt som har tips til noen andre hjul?