Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Jag ska också ha ny cykel!

Jag ska också ha ny cykel! #1662926 19/08/2013 10:24
Johanna Online OP
Entusiast
OP Online
Entusiast
Min cykel blev stulen i fredags, så det är väl dags att skaffa sig ny nu ICON_SMILE.

Min gamla cykel var en Specialized Safire Expert, så det var en damcykel med 120 mm vandring fram och bak. Den hade Braindämparen och ganska bra delar, så den var lätt.

Är det någon vits att ha mer dämpning? Jag vågar inte cykla över alla hinder, och kanske mer dämpning skulle hjälpa detta, men det blir kanske mycket tyngre att cykla på.

Jag hade 4 olika braindämpare under dem 3,5 åren jag hade min förra cykel. Så jag tänker att den här teknologin inte är helt optimal för mig (jag hatar när saker går sönder), eller vad tror ni? Blir det mycket tyngre att klättra utan någon tillsvarande dämpare?

På min förra cykel satt jag väldigt bra, så kanske jag bör satsa på en ny dammodell? Eller räcker det med en liten herrcykel?

Jag tar gärna emot tips på cyklar som skulle passa mig.

Re: Jag ska också ha ny cykel! [Re: Johanna] #1662949 19/08/2013 10:53
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vet at det er flere jenter lokalt som sykler på Trek Fuel Ex,og da ikke W modellene som er kvinnfolk syklene i samme serie.

Finnes jo en drøss med stisykler i 120-140 segmentet,det som da blir viktig er å finne noe man sitter godt på og som passer den type sykling man skal bruke den til.

Er så mange sykler å velge mellom at man kan lete seg til døde blant modellene med 29,27.5 eller 26hjul.

Jeg valgt meg ut ett par modeller som kunne passet økonomisk og deretter sett om jeg kunne prøvesyklet noen og hva andre mener om de i tester eller på forum.

Kan jo hende du finner noe pent brukt som passer også,noen selger jo syklene etter å ha syklet på de i knapt en mnd,eller mindre.

Men jeg tror at sykler i den klassen som en Trek Fuel Ex ligger i vil være ett greit utgangspunkt for jakten.

Kanskje en ny Spez. vil funke?

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Jag ska också ha ny cykel! [Re: Johanna] #1662999 19/08/2013 11:54
nilswithskills Offline
Ringrev
Ringrev
Enig i at du skal prøvesitte. Ta en runde på de lokale sykkelbutikkene. I Trondheim er det faktisk butikker med stisykler tilgjengelig. Prøv det som finnes i segmentet 120-140 mm. Se hva du trives på.

mvh
Nils

Moderator  support