Jeg innrømmer gladelig mine feil om jeg bare hadde hatt noen.... Og nå har jeg da tatt feil, kjære medforumister. To grove feil faktisk. Den første grovere enn den andre.
1. I min spe begynnelse som 1x10-frelst, så lot jeg min uvitenhet styres av matematiske beregninger og testing i nærmiljø. I den tro om at utveksling kan beregnes så endte jeg opp med 30t foran og en 36-11 kassett bak. Dette selv om ihuga medforumister snakket om, nei faktisk formate om, at jeg burde ha et 1:1 gir. Min aller største tabbe!! Så til blant annet BaronKanon, og sikkert noen til, JA du hadde rett! Jeg tok feil! Man MÅ ha 1:1 utveksling tilgjengelig.
2. Jeg viste stor grad av skepsis til 1x11. Det var jo da tydeligvis i stor uvitenhet og dels misunnelse. 1x11 er konge!
Og alt dette henger i sammen. En nylig oppgradering har ført meg inn på de smaleste stier! Jeg sykler 1x11 og kommer opp mye bedre enn før, jeg har 1:1 (32:32) og de 11 girene er helt rå! Har også falt litt for 32:42 som en nødløsning opp de bratteste skråningene. Og lenge leve Twist Shift, ja faktisk lenge leve Sram! Jeg har en ny demigud å dyrke
God natt kjære medforumister.