Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Through axle/hjul - Canyon Grand Canyon 29er

Through axle/hjul - Canyon Grand Canyon 29er #1661746 17/08/2013 08:34
schelvis Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hei,

Etter en del år som landeveissyklist, har jeg i år også gått til anskaffelse av 29'er.
Valget falt på Canyon Grand Canyon 29er som jeg til nå er veldig fornøyd med. MEN, idiot som jeg er, er jeg alltid på utkikk etter upgrades til syklene mine og jeg er keen på litt lettere hjul

Når jeg fikk 29ern min, ble jeg overasket over at man ikke brukte "vanlige"-QR for å feste hjulene, men through axle. Det ser også ut som det er forskjellige "standarder" foran og bak, men det er mulig jeg tar feil her ??

Foran: Rockshox SID29- gaffel
Bak: På selve akslingen står det Syntace x-12

Spørsmålet går vel i hovedsak på hvor mye dette begrenser mine valgmuligheter i forhold til nye hjul. Kan jeg feks kjøpe noe fra kina, og konvertere til through axle på noe vis? Eller er det kun noen hjul/nav som vil funke? Ut fra mine søk, ser det ut som det er mange "forskjellige" through axle standarder? Eller er det bare navnene som er forskjellige, men standardene de samme? (kompatibelt på tvers?)

Sikkert mange noob-spørsmål her, men jeg får flere spørsmål enn svar av å google dette merker jeg, så noen klare retningslinjer hadde vært topp.

:-)

Re: Through axle/hjul - Canyon Grand Canyon 29er [Re: schelvis] #1661783 17/08/2013 09:39
BikeTorjus Offline
Veteran
Veteran
Foran har du 15mm through axle og bak har du 142x12... de fleste navn i dag kan bygges om til de forskjellige standarene.

Orbea Occam H20 LT 2022
Diamant AR Sora

Moderator  support