Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kabel ruting/routing BMC SLX01

Kabel ruting/routing BMC SLX01 #1657350 10/08/2013 21:28
T
thomaskm Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T

Hei,

Sram høyre gir/bremse hendel er defekt igjen. (3 gang) Hendelen klarer ikke gire opp.
Jeg stakk ned på Spinn på Majorstua som var den eneste butikken som hadde en hendel som de kunne selge. (Jeg trengte ikke et par) De hadde ikke mulighet å montere dette før 25 august.....!!!! Derfor tenkte jeg at det er bare å gjøre dette selv.

Bremsevaieren gikk inn i en invendig strømpe i ramma. Men da jeg skulle strekke bakgirvaieren ned til kranken for så videre ned til bakgiret vil den ikke komme ut av hullet ved kranken (der vaieren til forgiret kommer ut)

Det er selvfølgelig sikkert mange triks jeg kunne ha gjort før jeg trakk den gamle girvaieren ut.

Men hvordan får jeg vaieren ut ved kranken på min BMC SLX01???

Det blir tydeligvis ikke noe ritt i morgen. :-(

Hilsen frustrert og tørr bak øra!

Thomas

Re: Kabel ruting/routing BMC SLX01 [Re: thomaskm] #1657464 11/08/2013 10:04
Mr Pink Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg skiftet vaiere på min SLX01 i vår. Jeg prøvde å være føre var og festet tanntråd til vaieren før jeg dro den ut, men jeg var like langt da jeg plutselig dro for langt og tanntråden befant seg inne i rammen. Jeg prøvde å få den ut med støvsugeren, men dette fikk jeg heller ikke til. Etter litt prøving, feiling og googling, så fant jeg en metode som jeg fikk til å fungere fint. Jeg la sykkelen på siden (drevsiden hvis det er snakk om vaieren til bakgiret), og da dukket vaieren opp der den skulle da jeg skjøv den inn fra toppen.

Jeg har dårlig kondis, men elendig teknikk.
Re: Kabel ruting/routing BMC SLX01 [Re: Mr Pink] #1659712 13/08/2013 23:21
T
thomaskm Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Takk for tipset...

Jeg fikk fikset det med den gode gamle kleshengeren. Jeg strakk den ut til en rett wire så lagde jeg en krok på enden. Da jeg stappet så mye girwire inn i ramma som jeg kunne, roterte et par ganger i sirkler inne med kleshengeren fra hullet ved kranken, fikk jeg tak i girwieren. Med litt makt så fikk jeg dratt ut kabelen selv om det var trangt.

Thomas

Re: Kabel ruting/routing BMC SLX01 [Re: thomaskm] #1659733 14/08/2013 05:56
Mr Pink Offline
Avhengig
Avhengig
Bra at det ordnet seg i alle fall. Rakk du rittet?

Jeg brukte min metode til vaierne til både frem- og bakgiret og fikk det etter hvert til uten altfor mye knot. Bremsevaieren hadde, som du også skriver, heldigvis innvendig strømpe i ramma.

Jeg har dårlig kondis, men elendig teknikk.

Moderator  support, Valentino