Kom over denne rammen litt ved en tilfeldighet og falt pladask for den. Det endte med salg av stisykkelen midt i sesongen. Ikke spesielt smart. Bruker anledningen til å hardkjøre grussykkelen på sti. 2012 Diamant Apex 29.2. Har montert 70 cm. flatt styre med 10 grader backsweep og Race King RS. Det fungerer meget bra så langt.
Det vil ikke bli anledning til å påvirke delevalget i stor grad, da jeg har en del deler fra før som må brukes. Resten av delene ligger på jobben og tilhører jobben, samt noe småtteri på vei fra CRC. Dere må gjerne kommentere delevalget. Kommer ikke til å bli ferdig med prosjektet før langt ut på høsten da importør ikke har bakbremsen på lager før ut på høsten.
Disse delene har jeg fra før
-Rock Shox Lyrik RC2L. Flodgate er fjernet for å få den mer følsom.
-Hjulene har Hope pro 2 nav, DT Swiss Champion eiker, DT Swiss 500 EX felg
-Continental Rubber Queen 2,4 montert slangeløst.
-Selle Italia SLR sete
-KS i950- R Setepinne
-Spank Spike 777 styre kappet til 74 cm
-Truvativ stylo carbon krank med Renthal SR4 32t kjedering
Her er ett bilde hvor jeg har stablet sammen sykkelen med hanske som styrelager for å se hvordan det blir. Fant fort ut at de røde detaljene ikke passer, så de har badet i Plumbo. Hope navene blir vanskelig å gjøre noe med, så de får være sånn så lenge. Når det gjelder hjulene så er det mulig de blir byttet ut med tiden. De er ganske tunge. Ca. 4150 gram med Rubber Queen 2,4 montert slangeløst. Når det er sagt så vet jeg ikke helt hvor det er mye å spare. 160 gram på andre eiker selvfølgelig. Har lurt litt på Stans Crest felger, men tviler på om det vil fungere med så smale felger. På grussykkelen er det Crest felger med Race King RS 29x2,2 montert slangeløst. Når jeg kjører med lavt lufttrykk ruller dekket i svingene, og fiser luft ved harde påkjenninger.
Deler som er bestil. Noe ligger på jobb, noe er på vei.
-Avid Juicy XO Trail 180/180 silver
-Rock Shox Monarc RT3
-Monteringsett til demperen
-Sram XO type 2 short cage bakgir
-Sram XO skifter
-Shimano XT pedaler
-Shimano XT 11-36 kasset
-Commencal neopren mudguard.(beskyttelsen for demperen som sitter utsatt til)
-Hope grip doctor i sølv
-Ombyggingsett for baknav til 142x12
-Dt Swiss bakaksel 142x12
-Easton Haven AM 55 mm. stem
-FSA Orbit 1.5 ZS-R Tapered Styrelager