Lurer på hva folk har klart nedover i terrenget.. For min del, så har jeg ikke måling. Men jeg må innrømme at jeg føler meg som ei pyse når jeg bremser opp på vei nedover...
Re: Høyeste hastighet i terrenget som du har oppnådd?
[Re: Rob1988]
#165416506/08/201315:54
Tja, hva mener du med "terreng"? For noen er jo en polert grusvei terreng, da er det ikke vanskelig og få opp farten så lenge det ikke er for svingete og uoversiktelig fremover.
Er det terreng som i sti er det vel ikke alltid like lett og få så sabla høy fart, type 50km/t ++ , ca 25km/t kan jo virke rååå fort om stien er heftig nok
#165417206/08/201316:03
Spørs jo helt hva som menes med terreng også. Det er vel en av de tingene som gjør at terrengsykling appelerer til så mange: Hva som gir fartskick varierer med underlag, sykkel og ferdigheter. Ned en halvteknisk kneik jeg kjenner godt har jeg klokka meg inn på 25 som maksfart. Det er likevell langt mer spennende enn å nå 80 på landeveisykkelen på nylagt asfalt.
Trønder osv
#165417806/08/201316:06
Går jo ikke det heller, for da kommer spørsmålet "hva er sti?". En sti kan jo ha et underlag som gjør at den rent teknikkmessig bare er en kjempetrang grusvei, eller den kan ha digre steiner, blinde dropp osv.
Skjønner hva du vil her og er enig i at det er interessant å vite, men jeg frykter for at det lett blir et "hvor langt er en snor?"-spørsmål.
Men jeg mener å ha sett at downhill-eliten i enkelte ritt når rundt 100 km/t, men det er naturlig nok ikke i de mest tekniske partiene.
Trønder osv
#165422406/08/201316:57
På sti: 89km/h (ganske bra singletrack, ikke teknisk og god oversikt. Livredd)
På grus: Aner ikke, holder meg unna det
Hadde oppmot 100 km/h flere ganger i vinter når jeg sykla i skisenteret på snø, det var ganske kult. Muddy Mary 2.35 satt ikke akkurat spikra, men helt ok! Moro å sykle fra folk på alpinski.
#165423106/08/201317:10
Hvis jeg velger å stole 100% på den gamle Edge 705 jeg hadde før så var rekorden 636.3 km/t,men regner jeg med at dette er feil pga. satelittskygge eller noe annet så er vel det raskeste jeg kan dokumentere på sti 56.3.
På turen jeg hadde i går makset jeg på 46,4km ifølge gps. Har forøvrig sett at jeg som regel ender med maxfart mellom 40 og 50 når jeg har vært ute å syklet. Og da er ingen vei regnet med. Men det er logget med iPhone og strava. Vet ikke hvor flike de er til å få med toppfart? Ser i allefall at de ikke alltid treffer sporet rett.
Always looking for the next trail.
Kristiansand Sykkelpark
[Re: SimonS]
#165463107/08/201308:13
Hvis jeg velger å stole 100% på den gamle Edge 705 jeg hadde før så var rekorden 636.3 km/t,men regner jeg med at dette er feil pga. satelittskygge eller noe annet så er vel det raskeste jeg kan dokumentere på sti 56.3.
Hmmm:
Jeg velger å tro på Edgen. Det er mye morsommere. Spesielt å tenke på hvordan det hadde vært om du da hadde kjørt fordi meg...