Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

pariser eller clincher?

Re: pariser eller clincher? [Re: MortenML] #1653605 05/08/2013 23:09
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,279
schnappi Offline
Krokoknøtt
Offline
Krokoknøtt
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,279
Sitat: MortenML
Tubular - ferdig pruta. Har punktert foran på vei ned mot Bunnefjorden fra Nesoddlandet med clincher. Aldri mer.


Ingen er sikret mot skumle opplevelser. Spør Beloki om den.


Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
Re: pariser eller clincher? [Re: *Erlend*] #1653741 06/08/2013 08:16
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 2,424
Dexter Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 2,424
Kjøpte pariser i våres, og vil nå bytte tilbake til clincher.
Føler at pariser er for de med følgebil.

Det å lime dekk gikk greit, det er mange youtube klipp vdr dette. Brukte først 5-6 dager på å lime et dekk (fjerning av lim, strekke dekk lime og tørke 2-3 lag) men etter å ha snakket med noen gamle ringrever skjønte jeg at det ikke var så nøye.

Uansett det er tungvint og dyrt når man punkterer med pariser, mye greiere å bytte slange.

Re: pariser eller clincher? [Re: schnappi] #1653754 06/08/2013 08:29
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 901
asbjorjo Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 901
Sitat: schnappi
Sitat: MortenML
Tubular - ferdig pruta. Har punktert foran på vei ned mot Bunnefjorden fra Nesoddlandet med clincher. Aldri mer.


Ingen er sikret mot skumle opplevelser. Spør Beloki om den.


Nei, men man lever noe sikrere med et dekk om holder seg på en felg som fortsatt vil ha noe kontakt mot bakken fremfor et dekk som helst vil av felgen og kontaktflaten plutselig består av to smale kanter.

Brukerfeil eller glatt veibane finnes det ikke noe utstyr som forsikrer mot.

Når det gjelder liming er dette såre enkelt og gjøres unna på en times tid om du har helt nye hjul (tar ikke mye lengre tid om du har flere sett) og noe kortere tid om du har gamle hjul. Kliss med lim unngår du ved å la det tørke litt før du drar på dekket, det er det som tar tid.

Strekking kan du drite i om du har riktig dekk. Conti sine er så trange at du kan la de stå og strekke en uke uten at det hjelper. Altså, strekking før man legger på er tull. ICON_WINK

Re: pariser eller clincher? [Re: MortenML] #1653768 06/08/2013 08:38
Registrert: Feb 2006
Innlegg: 3,004
anderz Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Feb 2006
Innlegg: 3,004
Sitat: MortenML
Har det tørket så kan du fjerne limrester med aceton. Husk at aceton er et småkvast stoff som ikke er snilt mot lakk og lunger.

Jeg har gått over til å bruke 3M sin "Citrus Cleaner Adhesive Remover" da den både er mye mer effektiv enn aceton samt mye mindre helsefarlig å jobbe med. Anbefales!

Re: pariser eller clincher? [Re: *Erlend*] #1654115 06/08/2013 14:34
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Jeg har limt et par dekk med teip. Var veldig enkelt å få det rett, og resultatet ble skikkelig bra, men det tok ganske lang tid. Det var noe skikkelig dritt å vaske bort det gamle limet med Aceton også. Jeg brukte beskyttelseshansker og avtrekk da.

Re: pariser eller clincher? [Re: *Erlend*] #1655920 08/08/2013 17:53
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 299
*Erlend* Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 299
Da ble det egentlig ikke Mavic hjul i det hele tatt da det ble litt for kostbart for meg akkuratt nå, så da blir det heller ett brukt Zipp 202, noen som har forslag til pariserdekk fortsatt?

Re: pariser eller clincher? [Re: *Erlend*] #1655926 08/08/2013 18:11
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 24
L
LarsHW Offline
Fersking
Offline
Fersking
L
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 24
Veldig fornøyd med Conti Sprinter egentlig, spesielt når man tar med prisen også.. ICON_SMILE
Under 300 kr fra cyclecomponents: http://www.cyclecomponents.com/9/sv/artiklar/continental-sprinter-tubdack-svart_svart-700x22-2.html

Re: pariser eller clincher? [Re: anderz] #1655937 08/08/2013 18:32
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 2,061
Espen E Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 2,061
Sitat: anderz
Sitat: MortenML
Har det tørket så kan du fjerne limrester med aceton. Husk at aceton er et småkvast stoff som ikke er snilt mot lakk og lunger.

Jeg har gått over til å bruke 3M sin "Citrus Cleaner Adhesive Remover" da den både er mye mer effektiv enn aceton samt mye mindre helsefarlig å jobbe med. Anbefales!


Er ikke det mye likt Swix klisterfjerner på sprayboks?
(Forøvrig uovertruffet til å fjerne sorte skostriper på linoleumsgulv om det er noen som har trappevaskoppgaver i borettslag el...)


- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg....
2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International
http://instagram.com/esp1e/
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå