(...)Nå tror jeg ikke 3G er cracket enda men er vel Elgvenn som er ansvarlig for nettet rundt her og han er jo ute å sykler hele tiden, så her gjelder det å passe seg selv..

I know i'm paranoid but am i paranoid enough - Tom Clancy
(...)
Hysj!!!

On topic... Hvis du mister internett forbindelsen så kan du vel rett og slett melde feil til selskapet og la de sjekke hva som er feil. La konspirasjonsteoriene ligge de evt. kommer ut av skapet selv og innrømmer at de har gjort noe.
Er vel også litt skeptisk til at de faktisk sjekker at du var på netflix når moren din var på besøk. Hvis du ikke kommer noen vei med feilmeldinga di, så kan du jo evt. politianmelde, eller rapportere saken til datatilsynet. Det er vel også mulig med sivil søksmål (tror jeg?) hvis politiet bare vil henlegge, men det er vel uansett ganske ekstremt.

Jeg er også litt usikker på hva som skjer når du får "varseltrekant", betyr det at man mister connectivitet mot en viss server et sted? Eller at IP-leasen går ut uten at man får ny (virker vel lite trolig hvis det er en egen router i mellom, så fremst det ikke er den som struler da).
Ofte har de fleste kabelmodem en webside som kan gi deg noe status. Du kan jo sjekke om det er linja som fysisk forsvinner, eller om det er et høgere protokollag som er problemet.
På min Thompson fra Canal Digital er i hvert fall siden
http://192.168.100.1/ (fungerer med og uten router i mellom, sett at routeren din gidder å route 192.168.0.0/16), men det kan jo være noe helt annet hos deg, om det i det hele tatt finnes noe slikt...