|
|
Giant satser kun på 27,5" fremover
|
Re: Giant satser kun på 27,5" fremover
[Re: Hardcore Old-schooler]
02/08/2013 11:21
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Den er grei, men ville du på en 29" kjørt ennå fortere enn på din 650b? Det er det spørsmålet du må stille.
Jeg har gjort en liknende test. Jeg hadde en Banshee Viento hardtail m/140mm fox Float, og kompisen min har en Banshee Paradox (samme sykkel i 29") med 120mm Fox Float. Når jeg syklet på 26 og han på 29, holdt vi ganske nøyaktig samme tempo over terrenget, men når jeg lånte hans, og han min, sykkel, syklet jeg en tanke fortere. Selv på en sykkel som ikke var helt tilpasset min sittestilling og med gaffel satt opp for en lettere rytter. Jeg følte ganske riktig at min egen 26" var mer leken og enklere å ha med å gjøre (marginalt), men faren er vel at det faktum at det var MIN sykkel som var tilpasset MEG som hadde mye av æren for det. Det tyder jo i alle fall på at hvis man prioriterer å komme fortest mulig frem (bortover) med minst mulig motstand, (som i "sykler ritt") er store hjul veien å gå. Hvis man driter i det, så: Vel... Jeg kjøpte 26" nå sist også, for protokollen.
|
|
|
[Re: Stein]
02/08/2013 12:32
|
Hardcore Old-schooler
formerly known as Erik Angvik
|
Den er grei, men ville du på en 29" kjørt ennå fortere enn på din 650b? Det er det spørsmålet du må stille.
Jeg har gjort en liknende test. Jeg hadde en Banshee Viento hardtail m/140mm fox Float, og kompisen min har en Banshee Paradox (samme sykkel i 29") med 120mm Fox Float. Når jeg syklet på 26 og han på 29, holdt vi ganske nøyaktig samme tempo over terrenget, men når jeg lånte hans, og han min, sykkel, syklet jeg en tanke fortere. Selv på en sykkel som ikke var helt tilpasset min sittestilling og med gaffel satt opp for en lettere rytter. Jeg følte ganske riktig at min egen 26" var mer leken og enklere å ha med å gjøre (marginalt), men faren er vel at det faktum at det var MIN sykkel som var tilpasset MEG som hadde mye av æren for det. Det tyder jo i alle fall på at hvis man prioriterer å komme fortest mulig frem (bortover) med minst mulig motstand, (som i "sykler ritt") er store hjul veien å gå. Hvis man driter i det, så: Vel... Jeg kjøpte 26" nå sist også, for protokollen. Den eneste måten og kjøre slike tester er og gjøre slik jeg gjorde det når jeg skulle finne ut at EVO er det beste valget for meg. Jeg fikk tak i alle rammene jeg var ute etter og monterte over mitt utstyr og brukte ca en sesong på testing i smug. ALT likt bare ikke rammen og bakdemperen. Men Stein er det noen av oss 26" gutter som har sagt at 26" er raskere en 29"? Nei, men morsommere ja. Også i samme slengen fant vi funnet ut at : Satan de som sykler dem er jo like gørr og kjedelig de og. Litt slik som: Duste hundeier får duste bikkjer Pudding foreldre får pudding unger Dølle sykler har SUPER dølle eiere Drikke øl med en på 26" eller en på 29"? Snakkes'a
Redigert av Skrika (Erik Angvik); 02/08/2013 12:35.
In a world of compromise, some don't.
|
|
|
02/08/2013 12:40
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Men Stein er det noen av oss 26" gutter som har sagt at 26" er raskere en 29"?
Nei. Det var jo du som sa at: Den er grei, men ville du på en 29" kjørt ennå fortere enn på din 650b? Det er det spørsmålet du må stille.
...Og jeg har stilt det spørsmålet og testet (vel, med 29" og 26", da), men kjøpt 26" likevel.
|
|
|
[Re: Akaly]
02/08/2013 18:46
|
Kamao
Ringrev
|
Ringrev
Priser på 2014 modellene vil bli presentert på importørens side 25/8. Trance modellene vil bli priset fra 15-60k.
|
|
|
02/08/2013 18:51
|
Espen
More than words
|
More than words
Jeg er ikke borte nei.
Beæret og ydmyk over å bli invitert på tur.
Desverre har jeg dårlig kne, så jeg har kun sykla på grus så langt i år. Mye kjedelig stabilitetstrening nå, og operasjon kommer.
Hakke fått stisykkern på hjul enda en gang, men jeg kommer tilbake, vær trygg.
Er jeg heldig, kommer jeg meg på sti før snøen kommer.
Du tror sikkert jeg er en kylling, som feiger ut, men det er jeg ikke.
Espen
|
|
|
02/08/2013 21:11
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
Forøvrig, da jeg var ute og syklet litt hardt terreng med en kompis, så fulgte jeg ham i samme fart som han hadde på sin 29-tommer. Tror den ekstra dempervandring nuller ut ulempen med noe mindre hjul ganske greit.
Den er grei, men ville du på en 29" kjørt ennå fortere enn på din 650b? Det er det spørsmålet du må stille. Du kan jo prøve deg på manual med en 29". Men som du sikkert har skjønt, disse 29" tror at morsomt med sykkel er og rulle over ting. Vet at det ikke var noen voldsomt nøyaktig sammenligning, men det var vanskelig å gjøre en skikkelig sammenligning uansett, siden han bruker klikkpedaler og jeg bruker vanlige (flats heter det kanskje?). Men det lille jeg testet hans sykkel så var det ikke noen enorm forskjell på evnen til å "rulle over". Noe forsåvidt Giants utregninger viser også. Men merket helt klart at den var veldig lang der bak og den sykkelen er nok mer designet for å tråkkes fort enn for å dra bunnyhops og manuals...
Redigert av vids; 02/08/2013 21:38.
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
[Re: Espen]
03/08/2013 05:50
|
Hardcore Old-schooler
|
Jeg er ikke borte nei.
Beæret og ydmyk over å bli invitert på tur.
Desverre har jeg dårlig kne, så jeg har kun sykla på grus så langt i år. Mye kjedelig stabilitetstrening nå, og operasjon kommer.
Hakke fått stisykkern på hjul enda en gang, men jeg kommer tilbake, vær trygg.
Er jeg heldig, kommer jeg meg på sti før snøen kommer.
Du tror sikkert jeg er en kylling, som feiger ut, men det er jeg ikke.
Espen Slapp av Espen jeg tror aldri, vet derimot er noe helt annet. Eksempel: Tror jeg Oppdal er et høl, nei jeg vet Oppdal er et høl. Men tur og filming blir det når du er oppe og går igjen, jeg har jo fått meg kamera mann (T-Mork og morr'a)
|
|
|
[Re: vids]
03/08/2013 06:56
|
Hardcore Old-schooler
|
Forøvrig, da jeg var ute og syklet litt hardt terreng med en kompis, så fulgte jeg ham i samme fart som han hadde på sin 29-tommer. Tror den ekstra dempervandring nuller ut ulempen med noe mindre hjul ganske greit.
Den er grei, men ville du på en 29" kjørt ennå fortere enn på din 650b? Det er det spørsmålet du må stille. Du kan jo prøve deg på manual med en 29". Men som du sikkert har skjønt, disse 29" tror at morsomt med sykkel er og rulle over ting. Vet at det ikke var noen voldsomt nøyaktig sammenligning, men det var vanskelig å gjøre en skikkelig sammenligning uansett, siden han bruker klikkpedaler og jeg bruker vanlige (flats heter det kanskje?). Men det lille jeg testet hans sykkel så var det ikke noen enorm forskjell på evnen til å "rulle over". Noe forsåvidt Giants utregninger viser også. Men merket helt klart at den var veldig lang der bak og den sykkelen er nok mer designet for å tråkkes fort enn for å dra bunnyhops og manuals... Jepp jeg vet, testen dere tok er det vi kaller morsomt og prøve, slik jeg gjør med mine venner når vi er ut og sykler, så hender det at jeg prøver en 29". En ordentlig test er samme merke, utstyr, hjulbygger, dekk merke, mønster og gummi blanding, demper oppsett i forhold til rammen, pulsklokke, gps og fotocelle. Og hvem gjør det? Ingen, alt for dyrt og komplisert. Man trenger ikke og være rakettforsker for og skjønne at 29" oppfører seg annerledes en 26" tallene snakker for seg selv. Og hvis alle 29"folkene hadde hatt litt is i magen så hadde de kjøpt 650best slik som vi 26" folket nå kommer til og gjøre. Det døve er at disse 29" folkene kjøpte 29" for og holde følge med oss 26" folk og på sett og hvis så greide de det, men nok en gang får det spank på pungen nå som vi konverterer. Hvis noen kan tubeless historien så repetere den seg en gang til, nå bare som hjul størrelse. Kan faktisk henne at Giant har rett at 29" blir borte. Jeg driter i 29" hadde vært synd spør du meg, hvem skal jeg da plage. Kanskje møkkete white trailer trash bmx'sere som er så DUMME at hjelm ikke er kult. Og hvor prestasjon ikke har noe med sporten og gjøre, men dummere du er bedre blir du blant gutta. Slik som MOTO X. Ræva form, trening er fremmedord. Rockstar og Monster er feeeeeeet Ta eksempel BULDRE i Hafjell, alle kan droppe den, du må bare være DUM nok. Men kjøre W-cup løpa fort er det bare en i Norge som kan. Altså ingen prestasjon bare hvor dum er du. BMX racing og motorcross pisser på street/dirt og Moto X Alt som IKKE er RACING er og blir brød og sirkus for folket. Ta Slopestyle på ski sammenlignet med Alpinracing. ALLE kan hoppe det er bare snakk om du er dum nok, men slopegutta greier ikke og kjøre slik alpingutta kjører, ikke en gang om de trener. Hvorfor? Fordi de er TRASH folk, samme ulla som kjører snowboard, skateboards, freeride sykkel osv. Dette er det vi kaller ADHD kid's som synes det er kult og tenne på kattunger. Kult og se på, drive med det det selv? Nei, så dum er vi ikke. Altså Brød og Sirkus til Folket.
Redigert av Skrika (Erik Angvik); 03/08/2013 07:05.
|
|
|
03/08/2013 07:11
|
eGo
Veteran
|
Veteran
Hvis noen kan tubeless historien så repetere den seg en gang til, nå bare som hjul størrelse.
Tubeless historien?
Redigert av eGo; 03/08/2013 07:12.
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
|
|
|
[Re: eGo]
03/08/2013 08:10
|
Hardcore Old-schooler
|
Hvis noen kan tubeless historien så repetere den seg en gang til, nå bare som hjul størrelse.
Tubeless historien? Du trodde du kunne noe om sykkel nå, og vips så kunne du ikke så mye allikevel. Hvor var du i 1999?
|
|
|
03/08/2013 08:51
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Hvis noen kan tubeless historien så repetere den seg en gang til, nå bare som hjul størrelse. Kan faktisk henne at Giant har rett at 29" blir borte.
Møringen måtte jo prøve disse greiene og konverterte et hjulsett til tubeless med stans felgband og gummi-guffe. Da bakdekket sprakk inne ved Blankvannsbråten en fin sommerdag i 2003, og jeg måtte "øse" guffe ut og kline inn en slange, så dreit jeg i hele greia.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
03/08/2013 08:59
|
Hardcore Old-schooler
|
Hvis noen kan tubeless historien så repetere den seg en gang til, nå bare som hjul størrelse. Kan faktisk henne at Giant har rett at 29" blir borte.
Møringen måtte jo prøve disse greiene og konverterte et hjulsett til tubeless med stans felgband og gummi-guffe. Da bakdekket sprakk inne ved Blankvannsbråten en fin sommerdag i 2003, og jeg måtte "øse" guffe ut og kline inn en slange, så dreit jeg i hele greia. Du er rå, men det var ikke det som var poenget. Gutter hva driver dere med Dekk og slange er 26" Tubeless er 29" Hva er da 27,5"?
|
|
|
03/08/2013 09:33
|
krankdrev
Besatt
|
Besatt
26" slange på 27,5", du trenger ikke bytte ut reserveslangen i sekken engang! Tubeless er noe jævla klin oppfunnet for å stadig pushe på folk den der guffa, som egentlig er ett-eller-annet gifitg avfallsprodukt fra framstilling av plutonium eller noe sånt.
|
|
|
[Re: krankdrev]
03/08/2013 09:45
|
Hardcore Old-schooler
|
26" slange på 27,5", du trenger ikke bytte ut reserveslangen i sekken engang! Tubeless er noe jævla klin oppfunnet for å stadig pushe på folk den der guffa, som egentlig er ett-eller-annet gifitg avfallsprodukt fra framstilling av plutonium eller noe sånt. Bitter på tubeless? Slapp av og pust dypt, alt ordner seg med 650b. Du får diskutere dette med Ole, Lars Ragnar og Anders, tror de mener noe annet. Men igjen de er jo grusrukere så hva vet de.
|
|
|
03/08/2013 10:04
|
krankdrev
Besatt
|
Besatt
26" slange på 27,5", du trenger ikke bytte ut reserveslangen i sekken engang! Tubeless er noe jævla klin oppfunnet for å stadig pushe på folk den der guffa, som egentlig er ett-eller-annet gifitg avfallsprodukt fra framstilling av plutonium eller noe sånt. Bitter på tubeless? Slapp av og pust dypt, alt ordner seg med 650b. Du får diskutere dette med Ole, Lars Ragnar og Anders, tror de mener noe annet. Men igjen de er jo grusrukere så hva vet de. Usj, grisesperm. Folk som liker tubeless har en eller annen rar homoerotisk fetish  Ikke bitter, er bare en sånn ting som virker litt vel opphypa og som jeg aldri kommer til å gidde bruke tid på - sånn som 29er er for deg kanskje  Liker å kunne bytte dekk etter humør, underlag og værforhold - da er det mye raskere og enklere med slange. Med tubeless gidder folk neppe bytte dekk særlig ofte, hvis du stadig sykler med feil dekk etter forholda forsvinner den evt. gevinsten med tubeless ganske fort. Men nå har jeg sikkert stukket hånda inn i et hvepsebol..... full av ekkel guffe. Latex er litt kinky det også, men OK.
Redigert av krankdrev; 03/08/2013 10:08. Rediger grunn: La til latex
|
|
|
03/08/2013 10:25
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Liker å kunne bytte dekk etter humør, underlag og værforhold - da er det mye raskere og enklere med slange. Med tubeless gidder folk neppe bytte dekk særlig ofte, hvis du stadig sykler med feil dekk etter forholda forsvinner den evt. gevinsten med tubeless ganske fort. Men nå har jeg sikkert stukket hånda inn i et hvepsebol..... full av ekkel guffe.
Latex er litt kinky det også, men OK.
Guffe fungerer nok fint, men synes at minst like ofte som slange-temmerne punkterer med snake-bite, så må latex-gjengen stoppe og pumpe fordi de har klart å fise ut luft i en sving, på en stein, noe. Nå er det også så lenge siden jeg syklet slangeløst, at jeg ikke husker om jeg vinner noeannet enn muligens litt vekt. Skal uansett bytte litt frem og tilbake på noen dekk så slange FTW - enn så lenge.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
03/08/2013 11:27
|
Hardcore Old-schooler
|
26" slange på 27,5", du trenger ikke bytte ut reserveslangen i sekken engang! Tubeless er noe jævla klin oppfunnet for å stadig pushe på folk den der guffa, som egentlig er ett-eller-annet gifitg avfallsprodukt fra framstilling av plutonium eller noe sånt. Bitter på tubeless? Slapp av og pust dypt, alt ordner seg med 650b. Du får diskutere dette med Ole, Lars Ragnar og Anders, tror de mener noe annet. Men igjen de er jo grusrukere så hva vet de. Usj, grisesperm. Folk som liker tubeless har en eller annen rar homoerotisk fetish  Ikke bitter, er bare en sånn ting som virker litt vel opphypa og som jeg aldri kommer til å gidde bruke tid på - sånn som 29er er for deg kanskje  Liker å kunne bytte dekk etter humør, underlag og værforhold - da er det mye raskere og enklere med slange. Med tubeless gidder folk neppe bytte dekk særlig ofte, hvis du stadig sykler med feil dekk etter forholda forsvinner den evt. gevinsten med tubeless ganske fort. Men nå har jeg sikkert stukket hånda inn i et hvepsebol..... full av ekkel guffe. Latex er litt kinky det også, men OK. Du må huske Krakdrev at jeg mener ikke at 29" er opphypa, hvis jeg skulle kjøpt meg en HT i morgen så hadde jeg også kjøpt meg 29". Jeg MENER at 29"folk generelt er kjedeligere og gørrere enn folk som kjører 26". Men det er alltid ett unntak av regelen. Eksempel på gørre 26" (disse gutta oppfant gørr) Øyvind Aas Trond Vidar når han kjører 26" (han fant opp kjedelig også, og holder alltid pusten når SUPERNISSE prisen skal deles ut) Han har vunnet den ca 10år på rad, men like spent vær gang. Herregud. Gaute Alle i Oppdal Stein (han med den mørkekjelleren) Alle i RYE Lars Ragnar Manengen Ole (når han kjører de super idiotiske 26" tubular hjulene sine) Også finnes det faktisk ok 29" folk også. Eksempel bra 29"folk. Ole (når han kjører 29") Knut77 Vaagen Simen (en av Norges beste syklister kanskje) BjørnB (når den idioten finner det for godt) Er ikke så lett og finne bra 29" folk. Du derimot kommer til og måtte forklare deg til tubeless mafiaen når de leser hva du skriver. For sannheten er at tubeless er raskest, se på WC Christoph Sauser Julien Absalon Bare for og nevne to som sykler litt fortere en oss her inne. Vi kan vri litt på det. Altså det du sier er at Tubeless folka er en gjeng idioter som ikke har fått med seg noe som helst og at du pisser på dem hvor som helst. Er det en måte og se det på?
|
|
|
03/08/2013 11:27
|
eGo
Veteran
|
Veteran
Tubeless historien? Du trodde du kunne noe om sykkel nå, og vips så kunne du ikke så mye allikevel. Hvor var du i 1999? Hvor har jeg pàstått at jeg kan noe om sykkel? Jeg er så uvitende at jeg fortsatt har det morsomt med min Motolite fra 2006. 26" seff. Hva jeg gjorde i 99? Husker ikke. Men jeg sykla ritt før du var tørr bak øra ,)
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
|
|
|
03/08/2013 11:36
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
Trond Vidar når han kjører 26" (han fant opp kjedelig også, og holder alltid pusten når SUPERNISSE prisen skal deles ut) Han har vunnet den ca 10år på rad, men like spent vær gang. Herregud.
Dude. Er det noen premier eller?
|
|
|
03/08/2013 11:44
|
Hardcore Old-schooler
|
Men jeg sykla ritt før du var tørr bak øra ,)
I drømmen din ja.
|
|
|
03/08/2013 11:56
|
eGo
Veteran
|
Veteran
Ja, der og. Men fortsatt påstår jeg ikke at jeg kan noe om sykkel. Så derfor "Tubeless historien?"
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
03/08/2013 12:01
|
Hardcore Old-schooler
|
Trond Vidar når han kjører 26" (han fant opp kjedelig også, og holder alltid pusten når SUPERNISSE prisen skal deles ut) Han har vunnet den ca 10år på rad, men like spent vær gang. Herregud.
Dude. Er det noen premier eller? Liker ikke at du sitter på denne unike muligheten til og legge titler på profilen til folk. Men etter det jeg har sagt om Gaute og Aas så tror jeg ikke de hører på meg, dere er f... det rat pack.......
|
|
|
03/08/2013 12:05
|
Trond Vidar
|
ha ha. Send meg ny tittel så oppgraderer jeg deg, null tull tilogmed 
|
|
|
03/08/2013 12:23
|
zero
Ringrev
|
Ringrev
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
|
|
|
03/08/2013 12:23
|
Hardcore Old-schooler
|
Ja, der og. Men fortsatt påstår jeg ikke at jeg kan noe om sykkel. Så derfor "Tubeless historien?" 26" er dekk og slange 29" er tubeless. Kom i 1999. Tubeless er idag ikke slik Mavic og Hutchinson hadde tenk seg det, folk ville ha egenskapene til dekk og slange, hovedsaklig vekt og enkelthet, men ønsket også godene til Tubeless, slik som rulleegenskaper og følelse i dekkene. Så kom Tubeless Ready hvor dekkprodusenten endret beadkanten på dekkene slik UST dekkene hadde og inn med latexs guffe og vips så hadde vi det beste av begge verdener. altså 27,5/650b. 650b er nærmere 26" en 29" tubless ready er nærmere dekk og slange enn tubeless Husk helt i starten så kjøre vi vanlig dekk med guffe, men det hendte at dekke hoppet av felgen fordi de ikke hadde riktig sidebead Alt dette startet Stan's no tube en eller annen gang før 2005. Ser du likheter? Idag er originalt Tubeless (kanskje 29") DØD, men Tubeless er ikke død. Den har bare måte gå evolusjonens gang slik vi nå ser 26" gjør. Tror kanskje at Giant har skjønt det, f.... jeg hater Giant og den dusten Danny white trash Hart.
|
|
|
03/08/2013 13:07
|
gEkCo
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tirsdagsklubben (TM) 2014 Vi møtes på 3 ulike plasse på p-plassen ved Østmarkskapellet; en 26" gruppe, en 27,5 gruppe og 29er gruppe. Skuler på hverandre og slenger dritt om de andre og hvor teite de er. Hilser ikke på de som bruker annen hjulstørrelse, de folka er jo bare så DØLLE...
Jørg En
|
|
|
03/08/2013 13:11
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
hmm, men hva gjør da 69erne?
|
|
|
[Re: gEkCo]
03/08/2013 15:01
|
Hardcore Old-schooler
|
Tirsdagsklubben (TM) 2014 Vi møtes på 3 ulike plasse på p-plassen ved Østmarkskapellet; en 26" gruppe, en 27,5 gruppe og 29er gruppe. Skuler på hverandre og slenger dritt om de andre og hvor teite de er. Hilser ikke på de som bruker annen hjulstørrelse, de folka er jo bare så DØLLE... Nå snakker vi, det er grunnene til at du skal ha mange sykler slik at du kan slenge MYE dritt. Freeride til DH, DH til XC, DH til freeride, XC til Dirt herregud det er flere muligheter enn i lotto. Sykkel er TOPP, verdens beste sport og hate i.
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
03/08/2013 15:07
|
Hardcore Old-schooler
|
hmm, men hva gjør da 69erne? Finner frem tauet og tar en tur på loftet. Hva trodde du? En gull medalje i schizofreni kanskje.
|
|
|
03/08/2013 18:56
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
Jeg driter i 29" hadde vært synd spør du meg, hvem skal jeg da plage.
Kanskje møkkete white trailer trash bmx'sere som er så DUMME at hjelm ikke er kult. Og hvor prestasjon ikke har noe med sporten og gjøre, men dummere du er bedre blir du blant gutta. Slik som MOTO X. Ræva form, trening er fremmedord. Rockstar og Monster er feeeeeeet
Ta eksempel BULDRE i Hafjell, alle kan droppe den, du må bare være DUM nok. Men kjøre W-cup løpa fort er det bare en i Norge som kan. Altså ingen prestasjon bare hvor dum er du.
BMX racing og motorcross pisser på street/dirt og Moto X
Alt som IKKE er RACING er og blir brød og sirkus for folket.
Ta Slopestyle på ski sammenlignet med Alpinracing. ALLE kan hoppe det er bare snakk om du er dum nok, men slopegutta greier ikke og kjøre slik alpingutta kjører, ikke en gang om de trener. Hvorfor? Fordi de er TRASH folk, samme ulla som kjører snowboard, skateboards, freeride sykkel osv. Dette er det vi kaller ADHD kid's som synes det er kult og tenne på kattunger.
Kult og se på, drive med det det selv? Nei, så dum er vi ikke. Altså Brød og Sirkus til Folket.
Er vel ikke helt enig. Er veldig teknisk vanskelige triks man drar på høyt nivå. Så alle uten stort talent, som kompanserer med kun innsats, faller av lasset relativt tidlig i karriæren. Du nevner snowboard, hvor primæreksempelet er Terje Haakonsen, som hadde tilbud om junior-landslaget i alpint og tilsvarende i ballspill da han valgte å satse fullt på snowboard på Burton-teamet. Han er forøvrig medeier i sweet (som lager hjelmer), siden det også ble nevnt. Og han har vunnet mount baker banked slalom mens han kjørte fakie (baklengs for de uinvidde) på freestylebrett og slo alle som stilte i kondomdress med racingbrett! Om han er glup eller ei skal jeg ikke legge meg opp i, men han kunne definitivt gjort det bra i racing om det var det han satset på. Hehe, føler meg en anelse truffet siden jeg syklet bmx-street i gamle dager. Samt kjører mye snowboard... Dog stort sett med hjelm  Om det hjelper noe på min frynsete bakgrunn så kjørte jeg NC i snowboardcross (som er lignende bmx racing) et år. (Endte med en ensifret ranking i norge det året, selv om jeg ikke vant). Best resultat og erfaring med racing har jeg dog hatt i bil. Bare så sykt dyrt i lengden... Stisykling tenkte jeg egentlig at skulle bli et fristed hvor konkurranseinstinktet mitt kunne ligge unna, men det frister med et enduro-ritt neste år, taim will shåw!
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
|
|