Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Eclipseguffe

Eclipseguffe #1647270 24/07/2013 13:42
Walter E. Kurtz Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg fikk eclipseguffe i posten i stedet for den jeg hadde bestilt. Tidligere DIY-prosjekter har gjort meg klok som en ugle av skade, og derfor spør jeg nå FØR jeg begynner med noe som helst, og FØR jeg og hele huset er dekket av guffe:

Er det noe spesielt med denne guffa jeg bør vite om, eller fungerer den identisk med Stan´s, Joe´s, etc? Evt. tips og lure triks?

Jeg skal for øvrig sette opp Rocket Ron 2.25 TLR på XT-felger, planen er å sette dem på med slanger og ta en tur først, slik at dekkene lærer hvordan de skal sitte. Deretter sette på UST-ventiler og ha i guffe, forsøke å pumpe opp med gulvpumpe, finne ut at det ikke går, ha på såpevann, få dekkene fulle av såpevann, tømme dekkene og ha i ny guffe, innse at jeg burde hatt kompressor, stikke på bensinstasjonen, finne guffe i hele bilen når jeg kommer fram, huske at jeg ikke har ventiladapter, gjøre et forsøk allikevel, banne, gi opp, sette på slanger. Det er i hvert fall slik jeg har gjort det før.

Jeg vurderer også å få tak i en ventiladapter før jeg begynner, og ta med hele greia på bensinstasjonen, men det høres ut som unødvendig mye pes.

Re: Eclipseguffe [Re: Walter E. Kurtz] #1647271 24/07/2013 13:44
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Eller bare skrut ut ventilkjernen, poppdekket med bessepumpa, skru på plass ventilen igjen og pumpe trykk med gulvpumpe. ICON_WINK

(og er ukjent med Eclipse guffa...)

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Eclipseguffe [Re: Walter E. Kurtz] #1647282 24/07/2013 14:17
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Det høres ut som hekseri og svartekunst. Testet nettopp med slange, og det ser i hvert fall ut til at dekket sitter stramt og fint på XT-felgen, noe som ikke var tilfelle forrige gang jeg prøvde, så da bør det være mulig å få luft i etter hvert. Tror ikke det går an å skru ut kjernen på ventilene jeg har, men skal sjekke igjen.

Re: Eclipseguffe [Re: Walter E. Kurtz] #1647288 24/07/2013 14:35
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Det er ikke noe spesielt med den guffa, det er bare Eclipse som er produsenten. Hvis du velger ventiler hvor du kan skru ut kjerne så er det lettere å få guffa inn i dekket uten søl.

Re: Eclipseguffe [Re: Walter E. Kurtz] #1647304 24/07/2013 15:00
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takk, det var det jeg lurte på. Stusslig å drive og styre hele dagen, og så finne ut at guffa egentlig er kjedeolje eller bremsevæske. Melder ellers at testpumping med gulvpumpe, uten guffe, ga fremragende resultat, så her er det håp.

Moderator  support