Blir nok til at jeg rett og slett bestiller denne ramma etter hvert:
Soulbike - Aliexpress da frøkna sier hun helst vil ha hvit og blå sykkel. 1 600 gram er ikke så verst, men hos en annen selger (formidable fire dollar mer totalt her) står det 1 831 gram. Uansett, det er ikke blytungt det heller. Ikke verdens mest spennende design, verken på ramme eller lakk, men fjøra syntes den så fin ut, så da så.
Så da blir det sannsynligvis følgende: Ramme: Drøy tusenlapp, gir/brems/krank: Deore 2x10 med skivebremser til omtrent tre tusenlapper, rimelig styre, stem, pinne og sete fra Crc, ca fem hundre, hjul: ZTR Olympic med XT-nav, XT-skiver og Stan's Crow-dekk til null. Da er vi oppi fire tusen fem hundre. Da mangler holker til styre, adaptere til kalipere, samt skjermer, støtte, flaskeholder og pedaler og til slutt dempegaffel. Her kommer jeg nok til å lete etter en grei, brukt en. Orker ikke kjøpe en ny femhundre-til-tusen-kroners som veier over to kilo.
Budsjett på rundt seks tusen, kanskje?
Hva vekta ender på, aner jeg ikke, men den bør vel ramle under 12 kg med alt.
Hadde jeg funnet en pent brukt nyere hvit og blå lett terrengsykkel med brukbart utstyr i 14" og med 26" hjul til under seks tusen, så kanskje. På den annen side - det er jo artig å gjøre ting selv da.

Kunne selvsagt kjøpt en ny og byttet litt deler, men en måtte vel ha byttet alt unntatt ramma før en hadde blitt fornøyd!
Jentungen gir vel en god dag i hva slags utstyr det er, bare den er hvit/blå og ikke blytung! Er nok heller pappaen som har litt dilla...

Det blir ikke å begynne i morgen, men heller i løpet av høsten, slik at sykkelen er klar til neste sesong.
Meeen, det går vel ikke lange tida før jeg blir for utålmodig, som jeg ble med eget prosjekt i vår. Billigprosjektet med deleflytting tok helt av fra dag 1, og til slutt var det ikke en eneste gammel del på den nye... I stedet ble det et par nye deler på den gamle i tillegg!