Mallorca
|
Mallorca
16/07/2013 11:30
|
paala
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Vi er en gjeng som vurderer å ta med sykkelen nedover til vinteren. Men når vil folket anbefale å reise? For oss står valget mellom medio februar eller slutten av mars. Hvordan er værforhold osv på denne tiden av året?
Kapitalismen uten konkurser ville være som kristendom uten helvete.
|
|
|
Re: Mallorca
[Re: paala]
16/07/2013 11:45
|
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
17/07/2013 12:53
|
KyprosSykling
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Hei. Medio februar er selvsagt Kypros best. Norwegian starter normalt ikke flyvning til Mallorca før i midten av mars. Selv i mars er Kypros bedre enn Mallorca. Kypros er 3 ganger så stor, med 3 ganger så mange muligheter. Kypros er varmere enn Mallorca om vinteren, selv i februar er det god sommertemperatur med 12-15 grader på dålige dager og 25 på gode dager, og normalt et par dager i uken med regn. Januar og februar er ganske like. I slutten av mars kan det godt komme opp i nær 30 grader, og de som har opplevd snø på Mallorca i slutten av mars, vil slippe det på Kypros. KyprosSykling.no organiserer oppholdet for hele gruppen din, og Norwegian flyr direkte hele vinteren. Bare ta kontakt.
|
|
|
[Re: KyprosSykling]
17/07/2013 13:43
|
pirajafisken
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hei. Medio februar er selvsagt Kypros best. Norwegian starter normalt ikke flyvning til Mallorca før i midten av mars. Selv i mars er Kypros bedre enn Mallorca. Kypros er 3 ganger så stor, med 3 ganger så mange muligheter. Kypros er varmere enn Mallorca om vinteren, selv i februar er det god sommertemperatur med 12-15 grader på dålige dager og 25 på gode dager, og normalt et par dager i uken med regn. Januar og februar er ganske like. I slutten av mars kan det godt komme opp i nær 30 grader, og de som har opplevd snø på Mallorca i slutten av mars, vil slippe det på Kypros. KyprosSykling.no organiserer oppholdet for hele gruppen din, og Norwegian flyr direkte hele vinteren. Bare ta kontakt. Tror han spurte om Mallorca, ikke Kypros.
|
|
|
17/07/2013 14:22
|
kennyo
Entusiast
|
Entusiast
Tror nok februar blir litt kjølig for dere. Var der i midten av mars i år selv, og det var ganske fint (unntatt en dag med dårlig vær) å sykle da, tempen lå vel på fra 9 (skyet og regn) til rundt 20 (sol) grader på dagtid i lavlandet. Så slutten av mars bør være tipp topp 
|
|
|
[Re: KyprosSykling]
17/07/2013 19:44
|
olechr
More than words
|
More than words
Hei. Medio februar er selvsagt Kypros best. Norwegian starter normalt ikke flyvning til Mallorca før i midten av mars. Selv i mars er Kypros bedre enn Mallorca. Kypros er 3 ganger så stor, med 3 ganger så mange muligheter. Kypros er varmere enn Mallorca om vinteren, selv i februar er det god sommertemperatur med 12-15 grader på dålige dager og 25 på gode dager, og normalt et par dager i uken med regn. Januar og februar er ganske like. I slutten av mars kan det godt komme opp i nær 30 grader, og de som har opplevd snø på Mallorca i slutten av mars, vil slippe det på Kypros. KyprosSykling.no organiserer oppholdet for hele gruppen din, og Norwegian flyr direkte hele vinteren. Bare ta kontakt. Kypros er fint det. Vært der mange ganger, men selvom øya er større så er det fortsatt mange flere bra sykkelveier på Mallorca. Er ikke sammenlignbart. Været er bedre på Kypros. Men for trådstarter så er feb stort sett litt tørrere men mars varmere. Men er du heldig så er det bra er du uheldig så er det rundt 5-9 grader.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
18/07/2013 08:36
|
knuti
Medlem
|
Medlem
Var der siste uken av Mars i år. Knallvær! 10-12 grader på natt/kveld. Rundt kl 12 var det passert 20 grader. En del vind, men med 22-24 grader og sol så var det perfekt på alle måter. Dette var vår første tur dit. Ble forelska i øya og alle mulighetene når det gjelder sykling, så vi har allerede vært der to ganger allerede, og skal nedover 3 uker i oktober, med planer om tur igjen i februar/mars neste år 
|
|
|
18/07/2013 08:56
|
olechr
More than words
|
More than words
Gled deg knuti, oktober er det fantastisk der nede
|
|
|
18/07/2013 10:43
|
Frode_Roesand
Entusiast
|
Entusiast
Siden ingen har nevnt det - Tenerife og Gran Canaria er langt sikrere enn både Kypros og Mallorca på den tiden. Du kan være heldig, men du kan også være uheldig på Mallorca og til dels Kypros. Du er skikkelig - skikkelig uheldig om det er dårlig på TF/GC.Jeg ville gått for TF/GC i den perioden på året.
CK Elverum / Hagen sport - Elverum
|
|
|
[Re: Frode_Roesand]
18/07/2013 10:56
|
olechr
More than words
|
More than words
Siden ingen har nevnt det - Tenerife og Gran Canaria er langt sikrere enn både Kypros og Mallorca på den tiden. Du kan være heldig, men du kan også være uheldig på Mallorca og til dels Kypros. Du er skikkelig - skikkelig uheldig om det er dårlig på TF/GC.Jeg ville gått for TF/GC i den perioden på året. Jepp. Men sykkelmessig er mallorca veldig mye bedre. Jeg liker meg godt på Gran Canaria. Men hvis man drar for treningen og skal sykle mye så er Mallorca stort sett et mye bedre valg tidelig i sesongen.
|
|
|
18/07/2013 12:27
|
paala
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Vi reiser utelukkende for å trene. Intet annet 
|
|
|
18/07/2013 20:31
|
kaiost
Ivrig
|
Ivrig
Har akkurat vært 2 uker på Gran Canaria, igjen....
Men både kona og jeg er enige om at Mallorca er mye, mye bedre med tanke på sykling. Ikke bare veiene og variasjonsmulighetene, men landsbyene, vegetasjon, ja det meste egentlig.
|
|
|
19/07/2013 08:02
|
Frode_Roesand
Entusiast
|
Entusiast
Vi reiser utelukkende for å trene. Intet annet  Må innrømme at jeg har blitt en skikkelig "frysepinne" de siste årene - tiltrekkes sikker varme Har ikke syklet på Mallorca, men tviler ikke på utbyttet - og kommer helt sikkert til å dra dit jeg også. Trening får dere imidlertid på TF og GC også. Har derimot vært i Nice to turer i mot SLUTTEN av mars og begynnelsen av april, og vet hvordan været kan endre seg fra 7 grader til 20+...Personlig liker jeg siste alternativ best  - og siden dere tenker februar... Hmm... Uansett får dere trent godt i variert terreng God tur når den tid kommer - uansett valg.
|
|
|
19/07/2013 08:48
|
paala
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Februar er luket bort. Står igjen med slutten av mars som alternativ nå. Jeg er ikke SÅ bereist, men vi er ute etter det stedet som er best for å sykle. Ikke for å sole oss. Er det + 10-15 grader og oppover er vi fornøyde med det. Har plutselig litt å velge i ser jeg. TF, GC, Nice, Kypros
|
|
|
19/07/2013 09:06
|
Frode_Roesand
Entusiast
|
Entusiast
Et annet perspektiv for slike reiser er økonomi. Jeg (med venner) velger ofte relativt billige charterturer framfor å ordne selv. Har jo ikke lag/sponsorer som dekker kostnader for oss. Avhenger derfor av hva du har av muligheter for overnatting. Man kan være både heldig og uheldig når det kommer til pris for fly. En chartertur kan variere stort også, men ofte kan du komme unna med 2500-3500 for ei uke for reise og opphold, samt kanskje frokost. Det er nok derfor vi har havnet på GC/TF også - det er dit charterturene går på denne tiden av året. Av og til lavere pris, mens mulighetene andre veien er uten grenser...
|
|
|
19/07/2013 09:07
|
olechr
More than words
|
More than words
Februar er luket bort. Står igjen med slutten av mars som alternativ nå. Jeg er ikke SÅ bereist, men vi er ute etter det stedet som er best for å sykle. Ikke for å sole oss. Er det + 10-15 grader og oppover er vi fornøyde med det. Har plutselig litt å velge i ser jeg. TF, GC, Nice, Kypros Har vært på alle stedene selv. Jeg ville valgt Mallorca hvis fokus er å få mye mil uten alt for mye belastning. Tenerife kommer jeg aldri til å dra igjen. Der sitter man bare i bakker å trår uansett. Nice området er veldig fint, men da spes for mtb. Men her kan du ha alt av vær. Vi var der selv i påsken i år og hadde regn annen hver dag. Så i Mars ville jeg ikke dratt ditt. Kypros er bra vær og ganske bra med veier. Her har du flatt og bakker. Men sørg for å bo i lakata eller helst Limasol. Der skjer det litt og er bra med greie resturanter. Gran Canaria er fint. Selv var jeg der mye i vinter pga mtb mulighetene. Her er det kjempe vær stort sett bestandig. Mye fine bakker, men belstningen blir fort veldig høy. Man skal være veldig sprek og ha syklet en del på forhånd. Her blir det sykling i bratte bakker eller "flatt" i motvind/medvind). Mallorca slår alle stedene på det meste med unntak av været. Men jeg ville ha valgt Malllorca når det er treningen som er viktigst. Palma by er også helt konge med masse fine resturanter etc.
|
|
|
[Re: olechr]
05/08/2013 08:44
|
test
Entusiast
|
Entusiast
Gled deg knuti, oktober er det fantastisk der nede Hvordan er det værmessig på Mallorca i oktober? Hører fra flere at det er veldig bra. Ryanair har fortsatt flyvninger fra Rygge ser jeg, man kommer seg greit ned for noen hundrelapper.
|
|
|
05/08/2013 12:33
|
Padman
Entusiast
|
Entusiast
Har 10-12 opphold på Mallorca, de fleste av dem tidlig i Feb, har stort sett alltid hatt ok vær med ca 15 grader som snitt og opp mot 20 på de varmeste dagene. Anbefaler å bo i Alcudia / Pollenca området på grunn av nærheten til fjellene og lite trafikk.
Har forsøkt Kypros - helt ok, Lanzarote - mye vind men ok, Tenerife - MYE bakker som Ole Christian sier. Kreta - ok men dårlig asfalt.
Kommer alltid tilbake til Mallorca på grunn av veiene, mulighetene til både fjell og flatt, miljøet og svært hensynsfulle bilister.
|
|
|
|
|