| 
| 
| 
| 

| 
                 Svindlet av Martin...ARGHH |  
|  Svindlet av Martin...ARGHH
12/07/2013 20:15 |  
| 
syklegutenRegistrert:  Oct 2007 Innlegg: 1,611  OP 20 spørsmål |  
| OP   20 spørsmål Registrert:  Oct 2007 Innlegg: 1,611 | 
Har trolig blitt svindlet av Martin på finn.no.  Jeg var på finn.no og kikket etter en samsung galaxy s3. Så kom jeg over et godt tilbud fra en bedrift som het skandimart. Jeg så jo at tilbudet var for godt til å være sant, men DUM som jeg er fortsatte jeg å sjekke litt om dette selskapet. Jeg kom til et AVforum, hvor det øverste innlegget på siden sa noen ord om "vår alles kjære Martin".. DUM som jeg var tenkte jeg at Martin, selgeren, og leder i skandimart, er en kjær kjenning av datafolket... ajajaj..    Jeg gikk inn på nettstedet http://www.skandimart.com/  og fant en side som så meget proff ut med mange produkter som jeg ikke stusset på. Jeg bestilte en blå Samsung Galaxy S3 til 2279,-. Fikk mail om at betaling måtte skje inn på bankkonto fordi det tilsynelatende var noe galt med betalingsordningen på nettstedet. ja jeg vet jeg burde luktet lunta.. @flau ..  jeg betalte. fikk ingen bekreftelse. sendte mail. varen skulle ta 10-18 dager grunnet såkalt dropshipping. Fikk forklaring på den rimelige prisen, at det var den originale S3 med 8GB internminne og med støtte for 3G. den nye har 16GB og støtte for 4G. Tenkte det var fair enough..  Han sendte varen senere enn han skulle.. jeg fikk aldri noe sporingsinfo som jeg ba om.. han sa han antok jeg hadde den i slutten av denne uka, som nå er over.. fikk den ikke idag og ville inn på nettstedet, og finner at det er stengt frem til ut i november.    Telefonnr hans 98872226 er det ingen som svarer på. Pengene ble overført til konto 26704426045 20 juni og de er kanskje tapt for alltid? det må da gå an å finne ut hvem han her er?    en av annonsene hans:http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=41564193 what to do...??? 
 3:16
 |  |  |  
| 
| 

|  Re: Svindlet av Martin...ARGHH
[Re: sykleguten]
12/07/2013 20:17 |  
| 
syklegutenRegistrert:  Oct 2007 Innlegg: 1,611  OP 20 spørsmål |  
| OP   20 spørsmål Registrert:  Oct 2007 Innlegg: 1,611 | 
"vår alles kjære Martin" var selvsagt ironi.. om jeg bare hadde sett at dette innlegget var det første på side 3 i en lang diskusjon om svindleren... ajajajaj.. språkforvirring.. 
 3:16
 |  |  |  
| 
| 

12/07/2013 21:14 |  
| 
rockphotogRegistrert:  Jul 2010 Innlegg: 2,720   Besatt |  
|   Besatt Registrert:  Jul 2010 Innlegg: 2,720 | 
Pengene er nok tapt, men du bør uansett anmelde det til politiet, slik at personen forhåpentligvis blir hindret i å svindle flere. 
 "To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

|  |  |  
| 
| 

12/07/2013 23:52 |  
| 
trondmmRegistrert:  Jan 2012 Innlegg: 1,399   Veteran |  
|   Veteran Registrert:  Jan 2012 Innlegg: 1,399 | 
Ah, du har handlet fra tullingen som drev salgshuset.com, ja.  Jeg må vel innrømme at jeg aldri helt trodde han var den typen svindler som tok pengene dine og lot være å sende varer. Da vi diskuterte ham på avforum solgte han uoriginale kinakopier som selvfølgelig ikke var i nærheten av å matche originalproduktene i kvalitet/ytelse, men han leverte i hvert fall varer til de som var (beklager å si det) dumme nok til å bestille. Dvs. Han har ikke noe lager, så han leverer jo ingenting selv. Som du nevner, så bruker han dropshipping, så han bestiller bare varene fra selgere på aliexpress.com og får de til å sende dem direkte til kjøper. Dermed får kjøperen som regel også et momskrav når pakken kommer.  Sånn sett så tror jeg det fortsatt kan være et visst håp om at du faktisk får en vare. Men en ekte Galaxy S3 må du nok se lengt etter.  Anyway - her er et par av trådene om den forrige sjappa hanshttp://avforum.no/forum/generell-chitchat/126743-nb-syke-tv-priser-bloff.htmlhttp://avforum.no/forum/generell-chitchat/126789-advarsel-salgshuset-com.html og en artikkel fra DinSidehttp://www.dinside.no/904910/mener-salgshuset-com-er-svindel (dessverre har alle de bisarre truslene om søksmål mot alle som kalte ham for svindler blitt fjernet. Dette var ganske underholdende lesing) Navn og adresse på fyren ble forresten også gravd frem under diskusjonen Martin Eriksen Kotøyveien 24 3943 Porsgrunn |  |  |  
| 
| 

15/07/2013 18:41 |  
| 
CloudRegistrert:  Jul 2013 Innlegg: 1   Nytt medlem |  
|   Nytt medlem Registrert:  Jul 2013 Innlegg: 1 | 
Har trolig blitt svindlet av Martin på finn.no.  Jeg var på finn.no og kikket etter en samsung galaxy s3. Så kom jeg over et godt tilbud fra en bedrift som het skandimart. Jeg så jo at tilbudet var for godt til å være sant, men DUM som jeg er fortsatte jeg å sjekke litt om dette selskapet. Jeg kom til et AVforum, hvor det øverste innlegget på siden sa noen ord om "vår alles kjære Martin".. DUM som jeg var tenkte jeg at Martin, selgeren, og leder i skandimart, er en kjær kjenning av datafolket... ajajaj..    Jeg gikk inn på nettstedet http://www.skandimart.com/  og fant en side som så meget proff ut med mange produkter som jeg ikke stusset på. Jeg bestilte en blå Samsung Galaxy S3 til 2279,-. Fikk mail om at betaling måtte skje inn på bankkonto fordi det tilsynelatende var noe galt med betalingsordningen på nettstedet. ja jeg vet jeg burde luktet lunta.. @flau ..  jeg betalte. fikk ingen bekreftelse. sendte mail. varen skulle ta 10-18 dager grunnet såkalt dropshipping. Fikk forklaring på den rimelige prisen, at det var den originale S3 med 8GB internminne og med støtte for 3G. den nye har 16GB og støtte for 4G. Tenkte det var fair enough..  Han sendte varen senere enn han skulle.. jeg fikk aldri noe sporingsinfo som jeg ba om.. han sa han antok jeg hadde den i slutten av denne uka, som nå er over.. fikk den ikke idag og ville inn på nettstedet, og finner at det er stengt frem til ut i november.    Telefonnr hans 98872226 er det ingen som svarer på. Pengene ble overført til konto 26704426045 20 juni og de er kanskje tapt for alltid? det må da gå an å finne ut hvem han her er?    en av annonsene hans:http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=41564193 what to do...??? Da ser det ut som skandimart.com allerede er konkurs etter bare noen måneders drift. Mye som tyder på at dette var en stabil og god firma(ironi). Etter det jeg hørte var det pga. at en hadde anmeldt han til Politiet, får håpe dette får konsekvenser for denne "Martin" eller hvem det er som styrer elendigheten. Er vel kanskje et longshot å håpe at noen får tilbake pengene sine, men håper på det beste for de som var uheldig nok til å rote seg bort i dette. |  |  |  
| 
| 

[Re: Cloud]
17/07/2013 06:14 |  
| 
MerkasRegistrert:  Jul 2013 Innlegg: 1   Nytt medlem |  
Du er ikke den eneste som gikk fem på her. Kjøpte selv 2 såkalte samsung galaxy S3 telefoner og fikk pakke fra Kina/Thailand eller rundt der. Dette var selvfølgelig kopier noe han ikke oppga.Ingen av telefonene virker på telenor sitt nett,norsk er ikke i ordlista noe han påstår at det er det... Fikk beskjed om å gi tlf. til noen som har peiling sånn at jeg kunne få hjelp til å forandre språk... Er ikke blank heller,klare å finne språkmenyen på tlf og norsk ligger ikke der.Tok kontakt med mannen (som jeg i ettertid har funnet ut at han er bare en unge) som pr sms der han "forklarte" at dette er 19300 modellen av 1 utgave uten 4g. Påstod at ingen hadde klaget. Han skulle sjekke med leverandør om det muligens var sendt feil og ga en spesifikk dag han skulle ta kontakt med endelig svar. "Viser det seg være noe galt så kan jeg betrygge deg med at jeg har samme betalingsgaranti som finn blabla-d.v.s at finner vi ikke ut av det kommer pengene tilbake".Denne sendte han den 6/7-13 og etter det var han umulig å få kontakt med så jeg snoket opp hans mor der hun sa at det var kinakopier han solgte (noe han ikke har oppgitt en eneste plass,dette er joTROSS alt 1 utgave av SIII) og han var en ordentlig forretningsmann.Fikk en sms etter å ha snakket med mor med beskjed om ALDRI kontakte noen rundt han om dette firmaet igjen. Han sier også at han har slått seg konkurs grunnet en falsk anmeldelse fra en som sier han ikke hadde fått varen og her kommer det beste "Vi starter opp igjen etter at vi har krysset atlanteren". Ba om navnet på bobestyrer noe som alle som er konkurs har men tydeligvis ikke denne karen,trodde også at det var karantantene etter en konkurs men han skal visst starte opp igjen i November men merkelig nok så svarer han ikke på mail eller sms da alt av telefoner registret på mannen er avslått. Her er kopi av konkursmailen han sendte ut:

"Vi beklager på det sterkeste å måtte meddele vår konkurs, torsdag, 11.07.2013.

Etter en meget bra åpning, men en periode hvor vi lå i bakleksa grunnet større investeringer i webside og struktur forsvant plutselig alle våre annonser som nettopp var lagt ut fra nettet. Det viser seg en misfornøyd kunde hadde anmeldt oss for å ikke levere varen noe som slett ikke var tilfelle. Problemet er at når jeg kontaktet finn samt politiet fikk jeg beskjed om at intet kunne gjøres, annonsene kunne ikke komme opp før saken var etterforsket og det var helt umulig å komme med informasjon slik at jeg kunne finne rette vedkommende og få bevist via administrasjon av butikk at personen faktisk aldri har betalt, har overført til feil konto eller rett og slett bare er nok en konkurrent som prøver seg grunnet våre lave priser.

Enden på visa ble at jeg sendte varer til firma var tomt for penger og nå sender dette til resterende. Hadde personen som meldte oss hatt grunn til det, ok - men her er han uten grunn og dette har kostet våre kunder totalt ca 20.000 som vi lå i bakleksa.

Vi drifter vår andre butikk, nyhetssiden og ekspedisjons-reiser via vårt andre firma men vi har nå lært av denne hendelsen og skal endre infrastruktur.

Skandimart kommer tilbake med nytt firma i november.

Team SkandiMart.

PS: Straks vi er tilbake i november skal vi finne ut av hvem dette er. Vi må anmelde denne personen når vi kommer hjem og håpet er at selv om firmaet er konkurs at han må dekke mitt og deres tap grunnet feilaktige påstander."

Denne saken er langt fra over fra min side!!!! Jeg kommer til å ta de grep som er mulig noe jeg har gitt han klar beskjed om så nå er det opp til han hvor langt han vil dra dette.
 Som jeg har sagt til han...refunder pengene og jeg er ferdig med saken men han svarer ikke på mailene jeg har sendt og det betyr vel at han bryr seg ikke om han får en anmeldelse til på seg. Har tid i massevis til å følge opp dette og det kommer jeg også til å gjøre. Skulle gjerne hatt kontakt med alle som har blitt lurt av denne gutten!

|  |  |  
| 
| 

[Re: Merkas]
31/07/2013 06:54 |  
| 
annkRegistrert:  Jul 2013 Innlegg: 1   Nytt medlem |  
Jeg har også blitt svindlet, på samme måte. Har ikke sett noen Samsung Galaxy, og fått den samme konkursmeldinga...Har ikke foretatt meg noe enda, men tenkte ihvertfall å anmelde det... |  |  |  
| 
| 

04/08/2013 07:59 |  
| 
caad10Registrert:  May 2012 Innlegg: 170   Tørr bak øra |  
|   Tørr bak øra Registrert:  May 2012 Innlegg: 170 | 
Tydelig at denne mannen aldri burde drevet butikk. Det er nok lite håp for de berørte å få igjen pengene. Her er det bare å ta tapene, og komme seg videre. VIlle ikke engang kastet bort tid på å prøve å få has på denne Martin, ettersom pengene uansett er tapt |  |  |  
| 
| 

04/08/2013 08:27 |  
| 
HNKRegistrert:  Feb 2012 Innlegg: 2,545   Besatt |  
|   Besatt Registrert:  Feb 2012 Innlegg: 2,545 | 
Jeg hadde prøvd å få has på han. Om man ikke kan få pengene igjen er en ting, men å få sendt jævelen i fengsel hadde føltes ganske godt! 

|  |  |  
| 
| 

04/08/2013 08:32 |  
| 
Rob1988Registrert:  May 2013 Innlegg: 220   Entusiast |  
|   Entusiast Registrert:  May 2013 Innlegg: 220 | 
Anmeld han, så har jo politiet en logg i det minste... Jo mer han blir anmeldt jo mer aktuelt er det at politiet bruker ressurser på han. |  |  |  
| 
| 

04/08/2013 16:47 |  
| 
rockphotogRegistrert:  Jul 2010 Innlegg: 2,720   Besatt |  
|   Besatt Registrert:  Jul 2010 Innlegg: 2,720 | 
Ren svindel, ja. Tipper det ikke er snakk om noe AS, men i beste fall enkeltpersonforetak. Går firmaet faktisk konkurs betyr det at denne Martin er konkurs. Men her er vel det snakk om en kunstig konkurs for å få folk til å slutte å kreve penger. 
 Igjen: Anmeld ham. Det er viktig at slike personer ikke for lov til å registrere seg i Brønnøysund igjen.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

|  |  |  
| 
| 

04/08/2013 16:59 |  
| 
trondmmRegistrert:  Jan 2012 Innlegg: 1,399   Veteran |  
|   Veteran Registrert:  Jan 2012 Innlegg: 1,399 | 
Tviler vel egentlig på at han har opprettet enkeltpersonforetak også. Hele virksomheten er basert på drop-shipping, så han tar imot penger fra kjøpere, og legger inn bestilling hos selgerne, i kjøpers navn. "Konkurs" i dette tilfellet betyr sikkert ikke noe annet enn "Bah, nå gidder jeg ikke mer". |  |  |  
 |  |