|
Nytt kvinnefiendlig parti!!
|
Nytt kvinnefiendlig parti!!
12/07/2013 09:03
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Kvinner er formynderske.
Jeg syns det hadde vært gøy å lage et parti som tar hevn på kvinner, og utsetter kvinner for det samme formynderiet som kvinner utsetter menn for. Det er en kjennsgjerning at kvinner er mye mer reguleringskåte enn menn. Det er også en kjennsgjerning at vi er stuck med et reguleringssystem som aldri kommer til å forandre seg, fordi valgssystemet vårt ikke belønner å gi andre friheter.
Jeg tenkte meg at et parti som regulerer bryllup, hadde vært en god ide. Bryllup skal ikke bli forbudt, men jeg foreslår følgende endringer:
- man må søke staten for å få lov til å gifte seg, og betale en dokumentavgift for det.
- man må betale en ekstra bryllupsskatt, fordi det er dyrt å gifte seg, og urettferdig at noen har råd til det, og andre ikke.
- man får bot om ikke kjolen er "hvit nok." Hva som er hvitt nok, skal ikke stå spesifisert, men det skal en bryllupsformynder som skal forhåndsgodkjenne bryllupet ta stilling til. Det må man også betale avgift for.
- det skal være strenge krav til hva slags alkoholprosent man får lov til å servere, og fordi kommunalt selvstyre skal ivaretas, så må hver kommune få lov til å lage sine egne regler for hva som er tillatt. Det betyr at det i Vennesla på Sørlandet bare vil være greit med Mozell, mens det i Levanger er greit med både himkok, utblandet 96 og diverse rusbrus. Det betyr også mange flere logistiske problemer for folk som vil gifte seg.
- det skal bli mye dyrere å spise ris i Norge, fordi det skal være dyrt å kaste ris over bruden. Vi må ta hensyn til de jævla bøndene vi har i dette drittlandet, og da skal det kastes havregryn!
- Brudebuketter må forhåndsgodkjennes av et allergitilsyn, så ingen i bryllupet skades unødvendig.
- Alle taler som eventuelt skal avholdes, må forhåndsklareres med et sensurtilsyn, ettersom det vil være barn til stede. Det er ikke alle voksne som har gangsyn nok til å ta høyde for små barn. Det kan f.eks være hinting om pikante detaljer som i tillegg til å gjøre svigerforeldre pinlig berørt, også vil kunne skade små, sarte barn for livet.
- Grunnet den store tettheten av mennesker, og forekomst av unødvendig klining og tafsing, må alle før bryllupet MRSA screenes, dvs prøve fra nese, svelg og perineum.
- Ettersom bryllup er et viktig ledd i livet til de fleste i befolkningen, så må det tas høyde for at det kan komme flere regler etterhvert. Reglene skal ha tilbakevirkende kraft, slik at dersom du har begynt å planlegge bryllup, så kan det komme nye regler siste uka, som kan medføre at bryllupet må forskyves. Det er bare sånn det må være, det har f.eks vært sånn for skoleelever i vidergående alltid.
|
|
|
Re: Nytt kvinnefiendlig parti!!
[Re: Hvilepuls]
12/07/2013 09:12
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det bør også være lov å komme hjem fra trening og klage på at oppvasken ikke er tatt, slik som det tydelig er lov andre veien. I det hele tatt bør kvinner fratas retten til å klage på menn dersom de ikke åpner for at menn kan klage på de samme tingene tilbake.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
12/07/2013 09:20
|
Dan
More than words
|
More than words
God idé Hvilepuls! Siden det bare er kvinner som gifter seg så vil dette slå skikkelig hardt mot dem. 
|
|
|
[Re: Dan]
12/07/2013 09:23
|
perbl
More than words
|
More than words
God idé Hvilepuls! Siden det bare er kvinner som gifter seg så vil dette slå skikkelig hardt mot dem. Når jeg ser gavelister på typiske bryllup er det relativt åpenbart at dette er helt sant.
Per B.
|
|
|
12/07/2013 09:56
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvilepuls, har du blitt fridd til elelr? Derfor denne ideen?
Jeg klarte forresten å snike inn PS4 og Singlemalt på ønskelista til brylluppet.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
12/07/2013 10:26
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er selvfølgelig helt for ett kvinnefiendtlig parti,men jeg føler at vi har for få partier stiftet på felles ytre fiender.
Jeg håper at flere her inne vil være med meg å stifte både ett barnefiendtlig og pensjonistfiendtlig parti,for vi kan vel alle være enige i at begge kun er til byrde for resten av samfunnet.
Tenk hvor mye vi kunne spart på å ikke bygge skoler,idrettsanlegg for kidsa,gamlehjem og for ikke å tenke på hvor mye kortere sykehuskøene ville blitt hvis vi fikk både ungene og gamlisene ut av systemet. @Hvilepuls vet vel hvor tungvindt det er å måtte forklare ting til en halveis dement gamlis,eller hvor slitsomt det er å ta imot ett lite barn på legevakten.
Er litt usikker på hva paritet skal hete,men det kan vel settes ned en eller annen komité for det,eller kanskje et utvalg?
|
|
|
[Re: Dan]
12/07/2013 10:27
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
God idé Hvilepuls! Siden det bare er kvinner som gifter seg så vil dette slå skikkelig hardt mot dem. Jadda, Dan. Vi har skjønt at du har en super kone, at du er godt gift, og at du er en generøs kar. Kos deg i kardemommebyen din.  Hvilepuls, har du blitt fridd til elelr? Derfor denne ideen?
Jeg klarte forresten å snike inn PS4 og Singlemalt på ønskelista til brylluppet. Skal vi se... Sykler - check Skriver masse foruminnlegg - check Gamer - check .... hvordan har du funnet noen som vil gifte seg med deg??? Hvis jeg skal bli fridd til, så må det være av en tannløs, tilbakestående, overvektig, eks-arbeiderpartipolitikerdame som nettopp har gått av med pensjon som engelsklærer. Jeg kan skaffe meg PS4 selv, for de pengene jeg sparer på bryllup. Blæh.
|
|
|
12/07/2013 10:35
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
Jeg tenkte meg at et parti som regulerer bryllup Motgiftpartiet?
|
|
|
[Re: SimonS]
12/07/2013 10:39
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Er selvfølgelig helt for ett kvinnefiendtlig parti,men jeg føler at vi har for få partier stiftet på felles ytre fiender.
Jeg håper at flere her inne vil være med meg å stifte både ett barnefiendtlig og pensjonistfiendtlig parti,for vi kan vel alle være enige i at begge kun er til byrde for resten av samfunnet. "Partiet for oss som hater barn" - det hadde skapt en del overskrifter.  Samme med partiet for tvungen eutanasi av eldre over arbeidsdyktig alder. Det er nok lettere å gå løs på barn og barneforeldre, fordi folk blir ikke yngre, og det er mange som ikke har unger som er drittlei av å være melkeku.
|
|
|
12/07/2013 11:25
|
Dan
More than words
|
More than words
Jadda, Dan. Vi har skjønt at du har en super kone, at du er godt gift, og at du er en generøs kar. Kos deg i kardemommebyen din.  Du har selvfølgelig helt rett i din analyse, men jeg skjønner ikke hvordan du kom frem til det ut fra det jeg skrev. 
|
|
|
12/07/2013 14:32
|
_Moe_
Entusiast
|
Entusiast
Kvinner er formynderske.
Jeg syns det hadde vært gøy å lage et parti som tar hevn på kvinner, og utsetter kvinner for det samme formynderiet som kvinner utsetter menn for. Har du lagt deg ut med noen sykepleiere igjen nå da, Hvilepuls? Ta to Ritalin og pust med magen. Hvis ønsket er å provosere, så kan du mye bedre enn det her 
|
|
|
12/07/2013 20:29
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Jeg nominerer Abit som partileder. Han har det nødvendige klarsynet i forhold til kvinners plass i samfunnet.
LarsB
|
|
|
|
|