Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fox bakdemper med ripe i air sleeve - reparere?

Fox bakdemper med ripe i air sleeve - reparere? #1640960 10/07/2013 18:27
Raoul Duke Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Har en fox RP2 bakdemper jeg har hatt trøbbel med siden den var ny i fjor sommer. Har hatt den inne hos cyclon en gang, og byttet inn flere nye "air sleeve kits" selv ; alltid samme problem, det går et par turer etter at den er fikset før den blir "stuck down".

Nuvel. Tok meg omsider bryet med å inspisere air sleeve skikkelig med lommelykt (noe jeg selvsagt burde gjort før) og fant en 2cm lang ripe på innsiden av air sleeve (vedlagt dårlig bilde, men den kan skimtes på nedsiden av air sleeve).

Noen spørsmål:

1. Jeg regner med det er ripa som gjør at det kommer ekstra luft inn i negativkammeret, med det hadde vært greit å få det bekreftet av noen med peiling på slikt.
2. Er dette en garantireparasjon eller må jeg regne med å betale det selv?
3. Om det ikke er en garantireparasjon vil det lønne seg å fikse den eller bør jeg heller kjøpe ny?

Vedlegg
air_sleeve.jpg (117.29 KB, 136 nedlastinger)
Redigert av Raoul Duke; 10/07/2013 21:24.

"Everybody has a plan until they get punched in the face"

- Mike Tyson
Re: Fox bakdemper med ripe i air sleeve - reparere? [Re: Raoul Duke] #1641008 10/07/2013 19:32
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Er demperen kjøpt slik at den er omfattet av norsk forbrukerkjøpslov, så har vel selger/importør tre (mener jeg det var) avhjelpsforsøk for samme feil før de må komme opp med noe nytt, f.eks. et erstatnigsprodukt. Så hvis flere ganger er minst tre, så mener jeg du ganske greit bare kan kreve ny demper.

Uansett en grei garanti spør du meg. Jeg antar at du har fått reperasjonene hos Cyclon frem til nå på garanti også?

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Fox bakdemper med ripe i air sleeve - reparere? [Re: Raoul Duke] #1641086 10/07/2013 21:32
Raoul Duke Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Vel jeg har hatt den inne der en gang, og skiftet seals noen ganger selv så jeg kan ikke være 100% på at det ikke er slitasje e.l som har gjort det. Det høres bare sannsynlig ut siden jeg har hatt trøbbel med den siden rett etter at jeg fikk sykkelen.

Sykkelen er forøvrig en Canyon kjøpt direkte fra Tyskland, så det blir nok Fox sin garanti og ikke norsk forbrukerlovgivning jeg må forholde meg til.

"Everybody has a plan until they get punched in the face"

- Mike Tyson

Moderator  support