Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

GoPro - Plassering, fester og filter

GoPro - Plassering, fester og filter #1639542 07/07/2013 19:00
J
JoMs Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Hei!

Som enhver mann med respekt for seg selv har jeg sikla på GoPro-kameraene, men valgets kvaler starter med en gang. Det finnes 3 "pakker" tilgjengelige av GoPro Hero3 Black: Adventure, Moto og Surf. Hvilke av disse inneholder best utstyr til sti- og downhillsykling? Eller er det så lite passende utstyr i pakkene at det er irrelevent?
I så fall, hvilke fester bør man ellers gå til innkjøp av?
Har lest og sett at opp-ned på brystet og på hjelmen (dh) er det som vil gi best resultater, hvilke syn har dere på dette?

Jeg har også sett litt på filter fra Polar Pro og Snake River Prototyping. Er det noen kjente erfaringer med dette innen sykling?
Dette ønskes for å ende opp med et resultat som kan brukes til noe mer enn bare en kjapp edit fra en tur. Kanskje jeg ender opp med å lage et større prosjekt med tiden.

Ellers er generelle synspunkter om og rundt bruk av GoPro interessant. Alt av tips er selvfølgelig velkomment!

Re: GoPro - Plassering, fester og filter [Re: JoMs] #1639754 08/07/2013 08:50
T
Turnerdelight Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
T
Jeg har selv gopro på min sykkel,det er festet innerst på styret med et dårlig bar mount kit. Holder på å planlegge et skikkelig feste laget av stål/alu til jeg kommer hjem. Hvis ikke så finnes det å få kjøpt fester til styre,setepinne. Har sett mange fester på bakbremsa som gir et int syn på kjøringa.

Re: GoPro - Plassering, fester og filter [Re: JoMs] #1691739 30/09/2013 19:21
P
pettit Offline
Fersking
Fersking
P
Eneste jeg kan si er at på styret bare ble kaos for min del..så mye risting og vibrasjon at jeg ikke gadd å se mer enn 1 min. Kun rolig når jeg hoppet og var i lufta. ICON_SMILE

Re: GoPro - Plassering, fester og filter [Re: JoMs] #1691871 01/10/2013 05:50
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Ivrig
A
Festet mitt kamera på sela til sekken foran på brystet med gaffateip, funker som bare rakkern. Feste på sykkelen blir veldig mye risting er min erfaring.

40årskrisesylist
Re: GoPro - Plassering, fester og filter [Re: JoMs] #1691892 01/10/2013 06:52
Fluefisker Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har prøvd litt ulike festemetoder og kommet frem til at brystfeste, hjelmfeste og styrefeste medfører for mye risting. Blir svimmel av å følge med på filmen...

Best erfaring har jeg med å feste kameraet der gaffelen går gjennom ramma. Altså på selve ramma. Limte fast et GoPro feste der for å teste, og har aldri klart å få det løs siden :-) I tillegg fester jeg av og til kameraet på setepinnen og filmer bakover. Dette blir det bra film av når man enten ligger foran noen venner eller når bikkja halser etter sykkelen. Det er selvsagt viktig at kameraet festes "opp-ned" om du bruker noen av disse alternativene.

Her er en video som viser filming med litt forskjellige innfestinger: http://www.youtube.com/watch?v=stZpS4EqwGk
Det ligger flere filmer på furuhaug.net.

Hilsen Roar

Moderator  support