Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bymarka "på tvers"

Bymarka "på tvers" #1638357 04/07/2013 17:13
H
Halvorsn Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
I og med at jeg og de jeg stort sett sykler sti med, tidvis framstår som stisyklingens Spinal Tap, tenkte jeg å spørre meg fram første neste ekskusjon (Sikkert flere familiefedre som vet at det er lite forståelse å få hjemme når man roter seg bort og bruke lengre tid enn avtalt ICON_SMILE )

Tenkte å starte ved hestsjøen og ende opp i Ila.

En av rutene vi har tenkt på er Granåsen(Søremen) - Rønningen - Skjelbreia (evt opp til Storheia om sørsiden av Kvistingen om det er tørt) - Skistua - "Normalruta vår ned"

Er det andre forslag til ruter? Slik jeg husker det, så var jo ikke Søremen - Rønningen det mest morsomste stykket i hvert fall.

Vi tenkte å forsøke det rett etter arbeidstid, og forhåpentligvis komme hjem før kveldsnytt ICON_SMILE

Har ikke syklet sør for Leisjøen siden midt på 90-tallet, så det er denne delen av marka jeg virkelig er blank på.

Re: Bymarka "på tvers" [Re: Halvorsn] #1638362 04/07/2013 17:23
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag förstår inte vad du menar med Söremen men det går en helt ok sti från lite nord om hestsjön opp till rönningen. Ett parti med myr i början dock. Det går också en rett fin sti som startar nära ringvål och det går att fölga stiar upp till rönningen därifrån. Jag har aldrig syklat från det hållet men borde gå bra förutom kanske någon brant backe.

Är det inte mest myr från grönlia till storheia eller hade du tänkt dig upp lindböylöypan? Den första kan jag inte tänka mig någonsin är värd att sykla, den andra vet jag inte men är skeptisk.

Om du inte har sett det så finns det en ny stikarta över trondheim. Link finns i annan tråd.

edit
http://osm.reitstoen.com/#15/63.3640/10.2602

Stien över litlesätermyra eller säteråsen är de bästa tror jag. Den vester om litlesätermyra begynner med ett parti som jag tror är osykelbar myr i motbakke men sen är den rätt bra. Fint när man korsat skilöypan.

Den östliga stien på säteråsen har en del bra men också en del dårligt har jag för mig. Starten från huvudvägen är nog för brant att sykla upp.

Redigert av fredriks; 04/07/2013 17:35.
Re: Bymarka "på tvers" [Re: Halvorsn] #1638483 04/07/2013 20:23
?
Åzzy Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
?
Syklet de tre Hestsjøen - Rønningen -stiene mye i det siste

-Stien over sæteråsen er en av de bedre "flate" stier i bymarka etter min mening, kan være litt vanskelig å finne stien i det den tar av fra skiløypa eller hva det nå er.. er litt noe myrete i starten, men det går raskt over.
-Myr helvete på starten av sti vest for litlesætermyra var faktisk nesten så tørr at den kan sykles.
-Sti over litlesætermyra er stort sett veldig fin, noen dype gjørmehøl på første halvdel, etter dette er stien veldig fin.

Vil egentlig anbefale alle de tre stiene, men fredriks har nok rett i at sti over litlesætermyra og sæteråsen er de beste.

Re: Bymarka "på tvers" [Re: Halvorsn] #1639725 08/07/2013 08:05
H
Halvorsn Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Takker for tips. Da skal jeg lese litt mer kart før vi kjører oss fast i myra ICON_SMILE

Med Søremen, mente jeg nok egentlig Smistad. Turveien fra smistad inn til Rønningen.

Moderator  support