Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Få med puls fra Polar til Endomondo?

Få med puls fra Polar til Endomondo? #1635753 30/06/2013 21:53
SykkelGlenn Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Hei.
Er det noen der ute som har noen gode rutiner på hvordan man kan koble sammen tracking fra Endomondo og puls fra Polar klokke?

Jeg starter både Polar klokka og Endomondo fra tlf på hver trening. Men puls får jeg bare inn i polar sine programmer. Nå har jeg funnet et par alternativer for å kombinere puls og GPS-info fra Polar klokka og laste opp på Endomondo, men da mister jeg effekten med automatisk opplasting fra tlf.

Er det noen andre der ute som synes det er moro å ha pulsen med på Endomondo?

Jeg har prøvd med et par økter, og ender opp med dobbelt oppføring i Endomondo. Evt kan jeg slette første økta, men det blir jo mye styr...

//Glenn

//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn
Re: Få med puls fra Polar til Endomondo? [Re: SykkelGlenn] #1636817 02/07/2013 15:12
B
Braatnes Offline
Entusiast
Entusiast
B
Polar sine hrm-filer er ikke kompitable med verken endomondo eller strava direkte etter hva jeg vet. Som du nevner så fins det jo programmer som feks TCX-creator, men det er jo ikke akkurat automatisk.

Scott Genius 720 - 2013
DIY Scandal

Bygge og tenker smarthus?
Autobolig AS - Virkelig smarte smarthusløsninger!
Re: Få med puls fra Polar til Endomondo? [Re: SykkelGlenn] #2343974 10/09/2016 08:23
P
plb Offline
Fersking
Fersking
P
Samme interesse og problem her. Jeg endte opp med å kjøpe eget pulsbelte til Endomondo. Bruker da to belter, men er jo online på begge....Men veldig interessant det du sier om de to alternativene for å kombinere puls fra Polar klokka til Endomondo. Hvordan får du til dette ? (=>Hvordan laste hrm fila fra polar opp til Endomondo ?)

Re: Få med puls fra Polar til Endomondo? [Re: SykkelGlenn] #2343988 10/09/2016 09:24
T
TUM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Hvilken Polar klokke bruker du?

Polar sitt H7 pulsbeltet sender både Bluetooth til telefonen din og Gymlink som støttes av mange Polar klokker.

John
Re: Få med puls fra Polar til Endomondo? [Re: TUM] #2344431 11/09/2016 20:58
SykkelGlenn Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Ser at denne tråden snart er 3 år gammel.

Siden den tid har jeg bytte klokke, hadde Polar RS 800CX med Polar G5 GPS (har alt sammen ennå, men bruker det ikke).

Fant en svært manuell løsning som fungerte på Windows 7, synket klokka med iRDA inn til Polar ProTrainer. Startet så programmet som konverterte Polar sine to filer til en TCX fil som Endomondo skjønner.

Men siden jeg driver med IT, og MS hadde gratis oppgradering til Windows 10 før en gang i juli 2016 ville jeg benytte meg av den muligheten og ikke bli igjen på Windows 7. Både Polar og MS har visst seg å være ganske så arrogante med gammel teknologi og kuttet ut iRDA støtte i Windows 10. Polar ville heller ikke lage en egen driver til dette, og eneste svar fra de var å kjøpe en ny klokke.

Enden på den visa ble at jeg byttet til Garmin høsten 2015. Stort sett happy med akkurat det, savner litt Polar sine pulsanalyser, men lever med det.

Garmin synker automatisk til både Endomondo og Strava, så case closed :-)

//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn

Moderator  support