Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkel til 7 åringen

Sykkel til 7 åringen #1635250 29/06/2013 20:32
G
gae Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
Jeg har ei jente på 7, som jeg selv vil karakterisere som litt mer enn middels interessert i sykling. Da hun fikk velge sykkel ble det en 24 med skive og brukbar gaffel. Denne funker jo veldig bra, men hun vil veldig gjerne prøve seg mer nedover. ( dette gleder jo selvsagt ikke en syklende pappa:) ). Noen som har tips angående sykkel til henne?

Fulldempet 24? Liten 26er ramme med 24 hjulsett? (Hafjell' s løsning)

Har ikke planer om å bruke en formue på dette, og jeg har masse deler...

Pappa, kan vi sykle sti i morgen? ICON_SMILE

Redigert av gae; 29/06/2013 20:33.

Dampsaga Idrettslag
Team Dampsaga
Fuji Outland 29 1.G
G-man bikes v2.0 29
Re: Sykkel til 7 åringen [Re: gae] #1635279 29/06/2013 21:17
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg tenker at sykkelglede er omvendt proposjonalt med vekten på sykkelen..
Liten 26" ramme med 24" hjul høres egentlig ut som en god ide synes jeg for da kan du bare bytte ut hjulene senere.
Hvis du finner en lett og rimelig gaffel som kan stilles inn også for de som ikke veier så mye så burde det duge fint på sti også..

Klart om stien alltid går nedover stiller det seg annerledes, men det er lettere å øve inn god teknikk på en hardtail og om stien også går oppover så er det greit å ikke taue på en sykkel som utgjør en god prosentmessig del av kroppsvekt..

Eldre RS SID har vel 80mm vandring (28mm innerben?) og er relativt lett og med remote lockout.. kan kanskje være et rimelig valg om man ikke har noe i boden (har selv tatt vare på en slik til min sønn fordi den flekset formye for mitt bruk).

Har jo vært noen tråder her med billige karbonrammer i 14" XS rammer fra Kina som kanskje også kan være noe.

Hva er ca høyde, lengde på innside ben og vekt?

Moderator  support