I morgen skal jeg i vei å prøve en sykkel, en Fuji 2010-modell med Ultegra-pakke. Jeg har funnet en god del tips om hva jeg bør sjekke godt, men det er en ting jeg lurer veldig på: må jeg ha sykkelsko for å prøve sykkelen? Eller går klarer man å tråkke en liten kilometer eller to for å teste girene etc med vanlige sko?
Hvis det står pedaler på den så klarer du fint å sykle en tur for å kjenne med vanlige sko, spesielt Shimanopedaler.
Skulle jeg ha prøvd en sykkel for bruktkjøp hadde jeg tatt med egne pedaler og tilhørende sko. Og jeg hadde sykla lengre enn et par kilometer for å være sikker på at den passet min veldreide kropp.
Ja, jeg skal prøve å få syklet litt lenger. Skulle gjerne testet med sko og pedaler, men har ingen av delene for øyeblikket, og var litt bekymret for å ta "jomfruturen" med klikkpedaler på et sykkelkjøp...
Ta med deg et par vanlgie plattformpedaler hvis du har det. Litt dumt å tryne og skrape opp en sykkel du ikke enda eier. Jeg hadde i hvertfall sagt "You break it you buy it"...
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7