Selger min DIAMANT Apex S1 rittfulldemper.
Sykkelen var ny høsten 2011, og har blitt brukt til 4 ritt og noen treningsøkter. Jeg vil påstå at den er svært lite brukt, da jeg kjører hardtail og landevei. Sykkelen er vasket og smurt etter hver tur. Sykkelen har få riper og bruksmerker, og ser nesten ny ut.
Dette er en meget bra sykkel både til rundbane og maraton. Den har blant annet vært en av grunnene til at jeg har gått fra å bli kjørt i fra, til å kjøre i fra i terrenget. Låsen på bakdemperen og muligheten for senkning av gaffel gjør at sykkelen er like god på grusen oppover som den er i terrenget i år...
Nypris 59.990,-. Selges for 15.000,- eller den som byr høyest.
Ramma er i str 19,5". Overrør 61 cm. Sykkelen passer dermed til personer ca. mellom 182 - 192. Maks setepinnehøyde er ca 83-84cm.
Spec:
- Girgruppe: Sram XX
- Krank: FSA FSA K-Force 2delt
- Kassett: Sram XX
- Kjede: Shimano Dura-Ace
- Bremser: Formula R1
- Demper: dtswiss XR Carbon
- Gaffel: dtswiss xrc100
- Hjulsett: Ellsworth, brukt seks turer.
- Setepinne: C4
- Stem: FSA os 99 110mm
- Styre: Easton monkelite 68,5cm
- Sete: Carbon
- Dekk: Continental Xking 2.2
Da sykkelen var ny hadde den i mine øyne to feil. Setepinnen var for svak for skikkelig sykling, og ble byttet med en C4 pinne som virker mye mer solid. Styret var også alt for smalt, så dette ble byttet til et Easton monkeylite xc styre i 68,5cm. Dette kan fint kappes 2cm på hver side for å få det i ønsket lengde.
I tillegg ble hjulene byttet ut med hjul som tåler personer over 75 kg som var begrensningen for originalhjulsettet. Jeg har også et komplett nesten ubrukt superlett kassett fra originalhjulene liggende.
I år har den blitt kjørt på en treningstur på 10 km. Ingen lekkasjoe eller merker på dempere og sykkel ser veldig bra ut. Ingen uhell.