Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Opptrening etter kragbeinsbrudd

Opptrening etter kragbeinsbrudd #1630429 21/06/2013 18:42
O
oaga Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
For å gjøre en lang historie kort: Terrengsykkelritt med tilhørende kragbeinsbrudd på lørdag, operasjon på Ahus søndag og utskrevet på mandag (svært fornøyd med oppholdet på Ahus). Inngrepet var omfattende og det er satt inn en skinne med nagler for å holde alt på plass, operasjonen var velykket. Er nå inne i en rekonvalesensperiode på 6 uker der armen ikke skal belastes.

Jeg har som målsetning og komme tilbake på sykkelen så raskt det er forsvarlig og etterspørr tips/råd når det gjelder opptrening (regner med at det er flere som har vært i samme situasjon)

<OA>
Re: Opptrening etter kragbeinsbrudd [Re: oaga] #1630450 21/06/2013 19:24
olechr Offline
More than words
More than words
Så lenge det ikke er for vondt så er det bare holde seg i bevegelse. Jeg var vel på rulla ca 70 timer etter opprasjon og syklet ute ganske kjapt etterpå.

Kravbens brudd er ikke store greia og ikke nos spes opptrening man trenger. Så klart holder du deg helt i ro i 6 uker så trenger du opptrening. Selv syklet jeg vel Birken etter ca 4 uker. Men sekk og terrengritt var ikke helt den store vinnern.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Opptrening etter kragbeinsbrudd [Re: oaga] #1630479 21/06/2013 21:14
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Hvis du bruker rulle, spinningsykkel eller ergometersykkel så er det bare å starte rolig nå. Fordelen med å starte raskt er at det ikke blir så tungt å komme tilbake i form.

Moderator  support