Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Antall km vs snitthastighet på polar rs800cx

Antall km vs snitthastighet på polar rs800cx #1628484 18/06/2013 19:32
K
KapteinTJ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Hei,

Jeg lurer på om det finnes noen polar-guruer her på forumet.

Når jeg bruker rc800cx sammen med en G5-sensor får jeg opp en snitthastighet i sammendraget på klokken (før jeg avslutter økten). Når jeg så overfører treningen til polarpersonaltrainer.com forsvinner denne snitthastigheten, og ved manuell utregning får jeg en hastighet som er noe lavere enn den som klokken først påsto

En sjekk på google maps på samme rute, med en haug av waypoints, gir et antall km som er noe høyere enn det står på klokken. Med google maps sin lengde stemmer den første snitthastigheten klokken oppgir ganske så bra.

Forøvrig får vi ofte en del forskjellige snitthastigheter og lengder, da noen kjører med polar, noen med garmin og noen med diverse apper.

Så hvis noen har en formening om hva som er "riktig", hadde det vært kjekt!
Når man konkurrerer med seg selv har ikke dette så mye å si, men det blir jo en liten konk med gjengen om å ha raskeste tid på de faste rundene.

Re: Antall km vs snitthastighet på polar rs800cx [Re: KapteinTJ] #1629602 20/06/2013 12:05
svine Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg biller meg vel inn at alle GPS-duppeditter regner rette streker mellom de punktene de lagrer. Og dermed pruter de distansen nedover. Siden de også sikkert har litt variabel dekning, stoler jeg kun på hjulmagneten. Og kalibrerer selvsagt klokka ved å måle lengden av 3 hjulomdreininger med aktuelt dekk og lufttrykk...

It doesn't get any harder - you just go slower
Re: Antall km vs snitthastighet på polar rs800cx [Re: KapteinTJ] #1629799 20/06/2013 19:32
thomassen Offline
Ringrev
Ringrev
Tror klokken overfører dataene og regner snittfart inkl tiden din på stopp, derav litt lavere snittfart. Under treningsturer viser klokken snittfart kun på sykkeltid uten stoppene.
Det kan være jeg tar feil..

-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner.
-Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler.
http://sykkelsor.no
Re: Antall km vs snitthastighet på polar rs800cx [Re: KapteinTJ] #1635236 29/06/2013 20:10
L
Luzen Offline
Fersking
Fersking
L
Bruker du en Polar Speedcensor i tillegg?

Moderator  support