Satt akkurat på Conti 4 season 28mm (du verden, de må være verdens smaleste 28mm dekk. Tipper de kun er marginalt større enn 25mm GP4000s)
Pumpet til 7 bar foran og 7,5 bar bak og det var helt perfekt for mine ca 110kg
Kan vi få en vurdering av Conti 4 Season etterhvert? Kjenner at jeg vil ha noe bredere enn 25 og har jo lett plass på Det Grønne Lynet.
Kjapp 3 mils testtur i dag ga følgende førsteinntrykk:
Mer komfortabelt for meg som er temmelig tung. Ujevnheter ble bedre svelget unna. Synes de rullet lett, og kunne ikke merke at de var noe dårligere enn de utslitte 23mm GP4000s de erstattet.
Kunne gå ned ca 1-1,5 bar i lufttrykk.
Kjørte ikke noen veldig tøffe svinger, men responsen i de svingene som ble kjørt var tillitsvekkende. Kun tørt føre, så hvordan de liker seg på våt asfalt vet jeg ikke enda.
Hovedinntrykket jeg sitter igjen med er at jeg ikke merker mye forskjell fra GP4000s bortsett fra at jeg har litt mer volum og med det noe mer komfort.
Om de skiller seg komfortmessig fra 25mm GP4000s er jeg usikker på, de er som nevnt over ikke veldig store, og det finnes nok 28mm dekk der ute med større volum, noe jeg mener har vært nevnt i andre tråder også.
Nå skal jeg rundt Randsfjorden i morgen og Lillehammer-Oslo neste lørdag så etter det burde jeg ha litt mer dyptgående erfaring.