Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvor gjør man av en sykkelkoffert i Wien?

Hvor gjør man av en sykkelkoffert i Wien? #1626055 14/06/2013 13:55
T
trondmm Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Jeg har planer om å ta en sykkelferie i sommer, og regner med å sykle enten Passau-Wien eller Passau-Budapest. I begge tilfeller er det nok mest aktuelt å fly til Wien, og ta tog til Passau (og evt. buss/båt tilbake fra Budapest).

Anyway - jeg har mest lyst til å ha med egen sykkel, og har en sykkelkoffert, så transport på fly burde gå greit. Men, hva gjør jeg når sykkelen er pakket ut? Jeg får ikke dratt med meg kofferten mens jeg sykler. Det er for så vidt organisert bagasjetransport fra by til by, men kofferten er nok for stor til at transportselskapet vil ta den med.

Så, hva gjør man, egentlig? Har noen noen gode forslag til hvor man gjør av en sykkelkoffert i en uke eller to, helst uten at det koster skjorta?

Re: Hvor gjør man av en sykkelkoffert i Wien? [Re: trondmm] #1626057 14/06/2013 14:04
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Flyplassen i Wien har bagasjeoppbevaring. Ring dem og spør om de har plass til en sykkelkoffert og hva det koster.

"Guests can make use of the left luggage service and safe deposit boxes for documents, keys, etc., that are not required on the trip."

http://www.viennaairport.com/jart/prj3/v...rve-mode=active

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Hvor gjør man av en sykkelkoffert i Wien? [Re: trondmm] #1626280 14/06/2013 22:06
T
trondmm Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Takk. Ser ut som prisen er €8 pr. dag (regner med at kofferten regnes som "bulky"), så da snakker vi ca. 450 kroner i uka. Hadde vel strengt tatt håpet på noe litt billigere enn dette, men helt ublu pris er det heller ikke.

Det er uansett fortsatt billigere enn å leie (kjip) sykkel av reiseselskapet.

Re: Hvor gjør man av en sykkelkoffert i Wien? [Re: trondmm] #1626428 15/06/2013 15:04
jok Offline
Entusiast
Entusiast
Hvis du reiser med et reiseselskap som har bagasjetranport, så kan du kanskje pakke dine øvrige klær i en my bag, som du igjen pakker inn i sykkelkofferten under selvesykkel turen.
Da sender du sykkelkofferten som din bagasje under turen. En sykkelkofferet er jo ikke så mye større en en litt stor vanlig koffert. Har du sjekket om de har noen maks bagasjestørrelse?

Re: Hvor gjør man av en sykkelkoffert i Wien? [Re: trondmm] #1626456 15/06/2013 16:53
K
kehola Offline
Fersking
Fersking
K
Hvis du tar første natt på hotell i Wien kan du jo høre om hotellet er villig til å oppbevare kofferten mens du er på tur. Jeg har brukt denne metoden uten problemer de gangene jeg har vært på sykkelferie.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå