Er kanskje ikke så mange som har tittet på tråden, men får oppdatere litt. Det kan jo hjelpe andre om de skulle få samme problem!
Nå viser det seg at det ikke er noe problem likevel...
I esken er det forskjellige muttere, vaier og noen strømpeender. Jeg har bare sett de blanke mutterene (på det øverste bildet i tidligere post. Jeg burde sikkert tittet litt bedre, men jeg trodde jo det var de blanke som skulle brukes. Har ikke sett de andre mutterne, som er sylindriske og med et lite hull i siden. De ligner nemlig ganske mye på strømpeender...
På siden av hullet på håndtaket er det også et lite hull. Der skal en liten skrue tres gjennom og skrus i "sylindermutteren", som skal nedi hullet inni festeringen til styret. Denne lille, tynne, skruen, låser mutteren. Da er det bare å skru på!
Her er et bilde som kan forklare:
1: Denne passer til den gamle M785. Se tidligere bilde.
2: Denne sylindermutteren, med låseskrue, passer til nye M785B.

Kan det være at Shimano har lagt ved slike muttere for at de nye skal passe på de gamle? Jeg misforstod hele greia i hvert fall, men det ser ut som om problemet er løst!
For øvrig strålende kundeservice av Cyclecomponents! Takker så mye der!

Edit: Lynkjapt svar fra Cyclecomponents. Der fikk jeg bekreftet at det var slik jeg fant ut:
"Hej
Jag har pratat med Shimano. De nya växelreglagen som du har beställt är kompatibla med både 785 och 785 b-type bromsreglaget. Dock så används inte muttern med den 4 kantiga skallen på det nya bromsreglaget utan det skall endast den cylinderformade hylsan med ett litet hål och staven som träs igenom det lilla hålet användas, så du får över muttern. Förstår du hur jag menar?
Og her er illustrasjonen jeg fikk oversendt (Øverst, gammel 785, nederst, ny:):

Så om det er noen andre som lurer, er det jo kjekt å vite! :-)