Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp med Vredestein Fortezza Pro TriComp

Hjelp med Vredestein Fortezza Pro TriComp #1622774 09/06/2013 18:48
A
Ann-Kristin Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Jeg har fått meg nytt hjulsett, type 3T Mercurio 40 LTD. Disse kom med Vredestein-dekk. Jeg er helt fersk på pariserhjul, så spørsmålet er om jeg går for liming eller taping?
Uansett, bør jeg kanskje ikke finne frem Karlsonslimet selv?

Er det noen som har erfaring med disse dekkene? Punkterer jeg, så er vel løpet kjørt.
Og hvordan er de i en våt nedoverbakke med 1400m fall?

Litt skeptisk kjenner jeg :-)

Re: Hjelp med Vredestein Fortezza Pro TriComp [Re: Ann-Kristin] #1622779 09/06/2013 18:54
gare Offline
More than words
More than words
Det finnes mengder av videoer på nettet som viser hvordan dette gjøres, jeg tror ellers at det er helt riktig å la Karlssons-tuben bli liggende og bruke noe kontaktlim av rett type ICON_SMILE

Snakk med noen i nærheten som kan dette og kan vise/hjelpe deg om du er usikker. Det er ikke såååå vanskelig og du vil formodentlig lime det betydelig fastere til felgen enn du behøver uansett!

Jeg lurer på om jeg har syklet på clincher-varianten av disse dekkene, men er såpass usikker på husken at jeg velger å ikke si noe.

Punktering på tubulars løses enten ved en mobiltelefon, ha med ekstra ferdiglimt dekk eller en flaske Pit-stop fra Vittoria eller tilsvarende.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hjelp med Vredestein Fortezza Pro TriComp [Re: Ann-Kristin] #1622782 09/06/2013 18:59
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Lim! Vittoria Mastik One. Tape er for Tufodekk, og Tufo er ikke til å sykle på.
Jeg synes disse dekkene du har fått med er veldig ok å jobbe med, men har du ikke limt før bør du få hjelp av en som kan, eller lese den himla lange tråden på WW-forumet og/eller Park Tools pariserdekkguide og gjøre det selv. Zen. Jeg kunne gjort det for en flaske vin, men det er så langt til Stjørdal...
De tåler endel bank også, faktisk, så du skal ikke være veldig redd for punkteringer.
Skulle du allikevel punktere er det greit å ha med en Vittoria Pit Stop reservedekk på boks. Evt. kan du også forlime et billig eller lett Tufodekk og ha det med.

gare var ute før meg. Ser at vi er samstemte og det er godt.

Redigert av Valentino; 09/06/2013 19:04. Rediger grunn: Etter gare

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Hjelp med Vredestein Fortezza Pro TriComp [Re: Ann-Kristin] #1623084 10/06/2013 11:23
asbjorjo Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Ann-Kristin
Er det noen som har erfaring med disse dekkene? Punkterer jeg, så er vel løpet kjørt.
Og hvordan er de i en våt nedoverbakke med 1400m fall?

Jeg og min samboer har kjørt på disse de siste 2-3 sesongene. Hun har aldri punktert på de. Jeg har hatt én gjennomslagspunktering da jeg kjørte med lavt trykk og traff kanten på en ferist i 60 km/t.

De er helt greie på vått føre også.

Av det jeg har kjørt på av tubular er de blant de bedre.

Sitat: Ann-Kristin

Litt skeptisk kjenner jeg :-)

Ingen grunn til det. Kjør på! ICON_SMILE

Re: Hjelp med Vredestein Fortezza Pro TriComp [Re: Ann-Kristin] #1623168 10/06/2013 13:52
A
Ann-Kristin Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Takk for svar. Blir å spørre noen kjennere om hjelp og så er det bare å glede seg til å få de på veien :-kr

Moderator  support, Valentino