hei hopp
tenkte jeg sku legge ut mine 2 cents om denne sadelen.
når våren kom og jeg skulle ut på asfalten igjen, så føltes min Fizik Arione sadel helt feil...
noe som var rart pga hele fjoråret så fungerte den uten noe smerter i underkroppen..
Etter mye internett kikking fant jeg veien til Mr Cobb og hans Underfundige sadler.
de ser jo ikke veldig bra ut men tenkte att jeg skulle gå for funksjon over form og bestilte en slik Cobb Plus road saddle til Testing
hadde mine tvil til den bredden på midten(65mm) den måtte jo være for brei, men det skulle tiden vise att ikke var tillfelle.
Den rare neseformen er Cobb`s gave til mannen, en krybbe til pungen om man kan si det sånn, sålenge pungen ligger og hviler der så er det 0 problem og tråkke 100+km og finne tilbake til "krybba" etter att man har stått og tråkka er ingen problem, man finner sin plass i sadelen veldig fort.
fikk den akkurat tidsnok til att jeg fikk dratt den gjennom en ilddåp av en førstegangs test helg:p først 55km med øspøs regnvær, og 1.5varmegrader som gjennomsnittstemp.
dag 2 var bedre da den brakte med seg Sol og fint vær og en tur på 134km, neste dag var en relativt hard dag opp og ned ett fjelldvs toppen var midtveis og vi skulle opp fra begge sider:p 60 km blei totalen denne dagen og første test helg var over uten noen form for ubehag i stussen...
en kompis av meg tok en liten sitte test og han kjente umiddelbart att det kunne fort ha noe forseg med ett slikt sete.
andre ting jeg observerte var att, siden jeg satt mer korrekt på sadelen så var det lettere og holde kadensen oppe, og hele kroppen slappet mer av, kontra Fizik sadelen som hele kroppen jobber imot smertene fra stussen:p
fikk 2 langturer til på sadelen og endel små korte turer, og de siste ukene med Fizik sadelen nå har vært plagsomme ,jeg klarer ikke opprettholde en javn kadens og jeg finner ikke min plass på sykkelen lengre. faktisk såpass demotiverende og bruke denne sadelen att jeg har vurdert salg av sykkel:p
en sadel man kan sykle neste 250km på en helg uten noe form for ubehag må kalles en sikker vinner, eneste ulempen jeg ser med denne sadelen er att jeg ikke har gryn til og kjøpe den enda...
derav denne tråden
Her så til alle der ute som trenger en komfortabel sadel til lange som korte turer, ta en titt på
cobb cycling sine hjemmesider kanskje de har en modell som passer deg og din stuss:)
har på ingen måte noe med Cobb cycling og gjøre, bare veldig fornøyd med sadelen derfra og da må man jo dele med seg av inntrykk
kanskje man skulle startet en egen Review section på forumet til slike formål