Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rulleski

Rulleski #1617812 01/06/2013 17:40
G
Gummikalle Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
G
Har leita litt rundt uten å finne noen tidligere tråd på noe jeg har lurt litt på iblandt. Problemet er gang/sykkelsti og utkjøring fra private eiendommer. Hvis man sykler er det jo greit, biler har vike/stoppeplikt ut fra private eiendommer. Men hva hvis man går på rulleski? BIlistene på den aktuelle strekningen kjører frem til veikanten og stopper for å se seg grundig om før de kjører ut på veien. Dermed blir de stående på tvers av gang/sykkelstien og stenger hele greia. Hva hvis jeg kommer på rulleski og ikke klarer å stoppe? Kanskje løfter opp det ene beinet og smeller skia inn i bildøra? Svær bulk og helvete er løs? Hva med erstatning? Meg eller bilisten? Hittil har det gått bra for min del men det har jaggu vært nære på noen ganger. Satser herved på store allvitende forum, imponerende hva folk her inne kan varte opp med av kunnskap, og ikke minst hva de kan finne på nettet. Hans

Re: Rulleski [Re: Gummikalle] #1618023 02/06/2013 05:06
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev
Bil på gang og sykkelvei har nok vikeplikt for alt, så skyldspørsmålet er vel greit. Men for din egen del så bør du ikke ha så stor fart at du ikke kan stoppe (eller bremse nok til at du ikke skader deg alvorlig) på steder der biler krysser. Å satse på at det går kan være det siste du gjør. Mange tar mye for gitt som myke trafikanter. Bilister er veldig fornøyd med å sitte trygt i en stålkasse, så der får du ikke alltid omtanke.

Moderator  support