Har akkurat fått sykkelen igjen etter service. På servicen fikk jeg byttet kjede, kassett og trinsehjul.
Når jeg syklet hjem merket jeg en lyd som ikke har vært der før. Lyden er en knirk/raslelyd og kommer når jeg tråkker litt til, spesielt når jeg står og trør. Lyden minner om lyden man får om kjedet er fullt av sand og dårlig smurt. Først trodde jeg det var drevet foran som var slitt da lyden kun kom da jeg var på storeskiven, men etter litt testing fant jeg også ut at lyden kommer ved belastning på lilleskiven også. Lilleskiven er lite brukt og burde ikke være slitt.
Tok sykkelen tilbake og servicemannen så over men kunne ikke finne noe feil. Selv greide han ikke å framprovosere lyden da han antagelig er 30 kg lettere enn meg, men hørte lyden da jeg var på sykkelen. Han teitet diverse skruer men uten hell.
Jeg har syklet mange mil på denne sykkelen i år og aldri hørt denne lyden før, men kom først etter kjede, kassett og trinsehjul ble byttet.
Kan jeg ha fått en dårlig kjede(feilprodusert), eller har noen her en ide om hva det kan være.