Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kranken glipper...

Kranken glipper... #1616775 30/05/2013 20:54
Henrik Burchardt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Veit ikke om detter er riktig plass å skrive, men trenger litt hjelp...

Har en cervelo P3 med fullt Dura Ace, i senere tid har jeg opplevd at kranken lager en klikkelyd og "glipper" samtidig, tenkte først at det måtte være kranklageret, å tok med sykkelen på service, men da jeg tok sykkelen med for en spinn idag, med splitter nytt kranklager kom den samme irriterende glippingen og klikkelyden. Klarer ikke helt å identifisere hvor dette kommer fra, men merker det definitivt godt i kranken, kommer omtrent på annenhvert tråkk... Kan også være at det kommer fra platehjulet som er av typen Zipp, og at det er forplantninger videre som merkes i kranken... Noen som kan tenke seg til hva det kan være..?

Re: Kranken glipper... [Re: Henrik Burchardt] #1616782 30/05/2013 21:14
TashkentTerror Offline
Ringrev
Ringrev
Hva mener du med at kranken glipper? Beveger den seg sideveis? Glir kjedet over klingene?

Hvordan er tilstanden på bosset (det objektet kassetten, tannhjulene på bakhjulet er festet til)?

Det kan høres ut som om det kanskje glipper der, og ikke i kranken..? Prøv med et annet hjul eller få noen til å sjekke at kassetten ikke er veldig slitt, kjedet er veldig slitt, eller at pallene mellom boss og nav ikke er skadet eller hindret fra å gå i lås når du trår til.

Re: Kranken glipper... [Re: Henrik Burchardt] #1616785 30/05/2013 21:17
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Høres ut som om boss / nav problem.

Re: Kranken glipper... [Re: Lurifax] #1616805 30/05/2013 21:39
Henrik Burchardt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Med glipper mener jeg at det kjennes ut som om noe glipper i kranken, akkurat som om den i et kort øyeblikk ikke tar ordentlig når man tråkker til. Kranken beveger seg ikke på noen måte annet enn å gå rundt (slik den skal ICON_SMILE ) Kassetten har jeg prøvd på andre hjulsett og sykler uten noen problemer, men kan godt være at det er bosset. prøver med et annet hjulsett jeg veit fungerer imorgen!

Moderator  support, Valentino