Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 4 1 2 3 4

Farrisrunden 2013

Re: Farrisrunden 2013 [Re: Ato] #1626138 14/06/2013 18:26
SykkelGlenn Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Ato
Tror at løypa er så preppet og godt tilrettelagt nå at man kan kjøre på hva som helst av "maratondekk" Det er egen ferdighet og trygghet det kommer an på. Uansett så er farriusrunden et ritt der rullegenskaper er viktig.

Da bør det være greit med Rocket Ron 2.25 også?

//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn
Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1626165 14/06/2013 18:55
A
Ato Offline
Medlem
Medlem
A
Ja det vil helt sikkert funke. Selv kjører jeg raring ralph 2.1 foran og bontrager 29-0 2.1 bak.løypa er som sagt i svært god stand. Myrpartier på skolapperåsen og kringlemyr er belagt med klopper/trebruer. Steinete partier og hull i bratteste delen av utforkjøringen i skolapperåsen er belagt med grus og pukk. Løypa fremstår i en tilstand ingen har sett før. Det diskuteres her i Larvik om vi for første gang vil få en vinner under 2 timer

Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1626424 15/06/2013 14:48
Stuf Offline
Entusiast
Entusiast
For meg ble rittet en positiv opplevelse, jeg var som tråden viser ganske skeptisk til ordningen med å slippe ut 300+ useedede ryttere først, men det gikk ganske greit. Jeg ble sinket noe 3-4 steder, men noen steder skal man jo ta seg inn også. Jeg hørte andre som ikke var like positive, men for meg gikk det greit.

Flotte løyper, men det blir desverre mindre og mindre terrengritt. Etter min smak er det for mye grus og asfalt, og for lite fine stipartier. Vær, føre og omlegginger/forbedringer av løypa ført vel til at mange satt personlig rekord, og det er nok positivt for mange.

Håper de useedede slapp for mange tilrop, slik at det gikk slik arrangøren ville, en mer positiv opplevelse for alle.

Kommer kanskje igjen til neste år ICON_SMILE

Re: Farrisrunden 2013 [Re: Stuf] #1626431 15/06/2013 15:16
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Sitat: Stuf
For meg ble rittet en positiv opplevelse, jeg var som tråden viser ganske skeptisk til ordningen med å slippe ut 300+ useedede ryttere først, men det gikk ganske greit. Jeg ble sinket noe 3-4 steder, men noen steder skal man jo ta seg inn også. Jeg hørte andre som ikke var like positive, men for meg gikk det greit.

Flotte løyper, men det blir desverre mindre og mindre terrengritt. Etter min smak er det for mye grus og asfalt, og for lite fine stipartier. Vær, føre og omlegginger/forbedringer av løypa ført vel til at mange satt personlig rekord, og det er nok positivt for mange.

Håper de useedede slapp for mange tilrop, slik at det gikk slik arrangøren ville, en mer positiv opplevelse for alle.

Kommer kanskje igjen til neste år ICON_SMILE

Styret har bestemt seg for å droppe skolapperåsen og kringlemyr til neste år. Hensikten er å gjøre rittet lettere slik at flere deltar. Vedkommende som representerer Farrisrunden i denne tråden hevder at det er rykter, men jeg har det fra styret.

Re: Farrisrunden 2013 [Re: joje] #1626448 15/06/2013 16:23
Stuf Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: joje

Styret har bestemt seg for å droppe skolapperåsen og kringlemyr til neste år. Hensikten er å gjøre rittet lettere slik at flere deltar. Vedkommende som representerer Farrisrunden i denne tråden hevder at det er rykter, men jeg har det fra styret.

Hvis det blir flotte flytstier rundt disse områdene blir det knallbra. Hvis det blir grusveiene rundt blir det en fin,rolig stitur et helt annet sted.

Re: Farrisrunden 2013 [Re: joje] #1626459 15/06/2013 16:59
PerEivind Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: joje

Blir det tilfelle så var dette kanskje min siste Farrisrunden. LITT utfordring skal det da være? Når rittet mangler bra stier så må det jo være noen andre utfordringer, i form av bakker. Løypa som er nå er jo glimrende! Meget skuffende "nyhet" å høre.

-Per-Eivind.

Husk å abonere på TERRENGSYKKEL. ffshop.no.
Og meld deg inn i NOTS. nots.no
Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1626463 15/06/2013 17:05
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Startet i pulje 3 og følte at det var litt ugreit å ta igjen mye folk i skogpartiene. Ikke direkte farlig kanskje, men jeg måtte ut i buskene en gang.

Ellers så var rittet en ubetinget postiv opplevelse. Flott arrangement!

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1626468 15/06/2013 17:26
M
Mesto Offline
Fersking
Fersking
M
Jeg startet i pulje 14. Ble tatt igjen av eliten ned Skolapper. Det så ut til å gå rimelig greit for de å komme forbi.

Videre ble jeg jevnlig tatt igjen av pulje 2 og 3 resten av rittet. Så langt jeg kunne se var folk veldig flinke til å gå til side. Så en som gikk til venstre i en bakke når andre gikk til høyre. Det gjorde at vedkommende som skulle forbi måtte av sykkelen og trille resten av bakken. Utover det så ikke jeg noen vesentlig hindringer.

Forøvrig en super dag, med en flott løype - kjempe arrangement.

Håper dog det er feil at de skal ta bort flere terrengpartier. Det er vel slike ting som dette http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10104449 som det. Dessverre er det ikke lett å kombinere "folkeritt" med terrengsykkelritt.

Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1626484 15/06/2013 18:27
V
VegardAarvåg Offline
Avhengig
Avhengig
V
Hadde en veldig fin reise gjennom, ikke noe problemer i forbindelse med at jeg tok igjen useeda ryttere, de holdt høyre. Mer problemer med de to fra min egen pulje som ikke slapp meg forbi ned Skolapperåsen, tross gjentatte oppfordringer om å holde høyre ICON_SMILE

Super stemning langs løypa (takk til damene med Kvikk-Lunch i det litt slakere strekket opp Skolapperåsen), stort sett veldig blide ryttere (fikk bare en "faen" som ikke var min skyld :)) og velplasserte klopper.

Var min første runde rundt vannet, så jeg har dårlig med sammenligningsgrunnlag - men om de fjerner Skolapperåsen blir det et kjedelig ritt hvis det ikke blir erstatta med mye sti. Jeg ville jo stemt for å,beholde den, mest fordi det er lettere å kjøre fra folk opp der enn i kø på sti (sier jeg som har mine sterke sider oppover og på sti generelt) ICON_SMILE

Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1626497 15/06/2013 19:07
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Jeg synes startordningen ble værre enn fryktet. Jeg startet i pulje 2 og ble hindret av syklister vi tok igjen i fire av fem terrengpartier. Syklistene vi tok igjen prøvde å vise hensyn, men når de blir stresset og velter på tvers av løypa er det ikke lett å komme forbi. Det var heller ikke mulig å komme forbi på kloppene, noe som var svært irriterende når farten var passende for gamle damer.

Re: Farrisrunden 2013 [Re: VegardAarvåg] #1626503 15/06/2013 19:14
Bearman Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: VegardAarvåg
Mer problemer med de to fra min egen pulje som ikke slapp meg forbi ned Skolapperåsen, tross gjentatte oppfordringer om å holde høyre ICON_SMILE

Jeg ba konstant alle i pulja mi om å holde høyre, men nesten ingen viste hensyn ;-)

Re: Farrisrunden 2013 [Re: Open 1.0] #1626513 15/06/2013 19:35
Stuf Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Open 1.0
Jeg synes startordningen ble værre enn fryktet. Jeg startet i pulje 2 og ble hindret av syklister vi tok igjen i fire av fem terrengpartier. Syklistene vi tok igjen prøvde å vise hensyn, men når de blir stresset og velter på tvers av løypa er det ikke lett å komme forbi. Det var heller ikke mulig å komme forbi på kloppene, noe som var svært irriterende når farten var passende for gamle damer.

Sønnen min var ute og fotograferte i dag og dokumenterer akkurat dette på toppen på Kringlemyr, med en letter oppgitt rytter I Tck-drakt som ikke kommer frem. Planen er å legge ut noen av bildene, send en PM om du vil ha alle købildene.

Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1626555 15/06/2013 20:50
Stuf Offline
Entusiast
Entusiast

Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1626640 16/06/2013 08:58
Føien Offline
Fersking
Fersking
Jeg startet i pulje i 3 og synes egentlig forbikjøringen av gruppene foran gikk relativt greit. Arrangøren skal ha takk for et flott ritt og en kjempejobb med terrengpartiene. Og maten i mål...

http://www.tungegir.com/2013/06/16/farrisrunden-en-smakfull-opplevelse/

Re: Farrisrunden 2013 [Re: Stuf] #1626681 16/06/2013 10:37
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: Stuf
Sitat: Open 1.0

Sønnen min var ute og fotograferte i dag og dokumenterer akkurat dette på toppen på Kringlemyr, med en letter oppgitt rytter I Tck-drakt som ikke kommer frem. Planen er å legge ut noen av bildene, send en PM om du vil ha alle købildene.

Så bra, jeg er den TCK-rytteren! Håper arrangøren foretar en skikkelig evaluering av dette i ettertid. Jeg liker rittet veldig godt, men synes den nye startordningen var et stort tilbakeskritt. Det skapte også mange farlige situasjoner når vi kom 15 ryttere på rekke og de vi kjørte forbi vinglet.

Redigert av Open 1.0; 16/06/2013 10:51.
Re: Farrisrunden 2013 [Re: Mesto] #1626838 16/06/2013 16:52
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Mesto

Så en som gikk til venstre i en bakke når andre gikk til høyre. Det gjorde at vedkommende som skulle forbi måtte av sykkelen og trille resten av bakken. Utover det så ikke jeg noen vesentlig hindringer.

Om det var siste bakken/kneiken opp mot mål så kan det ha vært meg. Ropte jeg kom på høyre, men ble sperret begge steder og endte med å måtte løpe opp siste kneika. Rimelig irriterende når man føler man har mer enn gode nok bein til å sykle opp. Ikke at det utgjør mye tidsmessing, men mister jo fort ett minutt.

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1626839 16/06/2013 16:55
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Noen som har hørt om det var alvorlig skade?

Jeg syklet i pulje 9 og rett før nest siste asfalt parti så lå det en kar på tvers i løypa i den ene grusbakken. De som stod rundt av rødekors folk hadde ikke flyttet på han, bare lagt ett teppe over så han dekket ca 80% av veien. Gikk fint å passere, men så ganske ille ut. Håper det gikk bra, møtte på ambulansen kort etter som kom med fulle sirener.

- Mvh BeefCake
Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1626844 16/06/2013 17:02
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Startet i p2 og synes den nye startordningen med de useeded puljene først fungerte bra, var vel bare en gang jeg ble hindret på den siste kloppen, men kan vel ikke si at jeg tapte mye tid på å roe litt ned noen sekunder for så å tråkke til igjen. Dette funket bra for min del. De holdt fint til høyre og var ikke til hinder i terrengpartiene. Jeg var blant de mest kritiske før start.
Det som ikke var bra var slusingen ned til nytt startområde. Mange som ikke hadde fått med seg dette og rakk så vidt starten. Her kunne annonseringen vært bedre.

Re: Farrisrunden 2013 [Re: BeefCake] #1626848 16/06/2013 17:06
M
MFarnes Offline
Fersking
Fersking
M
Sitat: BeefCake

Var en ulykke i Kjose. Kan være denne du pratet om: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10104449

Redigert av MFarnes; 16/06/2013 17:07.
Re: Farrisrunden 2013 [Re: Hekta-MTB] #1626944 16/06/2013 18:46
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: Hekta-MTB
Startet i p2 og synes den nye startordningen med de useeded puljene først fungerte bra, var vel bare en gang jeg ble hindret på den siste kloppen, men kan vel ikke si at jeg tapte mye tid på å roe litt ned noen sekunder for så å tråkke til igjen. Dette funket bra for min del. De holdt fint til høyre og var ikke til hinder i terrengpartiene. Jeg var blant de mest kritiske før start.
Det som ikke var bra var slusingen ned til nytt startområde. Mange som ikke hadde fått med seg dette og rakk så vidt starten. Her kunne annonseringen vært bedre.

Jeg tapte minst ett minutt i ren sykkeltid pga at hele stien var sperret og farten på kloppene var svært lav. På den lange kloppa på Skolapperåsen var jeg i tillegg sistemann i den gruppa jeg lå og den eneste som fikk to fra pulje 14 inn rett foran meg. Mistet derfor alle jeg syklet sammen med og tapte ytterligere på dette. Hvis denne startordningen fortsetter kommer jeg til å vurdere andre ritt neste år. Det blir for dumt at tilfeldigheter skal ha så stor innvirkning på resultatlista.

Re: Farrisrunden 2013 [Re: MFarnes] #1626955 16/06/2013 18:56
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: MFarnes
Sitat: BeefCake

Var en ulykke i Kjose. Kan være denne du pratet om: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10104449

Ja, var nok den. Med tanke på hvordan mannen ble behandlet på stedet så tenkte jeg med en gang nakke- og hodeskader. Håper virkelig det går bra med han.

- Mvh BeefCake
Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1627204 17/06/2013 05:06
P
papp Offline
Medlem
Medlem
P
Jeg startet i pulje 4 og ble også hindret av endel i pulje 13 og 14...var litt kjedelig og skjønner godt de som ble hektet av gruppa si pga det. En annen ting: Var vitne til at en av klassevinnerne i dameklassen regelrett ble dratt rundt av en mannlig klubbkamerat. Hun kjørte i pulje 4, mens han i pulje 2 tydeligvis hadde ventet på henne for så å dra henne resten av veien. Det gikk jo bra unna med en som var såpass kjøresterk. Jeg syns lite om den type taktikk. Greit å ligge på hjul, men da med folk fra gruppa eller folk som kommer opp bakfra. Hva mener andre om dette...er det litt juks eller er det greit?

Redigert av papp; 17/06/2013 05:44.
Re: Farrisrunden 2013 [Re: papp] #1627258 17/06/2013 07:23
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: papp
Jeg startet i pulje 4 og ble også hindret av endel i pulje 13 og 14...var litt kjedelig og skjønner godt de som ble hektet av gruppa si pga det. En annen ting: Var vitne til at en av klassevinnerne i dameklassen regelrett ble dratt rundt av en mannlig klubbkamerat. Hun kjørte i pulje 4, mens han i pulje 2 tydeligvis hadde ventet på henne for så å dra henne resten av veien. Det gikk jo bra unna med en som var såpass kjøresterk. Jeg syns lite om den type taktikk. Greit å ligge på hjul, men da med folk fra gruppa eller folk som kommer opp bakfra. Hva mener andre om dette...er det litt juks eller er det greit?

Er vel kjent problem fra Birken etter det jeg har lest her tidligere dessverre. Selv syntes jeg ikke noe om det..

- Mvh BeefCake
Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1627388 17/06/2013 10:11
Abraxane Offline
Entusiast
Entusiast
Har en del bilder fra rittet som kan beskues her:

Farrisrunden 2013

Jeg sto i slutten av Skolapparåsen, og det ble ganske så kaotisk da eliten kom kjørende og skulle forbi de ikke fullt så drevne "vanlige" syklistene. Kanskje man kan time det annerledes slik at eliten ikke skal forbi i en litt utfordrende nedkjøring på sti???

www.mtbfoto.no
Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1627402 17/06/2013 10:26
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Fine bilder, veldig glad folk gidder å ta bilde ICON_SMILE

- Mvh BeefCake
Re: Farrisrunden 2013 [Re: joerntp] #1627479 17/06/2013 11:54
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Jeg har nå sjekket puljeresultatene på Meridia rittranking og jeg håper noen fra arrangøren, gjerne den personen som avviste som tull at vi som startet i pulje 2 kom til å passere flere hundre av de som ble sendt ut i de to første puljene, nå ser at jeg hadde rett og arrangøren feil. Jeg passerte 246 personer av de som startet 10.25 og 10.30. På forhånd var jeg åpen for synsyng, men nå har vi fasit. Jeg syklet på 2.27.31, og måtte passere 246 av de som startet i de to første puljene!!!

Jeg trodde aldri vi skulle oppleve å ta steget vekk fra seeding og tilbake til det puljekaoset vi hadde på 90-tallet. Jeg skal slutte med sutringen nå, og det som irriterer meg mest er egentlig ikke at jeg ble hindret skikkelig 5-6 ganger og tapte minst ett minutt, det som jeg synes er værst er at det 2-3 ganger holdt på å gå skikkelig galt da personer jeg tok igjen pluttselig skiftet spor og svintgte ut der hvor jeg kom i betydelig høyere fart. Tror jeg var ca 2 cm unna å treffe en ned fra Skolapperåsen da han pluttselig skiftet spor. Jeg hadde vel ca 50 km/t og han hadde ca 20 km/t. Det er selvfølgelig vi ryttere som kommer bakfra som er ansvarlige for at ulykker ikke skjer, men arrangøren må også legge forholdene best mulig til rette for at ulykker ikke skal inntreffe.

Re: Farrisrunden 2013 [Re: Open 1.0] #1627572 17/06/2013 13:46
F
franke Offline
Medlem
Medlem
F
Det store spørsmålet er vel hvor du passerte de 246? Alle var vel ikke ned fra Skolapper'n? Vil tippe de aller fleste var på brede veier av asfalt eller grus, og helt uproblematiske...
Farlige situasjoner har du vel aldri opplevd når en i pulje 2 har gjort noe uventet rett foran deg?
Alle vet at det går inn på sti etter toppen på Skolapperåsen, så her burde du vel sørget for å ikke være sistemann inn på stien? Eller orket du ikke avansere opp bakken kanskje?
Når du sykler på 2.27 utgjør sikkert 1 minutt noen plasseringer, og jeg er bare imponert over de som får det til, men jeg er enda mer imponert over han jeg passerte opp til Skolapperåsen som veide minst 150kg, og det var bare såvidt det gikk fremover.

Jeg har ingen sterke meninger om dette var rett puljeoppsett, jeg hadde rn kjempetur, uavhengig av hvor mange jeg passerte, eller hvor sakte jeg syklet, mitt poeng er at Man finner alltid argumenter for sitt syn når man leter etter det i ettertid.

Re: Farrisrunden 2013 [Re: franke] #1627703 17/06/2013 17:57
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: franke
Det store spørsmålet er vel hvor du passerte de 246? Alle var vel ikke ned fra Skolapper'n? Vil tippe de aller fleste var på brede veier av asfalt eller grus, og helt uproblematiske...
Farlige situasjoner har du vel aldri opplevd når en i pulje 2 har gjort noe uventet rett foran deg?
Alle vet at det går inn på sti etter toppen på Skolapperåsen, så her burde du vel sørget for å ikke være sistemann inn på stien? Eller orket du ikke avansere opp bakken kanskje?
Når du sykler på 2.27 utgjør sikkert 1 minutt noen plasseringer, og jeg er bare imponert over de som får det til, men jeg er enda mer imponert over han jeg passerte opp til Skolapperåsen som veide minst 150kg, og det var bare såvidt det gikk fremover.

Jeg har ingen sterke meninger om dette var rett puljeoppsett, jeg hadde rn kjempetur, uavhengig av hvor mange jeg passerte, eller hvor sakte jeg syklet, mitt poeng er at Man finner alltid argumenter for sitt syn når man leter etter det i ettertid.

Vet ikke helt hvor du har vært, men jeg argumenterte sterkt mot denne startordningen før rittet. Kanskje du var ute og syklet sakte i en nedoverbakke? Eller kanskje du satt fast i et myrhull?

Selvfølgelig er det en større prestasjon av han på 150 kg å sykle runden, jeg måtte syklet runden to-tre ganger til samme dagen for å få den samme belastningen, men satte meg heller i bilen og kjørte hjem. Men jeg tror ikke han synes det var gøy å bli snittet av mange syklister som kom i større fart, tror ikke det gjorde dagens hans bedre.

Hvis du hadde sett litt lengre opp av myrhullet du sitter i så hadde du også fått med deg at hovedgrunnen til at jeg er skuffet over startordningen er at den er farlig, både for oss som kommer bakfra og for de vi passerer. I et ritt passerer man også ryttere som har startet i samme pulje, men de har nå i hvertfall syklet like fort som deg selv frem til der du skal forbi og forskjellen i hastighet er da en helt annen.

Re: Farrisrunden 2013 [Re: Open 1.0] #1627795 17/06/2013 19:46
B
Bossanova Offline
Fersking
Fersking
B
Jeg er en av dem som startet i den useedede gruppen. Dette var mitt andre ritt i år, og jeg deltok heller ikke i Farrisrunden i fjor. Dermed var eneste valg den useeded gruppen. Veldig mange andre ritt har jo selvseeding ved at man velger gruppe ut fra hva man tror blir sluttiden. Selvfølgelig er det en del som bommer her, og spesielt er det noen som er litt vel optimistiske på egne vegne. Men allikevel fungerer det bedre enn å bare putte alle som er uten seeding i samme gruppe.

De har naturlig nok gjort startrekkefølgen slik fordi da vil de som sykler sakte ikke komme i mål så lenge etter dem som sykler fort. Men fra et rittmessig synspunkt fungerer det ikke bra.

Jeg kom i mål på rett over 3 timer, og var da ca. nummer 10 i den useedede gruppen. Ble tatt igjen av Eliten på ca. 55 km, og stort sett hele Eliten pluss en god del av 1. pulje tok meg igjen på veg inn mot mål. Og det er viktig å huske på at det ikke bare er stress for dere som kommer bakfra å måtte slite dere forbi en masse folk. Det er også stress for oss som blir tatt igjen, fordi vi hele tiden må se bakover for å se om vi må passe oss for noen som er raskere.

Men bortsett fra dette: Et helt nydelig arrangement, med fint løype, og en helt fantastisk service underveis og ikke minst etter målgang. Dugnadsgjengen skal ha masse skryt!

Redigert av Bossanova; 17/06/2013 19:47.
Re: Farrisrunden 2013 [Re: franke] #1627805 17/06/2013 19:54
Stuf Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: franke

I terrengsykling vil det alltid være en fare for ulykker, men for å unngå disse bør arrangøren ha fokus på å minimere risikoen for uhell. Hvis man kommer opp i farlige situasjoner 1 gang av 100 ifm passering av uerfarene ryttere er det 1 for mye, hvis disse kan unngås ved å ha en annen startrekkefølge. For meg som startet i pulje 3 gikk det greit, men det var tilfeldigheter som førte til det, en velt og noen nestenulykker var alt, og det er vel bare noe man må regne med med denne ordningen.

Ellers syntes jeg kommentaren din vedrørende inngangen på Skolapperåsen er ufin. Jeg snakket med flere ryttere i pulje 2 som rapporterte at det var helt vesentlig hvor de kom inn på stien etter matstasjonen på Skolapperåsen, en stor pulje langt frem ble splittet i to og en mindre gruppe av ryttere havnet i kø bak useedede over trelemmene, og hadde da ingen mulighet til å kjøre inn den større gruppa foran som slapp å kjøre i kø. Da er det tilfeldigheter som avgjør. Dette er i seg selv ikke verdens undergang, men jeg er ganske sikker på at de fleste som sykler i pulje 2 ikke gjør det for å gjennomføre rittet, men på grunn av konkuransen med seg selv (forbedre tid) og andre.

Side 3 av 4 1 2 3 4

Moderator  support