Forresten Trond Olav - styrke og kondis er blant grunnpillarene til en god teknikk, i hvert fall i motbakker.
Kanskje jeg kunne tatt med deg og Bendik på noen instruksjonsturer i sommer?
Høres bra ut - det ville være kjempegøy med en slik instruksjonstime!
Men jeg må innrømme at jeg har en mistanke om at dere ekte terrengsyklister - i likhet med andre risikosportutøvere (klatrere, fallskjermhoppere, alpinister) - er biologisk utrustet med "tøffing-gener", som gjør at dere stortrives med halsbrekkende utfordringer og får positive adrenalin-kick ved synet av stupbratte steinrøyser, som får skiløpere som er vant til å være omgitt av silkemyk snø til å bråstoppe i panikk. Jeg frykter nok at en godt voksen skiløper blottet for "risikosportgener" må innse sine begrensinger og erkjenne at metningspunkter for mestring av stier vil ligge på et meget beskjedent nivå. Ikke desto mindre ville det være kjempegøy å bli instruert i noen basisferdigheter slik at jeg våger å bevege meg utenfor grusen i ny og ne.
Med tanke på den kommende skisesongen må jeg innrømme at jeg er spesielt opptatt av å inneha intakte håndledd utover høsten. Jeg traff en turrenn- og Rustadkollega, som også er terrengsyklist og medlem av Frøy, i forbindelse med Terrengsykkelrittet, og han satt som funksjonær ved Kusletta med gipset håndledd ...