Stisykkelen, en On-One Carbon 456, har hele tiden gitt fra seg en lyd som høres ut som vibrasjon fra baktriangelet når jeg bremser lett-til-medium med bakbremsen. Siden jeg fikk vekk chainslap-lyder så har dette blitt mer fremtredende, men jeg finner bare ikke ut hvorfor det skjer!
Har brukt både organiske og metall-klosser, har løsne/stramme alle boltene på dropoutene og festene til kaliperen, festene til bremseskiva etc, uten noe resultat.
Det var ganske ille med BBB-klosser, ble litt bedre men er fortsatt plagsomt med noen dyre organiske klosser jeg fikk på verkstedet til Sportslageret.
Lyden minner om en lavfrekvent vibrasjon et sted i baktriangelet, skulle tro det var et sted rundt bremsefestet eller at selve skiva vibrerer og slår inntil noe, det er ikke "synging" eller piping.
Skjer bare når jeg sitter på sykkelen. Bremser jeg veldig hardt så er det stille som graven bortsett fra en liten lyd akkurat når bremsetrykket går fra lite via middels, så blir det stille om jeg bremser hardt nok.
Ideer? Obligatorisk bilde av problemet følger.