Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Funksjonen til plastikkhylsa rundt kranklageret

Funksjonen til plastikkhylsa rundt kranklageret #1613077 25/05/2013 07:48
Oter Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Kva er funksjonen til plastikkhylsa rundt kranklageret (shimano hollowtech II)? Etter rammebrekkasje i kranken og etterfølgande sveising, so knirkar ramma dugelig.. Eg fjerna plasthylsa rundt kranklageret då eg remonterte etter sveising (pga at den hadde ein skade som gjorde at den ikkje passa lenger). Eg tenkte at hylsa ikkje hadde ein kritisk funksjon, men kan det at den er fjerna vere årsaka til knirkinga?

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds the most discoveries, is not "Eureka!" (I found it!) but "That's funny..." ~Isaac Asimov
Re: Funksjonen til plastikkhylsa rundt kranklageret [Re: Oter] #1613093 25/05/2013 08:36
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvilken plastikkhylse mener du? Hvis du mener shimsene som har ligget mellom kranklageret og krankhuset, så er det for å utjevne bredden på krankhuset, hvis det er det som har ligget på utsiden av selve lagrene, så er det får å unngå at det kommer møkk inn i lagrene.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Funksjonen til plastikkhylsa rundt kranklageret [Re: Oter] #1613097 25/05/2013 08:46
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Jeg antar du mener det røret som går mellom venstre og høyre lagerkopp, gjennom krankhuset? Den er der for å hindre vann og skitt i å komme inn i lagrene fra rammen/seterøret.

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Funksjonen til plastikkhylsa rundt kranklageret [Re: Oter] #1613216 25/05/2013 15:58
Oter Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Ok, det var egentlig det eg antok, og at eg derfor kunne nytte lageret utan hylsa til den havarerte. Derfor tenker eg egentlig at det ikkje er fråveret av den som gir knirkelyd heller...

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds the most discoveries, is not "Eureka!" (I found it!) but "That's funny..." ~Isaac Asimov

Moderator  support