Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: b_mattias] #1656955 10/08/2013 07:18
K
KenR Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
K
Ja, det er forskjellige farger for de tre startpuljene.

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: tobiast] #1656969 10/08/2013 08:07
C
caad10 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Sitat: tobiast
Sitat: caad10
Det ble pulje 3 ja. Noen her som starter i pulje 3 og har tenkt til å kjøre litt? Er det realistisk å få med folk i denne gruppen med mål om å kjøre på ca 3:30?

I fjor var pulje 3 samlet til Solbergfoss. I bakken opp der sprakk det opp og det dannet seg mindre grupper. Den raskeste av disse kjøre inn på 3:30. Jeg var som vanlig dårlig i bakkene og klarte ikke henge med denne, men kom inn med gruppe 2, noen minutter seinere.

Skal du henge med teten inn og kjøre på 3:30 bør du altså ligge i front inn mot denne bakken.

Dvs... Det sprekker seff skikkelig i den siste bakken også, så jeg tipper at det ikke er så mange grupper som kommer sammen til mål. Den er seeeeeeig...

-Tobias

Hei takk for tipset. Utifra løypeprofilen så ser det jo ut til at det er en bakke på ca 4km sammenhengende rett etter fet-brua. Noen som vet om mastern også kjører denne bakken, eller er det her rittet virkelig starter?

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: caad10] #1656994 10/08/2013 09:24
K
KenR Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
K
Følg Rye-rittene på Facebook for siste nytt! Jeg har akkurat postet notater fra traseen og informasjon rundt masterbil. Vi slipper i år rittet tidligere enn før, etter ca 8 km.
https://www.facebook.com/Ryerittene

Redigert av KenR; 10/08/2013 09:24.
Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657570 11/08/2013 13:58
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Så en del fotografer rundt løypa i dag, noen som har lyst til å dele bildene?

Create the problem and sell the solution
Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: tobiast] #1657584 11/08/2013 14:13
C
caad10 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Det ble pulje 3 ja. Noen her som starter i pulje 3 og har tenkt til å kjøre litt? Er det realistisk å få med folk i denne gruppen med mål om å kjøre på ca 3:30?

I fjor var pulje 3 samlet til Solbergfoss. I bakken opp der sprakk det opp og det dannet seg mindre grupper. Den raskeste av disse kjøre inn på 3:30. Jeg var som vanlig dårlig i bakkene og klarte ikke henge med denne, men kom inn med gruppe 2, noen minutter seinere.

Skal du henge med teten inn og kjøre på 3:30 bør du altså ligge i front inn mot denne bakken.

Dvs... Det sprekker seff skikkelig i den siste bakken også, så jeg tipper at det ikke er så mange grupper som kommer sammen til mål. Den er seeeeeeig...

-Tobias

Hei. Tror ikke dette var så galt tippet også i forhold til i år. Lå selv langt fremme opp denne bakken, men vil ikke si det sprakk helt opp. Det var fortsatt en relativt stor gruppe som etterhvert ble samlet også etter Solbergfoss. Tipper det var en 30-40 stk. Derfra var det samlet kjøring egentlig helt frem til Flateby-traktene, der en liten gruppe på 7-10 stakk av, og slik jeg opplevde det, holdt denne gruppen seg samlet frem til Longdalsvei-bakken. Det var litt cowboy-kjøring fra enkelte ned siste stigningen frem til Longdalsveien, med meget hasardiøs forbikjøring fra enkelte ryttere la jeg merke til.

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657589 11/08/2013 14:22
M
Menkromsen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Ble en fin tur rundt Øyeren i dag! Syklet i pulje 3 og vi unngikk regnet så vidt det var. De som startet tidligere var nok ikke så heldig?

Ble en rolig tur ut til solbergfoss da ingen hadde lyst til å støte og strekke det store feltet. Litt kjedelig, men farten var grei og jeg hadde lest at tidligere så sprakk det opp i bakken etter demningen ved solbergfoss. Og det slo til :-) Lå ikke så gæli ann men burde ha plassert meg enda mer i front ned bakkene til demningen.
Et felt på en 10mann kanskje fikk forsprang men jeg fant meg to-tre karer som hang på og sammen kjørte vi rulle nesten hele veien til mål. Rulla økte noe i størrelse og vi var vel en 5-6mann som dro oss frem inn til den utrolig harde avslutningen! Den kjentes godt når jeg hadde kjørt det jeg maktet de siste 30 minuttene.
(Jeg var fyren meg svart Cannondale sykkel og hvit/grønn birken-trøye)

Fullførte på 03.28.30 og må si meg fornøyd med det til å starte i pulje3.

God stemning, fint vær og meget god servering av Rye! Takk så mye :-)

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: caad10] #1657601 11/08/2013 14:42
tobiast Offline
Ivrig
Ivrig

-Tobias

Hei. Tror ikke dette var så galt tippet også i forhold til i år. Lå selv langt fremme opp denne bakken, men vil ikke si det sprakk helt opp. Det var fortsatt en relativt stor gruppe som etterhvert ble samlet også etter Solbergfoss. Tipper det var en 30-40 stk. Derfra var det samlet kjøring egentlig helt frem til Flateby-traktene, der en liten gruppe på 7-10 stakk av, og slik jeg opplevde det, holdt denne gruppen seg samlet frem til Longdalsvei-bakken. Det var litt cowboy-kjøring fra enkelte ned siste stigningen frem til Longdalsveien, med meget hasardiøs forbikjøring fra enkelte ryttere la jeg merke til.

Jeg startet i pulje 2 og var som vanlig 50 meter bak tetgruppa opp solbergfoss. Vi var en 3-4 pers og forsøkte å kjøre inn teten, men det gikk ikke. Etterhvert ble vi hentet av en større gruppe og jeg satt i denne inn til 3:18. Iofs godt fornøyd med det. Det gikk fort i år syns jeg. Gleder meg over flere klubbkamerater som satt med teten (i pulje 2 altså) inn.

Det er artig med fellesstart altså. Ingen vil dra, men de fleste har mye å kjøre med når det gjelder. Jeg forsøkte å rykke fra gruppa ved et par anledninger, bare fordi jeg var lei av at det gikk rolig. Da fikk folk fart på beina og jeg ble kjørt inn på sekunder.

Spesielt påfallende før bakker og mot slutten. Da kommer folk frem og kjører som bare det og jeg er enig i at det var endel drøye forbikjøringer :-S Så 2-3 så som dumpet flasker også. Fy skam!

Kudos til Rye for et fint ritt!

Mvh
Tobias

Redigert av tobiast; 11/08/2013 15:40.
Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: Menkromsen] #1657606 11/08/2013 14:48
E
Even_S Offline
Fersking
Fersking
E
Veldig gøy ritt! Og Rye skal ha for å stille med gratis mat/brus/cookies/kaffe/vafler etc.. Fantastisk!

Startet i pulje 2 og vi fikk litt regn etter noen mil. Også i pulje 2 sprakk det opp etter demningen ved Solbergfoss.

God stemning, fint ritt. Ser fram til neste år!

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657634 11/08/2013 15:38
B
Bellatrix Offline
Medlem
Medlem
B
Meget bra ritt ja! Kudos til arrangørene.

Pulje 3 her, vi fikk da vitterlig regn? Kanskje 30-40km inn i rittet...

Veldig mye fin kjøring, kan da ikke være noe særlig å klage på? Hvertfall ikke i min gruppe. Ingen på feil side av trafikkøyen ned mot siste bakken. Er en del som kjører sakte og gir luker i utforkjøringene, uten at det betyr at de som dundrer forbi kjøre uforsvarlig. Hinter IKKE til noen her i tråden, bare så det er sagt. Noen av oss er avhengig av å være tidlig inn i bakker for å henge med og utforkjøringene var for meg i dette rittet et fint sted å komme seg fremover på, særlig før siste bakken.

Var rett bak et velt like før høyresvingen ved Trøgstad, hvor 5-10 ryttere gikk i bakken. Fikk ikke med meg hva som skjedde her, men lyden av syklister i asfalten er gjenkjennelig og fæl...

Redigert av Bellatrix; 11/08/2013 16:01.
Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657645 11/08/2013 16:05
H
haz Offline
Fersking
Fersking
H
Sitat: KenR
Hei,

ØR er et relativt lite ritt. Vi hadde rekordpåmelding i fjor med 594 personer. I år blir det ganske mange færre, det ligger an til rundt 500 påmeldte. 40-50 personer dukker aldri opp til start, så jeg regner med ca 450 til start. Akkurat NÅ er det 428 betalende påmeldte.

Tipper du bør ligge ca midt i pulje 3 for 4 timer. De beste vil nok sykle ned mot 3:30 fra pulje 3.

Ett hundre prosent korret ICON_SMILE

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6802769.ece

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657656 11/08/2013 16:23
mariusin79 Offline
Entusiast
Entusiast
Bra ritt fra arrangørens side, men jeg mener at det må gjøres noe med pulje 1; det var over 80 mann som kom inn samlet til siste kneika før mål. Det var vel ca 170 startende i pulje 1 og tror nesten hele puljen var samlet inn til en velt delte feltet i to (det var forøvrig flere velt i pulje 1). Løypa er for lite kupert til å skille de beste fra de nest beste og det blir en alt for stor gruppe som kjemper seg gjennon trafikken og skaper farlige situasjoner. Det er også dessverre for mange som ikke klarer å holde følge i bakkene underveis, noe som igjen øker behovet for å komme seg frem i feltet. Mitt forslag er at dere deler pulje 1 i to, så kan dere heller ha 5-min startintervall på de 2 første puljene. Vet ikke hvordan det er i de andre puljene, men det må fasiliteres for trafikksikkerhet i større grad en det gjøres i dag.

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657673 11/08/2013 16:47
V
VegardAarvåg Offline
Avhengig
Avhengig
V
Startet i pulje tre, og kosa meg midt i klynga fram til Solbergfoss. På toppen av bakken etter dammen var jeg plutselig først, og ble sittende med første gruppa inn til siste bakken - var ikke kommet mange meterne oppi der før jeg måtte ta et halvminutt på hvitstripa for å tøye ut kramper ICON_SMILE Men håper jeg hadde fått gjort litt nytte for meg mellom mil 6 og 12... Ser det er andre her som var med og, jeg i lett gjenkjennelig oransje Re SK-drakt.

Syns dette var utrolig gøy, noen bajaser på tur ned til Lillestrøm bak masteren, men etter den stakk fra var det ikke noe å klage på. En som stakk fra feltet etter den kirka og inn mot de annonserte svingene ned til brua. Han lå i veien og venta når resten av feltet kom, men tror det gikk bra med han.

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657702 11/08/2013 17:25
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
På landeveisritt bør det uansett ikke sendes ut puljer på flere enn 50-60 stk på trafikkerte veier, Min mening.

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657726 11/08/2013 18:02
A
Arne Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: mariusin79] #1657730 11/08/2013 18:05
R
ROL Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
R
Enig. Det var mye ku-gutt-kjøring. Folk sykler i motgående felt i venstresvinger og før bakketopper uten å se om det kommer biler imot. I tillegg til den store velten der ca. 20 mann gikk ned så jeg 3-4 mindre velt og folk som ble presset ut i grøfta pga andre som måtte legge seg inn fra motgående felt når biler kom. Måtte selv teste terrengegenskapene en gang. Noe bør gjøres med pulje 1 før noen går i fronten på en møtende bil...

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657736 11/08/2013 18:14
OlaM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: mariusin79] #1657763 11/08/2013 18:39
K
KenR Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
K
Sitat: mariusin79
Bra ritt fra arrangørens side, men jeg mener at det må gjøres noe med pulje 1; det var over 80 mann som kom inn samlet til siste kneika før mål. Det var vel ca 170 startende i pulje 1 og tror nesten hele puljen var samlet inn til en velt delte feltet i to (det var forøvrig flere velt i pulje 1). Løypa er for lite kupert til å skille de beste fra de nest beste og det blir en alt for stor gruppe som kjemper seg gjennon trafikken og skaper farlige situasjoner. Det er også dessverre for mange som ikke klarer å holde følge i bakkene underveis, noe som igjen øker behovet for å komme seg frem i feltet. Mitt forslag er at dere deler pulje 1 i to, så kan dere heller ha 5-min startintervall på de 2 første puljene. Vet ikke hvordan det er i de andre puljene, men det må fasiliteres for trafikksikkerhet i større grad en det gjøres i dag.

Alle innspill her og i andre fora blir notert og tatt med i evalueringen og planleggingen for neste års ritt. I år er det noen tilbakemeldinger ala dette fra pulje 1. Sikkert fordi det var velt(er). I fjor var det ca 20 færre i pulje 1, og "alle" syntes det var perfekt. Sikkert fordi det var få eller ingen alvorlige velt?

En stor utfordring for oss med flere puljer er at dere, altså veldig mange av deltagerne, ikke aksepterer seedingen vår. Seeding i seg selv øker arbeidsmengden min i forkant med ti-gangeren. Mye fordi jeg må sitte å forklare og forsvare hvorfor noen har havnet i pulje 2. "Men jeg har jo syklet xxx-rittet på 3:27 og det er jo raskere enn han andre i klubben vår og han er i pulje 1". Lurer på om Birken og andre har like mye pes med dette, eller om det er fordi ØR er et lite arrangement og deltagerne har mindre respekt for oss og vår seeding? Vi har feks diskutert å dele i 6 puljer med 5 minutters startintervaller, men jeg tenke med gru på alle som havner i pulje 3 som "egentlig" skulle vært i pulje 1? De kommer til å bombe oss med eposter. Slik som nå, men bare enda verre.

Det er selvsagt synd at det går mot minipuljer i alle ritt fordi enkelte ikke klarer styre seg. Snaret så er det bare "lagtempo-ritt" igjen med store klubbpuljer, og det er en trist utvikling. Vi har prøvd å holde på fellesstart-preget i ØR, men vi må kanskje endre på det. Forøvrig fikk vi KUN ros fra politiet for en tilnærmet perfekt avvikling rent trafikalt og sikkerhetsmessig. At folk velter å bryter trafikkreglene for stå for den enkelte deltagers regning, menet de. Vi føler på tross av dette et ansvar for rytternes sikkerhet og det vil helt sikkert bli endringer til neste år.Da med diktatorisk seeding ICON_SMILE.

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657776 11/08/2013 18:54
tobiast Offline
Ivrig
Ivrig

...

Det er selvsagt synd at det går mot minipuljer i alle ritt fordi enkelte ikke klarer styre seg. Snaret så er det bare "lagtempo-ritt" igjen med store klubbpuljer, og det er en trist utvikling. Vi har prøvd å holde på fellesstart-preget i ØR, men vi må kanskje endre på det. Forøvrig fikk vi KUN ros fra politiet for en tilnærmet perfekt avvikling rent trafikalt og sikkerhetsmessig. At folk velter å bryter trafikkreglene for stå for den enkelte deltagers regning, menet de. Vi føler på tross av dette et ansvar for rytternes sikkerhet og det vil helt sikkert bli endringer til neste år.Da med diktatorisk seeding ICON_SMILE.

*sukk*

Syns det var fint jeg og vil gjerne ha fellesstart-preget :-)

Tror forresten Ken er inne på noe når han sier at det har litt med antall velt å gjøre. Jeg satt i Pulje 3 i fjor, og der var det mange velt. Da var følelsen litt "så der" i etterkant. I år gikk det supersmuuud i pulje 2, og jeg er kjempehappy.

Og takk til fotografene! Veldig stas med bilder ja!

-Tobias

Redigert av tobiast; 11/08/2013 18:59.
Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657804 11/08/2013 19:18
E
erikt Offline
Medlem
Medlem
E

Alle innspill her og i andre fora blir notert og tatt med i evalueringen og planleggingen for neste års ritt.

Takk for et flott ritt med hyggelig stemning!

Fellesstartkonseptet må bestå, men er enig i at pulje 1 er for stor og jevn i forhold til hvor lett løypen er.

Hva med å også kjøre egne master-cup klasser som en del andre ritt gjør? Med et eget MC-felt eller to får dere fordelt pulje 1 og 2 på flere felt uten seeding utfordringene. I tillegg får dere med dere en del MC-syklister som ikke sykler turritt.

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: erikt] #1657807 11/08/2013 19:21
K
KenR Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
K
Kanskje det. Kjenner ikke kriteriene for bli Veteran cup-ritt, men vi kolliderer på dato med Sarperittet som vel er VC-ritt. Kan undersøkes og vurderes.

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657809 11/08/2013 19:28
E
erikt Offline
Medlem
Medlem
E
Sarperittet kuttet ut MC-klassene i år.

Sånn gikk det:
http://www.sarpsborg-sykleklubb.no/?p=1291

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657821 11/08/2013 19:40
H
haz Offline
Fersking
Fersking
H
KenR: Takk for vellykket gjennomført ritt! Kun mitt andre landeveisritt, har mest erfaring med skirenn hva angår konkurranser. Kanskje man har blitt litt bortskjemt med drikkestasjoner i skirenn, men er det ikke litt lite med to drikkestasjoner på 123 km? Kun er ærlig spørsmål, forstår det kan by på utfordringer mht bemanning etc. Dog var de to stasjonene lavt bemannet og fikk ikke drikke da de rett og slett stod med ryggen til og ikke reagerte på lett roping om at "her kommer det tørste folk" ICON_SMILE Alt i alt: veldig fornøyd! Bra merket trasè ogkult med så mange fotografer. Er med igjen neste år ICON_SMILE

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: haz] #1657844 11/08/2013 20:05
tobiast Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: haz
KenR: Takk for vellykket gjennomført ritt! Kun mitt andre landeveisritt, har mest erfaring med skirenn hva angår konkurranser. Kanskje man har blitt litt bortskjemt med drikkestasjoner i skirenn, men er det ikke litt lite med to drikkestasjoner på 123 km? Kun er ærlig spørsmål, forstår det kan by på utfordringer mht bemanning etc. Dog var de to stasjonene lavt bemannet og fikk ikke drikke da de rett og slett stod med ryggen til og ikke reagerte på lett roping om at "her kommer det tørste folk" ICON_SMILE Alt i alt: veldig fornøyd! Bra merket trasè ogkult med så mange fotografer. Er med igjen neste år ICON_SMILE

Det er nok litt annerledes i sykkelritt. Du tjener jo MYE på å ligge i en gruppe, så veldig få tar seg tid til å stoppe. Jeg vet om folk som har kjørt 24 mil på to flasker fordi de ikke vil slippe en fin gruppe. Folk kjører heller med en ekstra flasker på ryggen.

Antall drikkestasjoner, bemanningen av disse og oppmerksomheten til de som står der er nok preget av dette.

Mvh
Tobias

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657847 11/08/2013 20:11
H
haz Offline
Fersking
Fersking
H
Det henger jo på greip ICON_SMILE Det er for så vidt heller ikke mange stasjoner på Kongerittet heller, og der sykler man stort sett "for seg selv". Det er neste helg, blir sikkert gøy i år og!

Tittet gjennom de hundrevis av bildene nå. Kred til fotografene!

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: tobiast] #1657857 11/08/2013 20:16
K
KenR Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
K
Ja, dette er mat-og drikkestasjoner. Med vekt på stasjon, altså ikke langing. Tanken er at folk forsyner seg selv. Det er Tobias skriver. Jeg tipper at blant de 100-150 raskeste var det nok ingen som til drikke, de klarte seg selv. Det er en grunn til at sykkeltrya har lommer og ikke skidressen ICON_SMILE.

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657865 11/08/2013 20:22
H
haz Offline
Fersking
Fersking
H
OK. Dette tenkte jeg ikke over en gang. Men da vet jeg det til neste gang ICON_SMILE Skidressen er fri for lommer, men gel og barer sniker man inn i ermene ICON_SMILE

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657869 11/08/2013 20:24
E
Even_S Offline
Fersking
Fersking
E
Forstod det også sånn at drikkestasjonene var der for at folk skulle stoppe og forsyne seg. Så ingen i pulje 2 som stoppa. Kudos til han som stod langs veien like ved drikkestasjonen etter Solbergfoss og langa halve bananer da. Bare synd jeg ikke hadde skills nok til å få tak i den.

Selv hadde jeg bare to 550 ml flasker på sykkelen og klarte meg greit med det gjennom hele rittet.

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: KenR] #1657973 12/08/2013 04:21
M
murstein Offline
Entusiast
Entusiast
M
Hvor finner jeg resultater?

(det stemmer! jeg klatrer som en murstein...)
Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: Even_S] #1657978 12/08/2013 04:58
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Sitat: Even_S

Selv hadde jeg bare to 550 ml flasker på sykkelen og klarte meg greit med det gjennom hele rittet.

Samme her pluss 3 gel. Ingen stopp.

Man vil jo sykle, ikke dra på picknick-tur ICON_WINK

Martin

Re: Øyeren rundt 2013 - påmeldingen åpnet [Re: murstein] #1657979 12/08/2013 04:59
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Sitat: murstein
Hvor finner jeg resultater?

http://rittresultater.no/sb_tid/240

Martin

Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support