Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Landeveisbirken 2013

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1617507 01/06/2013 06:19
R
Rune Vegard Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Start i pulje to her også. Rotteracet i den første delen i fjor kjørte meg fullstendig på stålet. Jeg hadde desverre ikke mye å bidra med utover de første par timene. Hadde vært moro med et opplegg i samme ånd i år. Husker vi kjørte litt inn på pulje en ved første mellomtid:-)

Redigert av Rune Vegard; 01/06/2013 06:21.
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: MTB] #1617531 01/06/2013 07:44
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: MTB
Artig å se at jeg skal tråkke sammen med gamle Skansen gutter oddefa og anerz.

Lykke til gutter og gi f i været:)

Her skal det tråkkes Kenny, bra noen holder liv i SkansenMTB ICON_SMILE
Skal nok være med på å gjøre min jobb, så får man bare håpe man har gode bein i morgen og at litt tette bihuler blir spylt rene av regnvannet fra hjulet foran.... ICON_SMILE
Været ser egentlig ikke så ille ut, litt regn tåler man så lenge temperaturen ikke er for lav.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1617584 01/06/2013 09:08
Kjell T. Ringen Offline
Entusiast
Entusiast
Slik yr melder for Elverum imorgen blir det medvind, kort-kort og solkrem!
Når vi da tar igjen pulje 1 blir dette bare herlig:)

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1617723 01/06/2013 15:26
Prismaster Offline
Fersking
Fersking
Åssen funker drikkestasjonene får man flasker?

Asfalt Cåbbåj Racingteam

Cannondale Evo DI2
Cannondale Flash 1 29èr
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: Kjell T. Ringen] #1617830 01/06/2013 18:06
Frank1977 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Kjell T. Ringen
Slik yr melder for Elverum imorgen blir det medvind, kort-kort og solkrem!
Når vi da tar igjen pulje 1 blir dette bare herlig:)

skjer ikke,muahahahaha fiolin

Du bestemmer farten
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: Prismaster] #1618271 02/06/2013 16:01
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Prismaster
Fant du ut av det?

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1618290 02/06/2013 16:39
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sykla gjennom på 4,23. Godt fornøyd. Nest år får jeg lære meg innspurten. Plutselig var vi i mål gitt. Kunne nok knepet en del plassering i klassen, men greit fornøyd med 13. plass 26 sek bak vinneren. Moro at vi i pulje 2 kjørte raskere enn hovedfeltet til pulje 1. Var nok en del der som ble overrasket over resultatlistene til slutt. Pulje 4 kjørte også raskere enn de tror jeg,

Snakket så vidt med både anderz og oddefa. Tror vi satt sammen i pulje 2 i hele dag. Hadde greie bein, men skal innrømme at jeg ikke bidro mest for å holde farta. Takk til Lillehammer og co for god jevn rulle. Synes det gikk overraskende lett i langbakkene opp til Duengerhøgda, Stavsjø og Brøttum. Kanskje jeg har blitt ei klatregeit :-)

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: Valentino] #1618296 02/06/2013 16:48
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Valentino
Fant du ut av det?
Så på meg ut som man måtte svinge av hovedvegen for å komme inn på drikkestasjonen.

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1618303 02/06/2013 17:11
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hei Erling, drakt sykla du med ? Jeg sykla med svart/gul Skins trøye og var nok rett bak deg i mål (4.23.33, 30 sek bak vinner i 40-50, satan jeg har blitt gammel he he). Takk til Lillehammer for rulle og moral (litt surving er tilgitt he he, men skjønner jo at en blir irritert når en ikke får noe respons, opplever dog at de fleste har nok med å henge på). Men også andre bidro masse, feks Frank fra JH, en RYE sykkelist + noen andre var masse framme. Jeg selv bidro for harde livet i rulla til fra start og til etter militærveien, med stor innsats og relativt lite rutine så fikk noen påpekninger fra generalene om å "holde nærere hjulet foran" og par andre ting. Lærerikt for en landeveis rookie. Men dette hardkjøret tok på og måtte konsentrere meg for ikke tråkke på meg krampe.

I bakkene på Nes hadde jeg samme oppfatning som deg Erling, klatringen gikk superlett og jeg tråkket syra ut av beina (rett og slett handler vel dette om at vi terrengsykkelister er mye mer vant til å tråkke på hardt i motbakkene og spare litt på flaten, mens landevei gutta er motsatt, og kalkulerer med at det går raskere jo flere overlever bakken og kan kjøre på i flata). Mistet kjeden på utsiden av kranken ned til Tingnes (desverre et problem jeg har med den Sram red kankgiret, suger, heldigvis er resten gull). Så da fikk jeg tråkka på meg surhet igjen, ble alene 300 meter bak feltet og var ikke bare å rulle inn for å si det sånn. Samme skjedde på Stavsjø etter langingen (noen her inne som falt der ? var en som falt rett foran meg, men slo seg ikke, var slak motbakke og rolig fart når han kom borti han foran eller noe). Men fikk da nok en gang ikke kjeden opp på store klinga, og der reiste feltet. Siktet meg inn på ryggen til Anerz, og noen minutt senere klarte mine mangelfulle tempoegenskaper å ta igjen feltet. Merklig nok begynte beina å fungere bedre på flata igjen og ble med å kjørte rulle fra Moelv og til Brøttumsbakken, vil ikke si det var lett men var godt å bidra igjen med litt kraft og en del kaos:)

Opp Brøttumsbakken i øsende regnvær og på 50 klinga (tok ikke sjansen på noe krankgirtull på toppen). Gikk ganske så greit og kontrollert, men så når jeg var på toppen at det bare var håndfull folk bak meg. Fra toppen og inn lå jeg bak og hadde ikke mye å bidra med, så knapt noen ting i det øsende regnværet, men det var først ved ca 5 km igjen til mål jeg begynte å fryse litt, men også ble litt kvalm (gel overkill og møkka i vann fra asfalten + sliten vil jeg tro). Opp de to knekkerne i Maihaugen så dro jeg på i den første og tok minst 20 stk og innersving, der fikk dere he he, mens jeg sprakk som en ballong i den neste knekkern og inn mot mål, ble rundet av minst 30 stk og der fikk jeg den he he. Men vant en ganske dårlig spurt mot en annen dude, kastet opp i mål (slags oppgulping), hvistnok helt blek i følge kjæresten min som møtte meg i mål. Men nå etter en Kebab i Brummundal, og Walter mandler er formen toppers, og hadde ikke vært for bombetrussel i Elverum skulle jeg jaggu dratt ut på langtur nå i kveld. Men så nettopp Kirderf på nyhetene, full kontroll der, så kanskje jeg tar en tur...tuller.

Landeveisritt er morsomt, hadde jeg aldri trudd.

Redigert av oddefa; 02/06/2013 17:18.
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: Elgvenn2] #1618305 02/06/2013 17:14
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Elgvenn2
Sitat: Valentino
Fant du ut av det?
Så på meg ut som man måtte svinge av hovedvegen for å komme inn på drikkestasjonen.

Jupp, flaskelanging måtte en få bekjente til å ta. Neste år blir du med Hans Olav, en tempogeit og seigmann som deg hadde likt dette. Så både Elgvenn, Otoen og Valentino (Militærveien) langs veikanten, sikkert noen andre kjente/forumfolk jeg ikke registrerte!

Redigert av oddefa; 02/06/2013 17:14.
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1618317 02/06/2013 17:37
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Var litt mer trivelig å sykle i dag enn i fjor. Selv regnet som kom var jo en varm dusj.. Bortsett fra regnet som kom sånn rundt 4-5 tida, det var skybrudd uten like og iskaldt.

Uansett, sto i Duengerhøgda og sykla bort til Stavsjø etterpå men gikk så fort på stavsjø at jeg ikke fikk med meg dere, var mer opptatt av å ikke stå i veien for de som skulle lange. Flerra bakdekket på veien hjem igjen også siden de hadde tatt av asfalten på flere strekk, og lagt på ganske stor grus i stedet, tipper på at asfalten var for dårlig til å asfalteres over.... Så nå står det på 25mm dekk bak, første steget i Landeveisbirkenifisering av sykkelen... ICON_TONGUE

Veldig bra kjørt det må jeg si! Hva skjedde med Anders? Sprakk opp til Brøttum?

Redigert av Elgvenn2; 02/06/2013 17:49.

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1618323 02/06/2013 17:42
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Anders sprakk som en dupp he he. Og mistet go pro kamerat sitt på toppen av Brøttum, men vi kjørte dit etterpå og jaggu meg fant han det ikke:)

funket som gull med Conti GP4000s i 25 mm i dag.

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: Oddefa] #1618348 02/06/2013 18:18
anerz Offline
Veteran
Veteran
Da var mitt første fullførte landeveisritt i boks, stilte på landeveisbirken i fjor også men brøt etter 7mil. En anelse revansje lysten i dag.
Høy fart fra Rena som forventet. Lillehammer gjengen prøvde og organisere kjøring med mål om å ta igjen pulje1, litt små-kjefting fordi folk ikke bidro.
Bra at noen tar kommandoen og kred for det, helt greit at de "kjefter" litt i forsøk på og få med flere. Var sikkert folk der med kapasitet, men det må også aksepteres at for mange går det fort og mange har nok med bare å holde seg i gruppa.
Har ingen dårlig samvittighet for mitt bidrag selv om det ble lite.
Hadde egentlig som mål og sitte bak i starten for å få i gang muskulaturen, men ble gira i starten og ble med i rulla fra start.
Var vel med bare en 6-7-8 runder før jeg kjente muskulaturen skrek(tross oppvarming), og så lenge målet var å komme med pulja til Lillehammer gikk jeg bak.
Er ikke vant med den form for kjøring i rulle, i hvert fall ikke i det tempoet så ha meg unnskyldt, forsøkte ICON_WINK
Var en tur foran igjen før Brumunddal men kortvarig den også. Var med i rulla lenger etter Tingnes, roligere tempo i slak oppoverbakke som fungerte bedre for beina.
Veldig greit tempo opp Duengerhøgda som flere kommenterer, antar alle i pulja var med opp her eller var det her det forsvant noen, syntes plutslig vi hadde blitt færre før Moelv.

Syntes det gikk veldig bra i dag, men kjente at beina begynte og merke antall mil på slutten. Med 15 mil i beina og midt i Brøttumbakkene så forsvant alt av kraft. Grimaser og forsøk på å hente skjulte krefter hjalp ikke og mistet mer og mer kontakt med pulje2 opp Brøttumsbakken. Forsøkte i siste kramptrekning og bruke bilkøen på og få kontakt(det fungerer jo alltid på tv i tourdefrance) men beina ville bare ikke trå hardt og fort nok. Var vel en 100meter om ikke mer på toppen. 500 meter etterpå bestemte Goproen seg for å falle av styret, brukte vel 1minutt for å se etter den i gresset før jeg syklet videre uten behov for flere videobevis.
Uten folk og sykle med tok jeg et par minutter i grøfta for å tømme en full tank. Solo sykling de neste 1,5 milene frem til Lillehammer, fikk så vidt besøk av noe som var en blanding av pulje 3 og 4 rett før maihaugen. Hadde ingen sjans til å henge i bakkene, ikke noe krutt i beina. Sleit meg opp på letteste gir i bakkene nedenfor Maihaugen og rullet ensomt inn i et folketomt målområde, småirritert over og måtte slippe pulja men ganske fornøyd med tiden på 4:32 som var langt bedre en målet.

Fant forresten igjen Goproen på vei hjemover da vi stoppet for å lete. Så da blir det litt video etter hvert fra pulje2.

Supert ritt, håper det arrangeres neste år også.
Syklet i kort-kort i dag som fungerte kjempebra. Litt småkjølig under værste regnskura før Brøttumsbakken.
Startet med 2 flasker på ramma i dag og fikk langet 2, drakk litt over 2 1/2 flaske. 4 gel, en banan og 3 barer. Følte det var greit med næring. Takk til oddefa's bedre halvdel for suveren langing og de rytterene som var innom rulla og sørget for bra sluttid.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1618354 02/06/2013 18:30
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Så faktisk utrolig morsomt ut i dag, så frister med deltakelse neste år.... Da blir det ingen fødsel, så kanskje det lar seg ordne:) Bra jobba folkens:)

CK ELVERUM

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: Otoen] #1618403 02/06/2013 19:40
O
olask Offline
Entusiast
Entusiast
O
Fin tur ICON_SMILE

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: olask] #1618419 02/06/2013 20:00
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: olask
Fin tur ICON_SMILE

Gratulerer med seier!

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: Oddefa] #1618481 02/06/2013 21:01
Hugen Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: oddefa

Der kan du se lett å bli smittet, når er det ikke grenser for hva en kan bruke tid på :-)

Gratulere med bra kjøring!

Redigert av Hugen; 02/06/2013 21:01.

Lars Hugo
LCK
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: Hugen] #1618491 02/06/2013 21:17
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hugen
Sitat: oddefa

Der kan du se lett å bli smittet, når er det ikke grenser for hva en kan bruke tid på :-)

Gratulere med bra kjøring!

Takk!

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1618579 03/06/2013 07:13
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Joda, jeg syklet et stykke inn i Militærveien og kikket litt. Så bruddet der Tobias fra Ottestad monsterdro og Håkon satt bakerst, men Lillehammer 4 Ottestad 2 skulle bli 4:1 allerede ved Vik kolonial. Vi hadde mistet to mann til punktering bare på Militærveien. Forsåvidt greit å bli kvitt de helvetes Contipariserdekkene først som sist. Hater å jobbe med dem.

Grattis olask!

Kikket litt mer og trillet så ut av Militærveien, og hektet med bakerst på et felt som kjørte fort nok (på halen går det alltid fort nok, man må jo småspurte hele tiden). Så en velt, Jonny (?) fra Lillehammer fikk klippet forhjulet katapultet ut på jordet og landet oufff, men det så greit ut. Mye uerfaren kjøring midt og bak i feltet, en påminnelse om hvorfor jeg ikke er så glad i fellesstarter lenger. Å bli tatt ut av av tullinger tiltaler meg ikke.

Jeg stoppet ved Gile, der traseen tar til høyre retning Vang, og kikket på feltene som kom. Jonny (? igjen) kom trillende. Skrubbsår og en muligens reparerbar Assos .13-bukse. Ambulansepersonell spylte den jorddanderte asfalteksemen med saltvann. En 3 uker gammel Bianchi Sempre trenger nok et girøre og nye STI-hendler.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1619742 04/06/2013 17:23
E
ermo Offline
Entusiast
Entusiast
E
Spørs nå hva som skjer med dette rittet. 800 (!) stilte til start på full distanse, ikke superbra i forhold til ambisjonene om 3000 i år og var det 5000 på år 3?

http://www.ostlendingen.no/sport/for-darlig-sykkeloppslutning-1.7919899

Jeg blogger for "Sykle Birken Mot Kreft" på www.modal.no
Du kan også følge prosjektet på Facebook: http://www.facebook.com/syklebirkenmotkreft
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1619745 04/06/2013 17:24
E
ermo Offline
Entusiast
Entusiast
E
Dere som har syklet dette rittet og Lillehammer -Oslo. Er L-O lettere eller tøffere -til tross for et par mil lengre?

Jeg blogger for "Sykle Birken Mot Kreft" på www.modal.no
Du kan også følge prosjektet på Facebook: http://www.facebook.com/syklebirkenmotkreft
Re: Landeveisbirken 2013 [Re: ermo] #1619787 04/06/2013 18:34
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: ermo
Spørs nå hva som skjer med dette rittet. 800 (!) stilte til start på full distanse, ikke superbra i forhold til ambisjonene om 3000 i år og var det 5000 på år 3?

http://www.ostlendingen.no/sport/for-darlig-sykkeloppslutning-1.7919899

Tja, det er vel opp til oss det! Det er vel et 3 årig prøve prosjekt, så da blir det nok neste år også. Jeg tipper jeg skal være med iallefall. Egentlig jævla gøy og utrolig morsommere en vanlig-birken. Men klart i forhold til den andre nisjebirken (Ultrabirken) så krever dette enda mer logistikk og frivillige, og tipper UB har kommet for å bli selv om tallet har gått ned der også. Men er et terrengalibi som Birken AS trenger. Men til syvende og sist, om UB eller LVB skal forbli er opp til oss. Personlig har jeg vært litt gribb på landeveisbirken begge de årene det har vært da jeg har kjøpt startnr først siste uke av andre, litt pga pris (mao gjør det billigere?) men også fordi jeg ikke har vært sikker på om det passet å sykle før rett i forkant + evt andre ting samme helg (andre ritt, Stryn sommer ski osv). Men sånn i ettertid er dette intenst moro. Men savnet litt den god stemninga vi (deltagere) har på UB, men blir jo litt anderledes her.

Re: Landeveisbirken 2013 [Re: erling] #1619797 04/06/2013 18:47
JanM Offline
Avhengig
Avhengig
Helt subjektivt, for min del er det "for mange" ritt rundt samme tidspunkter nå, så det er bare naturlig at noen dør ut. Hvilke som er kreative nok til å tiltrekke seg "massene" får tiden vise, og hvilke som er kreative nok til å bestå som velfungerende nisjeritt for mindre menigheter får også tiden vise ICON_SMILE

Jeg skulle gjerne vært med på mer, men da ville jeg både blitt skilt og idrettsinvalid så det er det neppe verdt.

Mål 2015:
Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support