Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Spurting; watt og ritt

Spurting; watt og ritt #1610926 21/05/2013 20:44
B
Bellatrix Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
B
God kveld

Har to spørsmål her.

- Er det mulig å beregne omtrentelig 5 sekunders watt uten bruk av wattmåler? Lurer på hvor mange watt jeg trår i en spurt, men er student og har rett og slett ikke råd til wattmåler for øyeblikket. Finnes jo forskjellige kalkulatorer på nettet, men de beregner vel watten for konstant fart, under en spurt er det jo betydelig større effekt i akselerasjonen.

- Hvilke ritt kan jeg som har min styrke innen spurt delta i? Har fått anbefalt Rotteracet på Fornebu, og har tenkt meg dit i september. Er det andre ritt som en turrytter som meg kan delta i, og faktisk få være med i en massespurt? Vet at det i mange av turrittene ikke er populært med spurtoppgjør, noe jeg kan skjønne. Mens det i NC ol. er for høyt nivå for en som meg.

Re: Spurting; watt og ritt [Re: Bellatrix] #1610962 21/05/2013 21:21
T
Treningsnarkoman Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Spm 1: Nei, det er ikke mulig ICON_SMILE

Spm 2: Er spurt i alle turritt. Med mindre arrangøren oppfordrer til ikke å spurte. Var forbud mot spurt i turritt før. Dette er opphevet

Re: Spurting; watt og ritt [Re: Bellatrix] #1611612 22/05/2013 20:14
B
Bellatrix Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
B
Hehe, tenkte meg det.

Godt å høre! Ønsker rikitgnok ikke å kaste meg ut i noe massespurt før jeg har litt mer ritterfaring, så får få litt erfaring under beltet først!

Moderator  support