Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Første ritt - mat og drikke på rittdagen?

Første ritt - mat og drikke på rittdagen? #1604514 10/05/2013 17:35
A
Andreaz Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Jeg skal delta på mitt første terrengsykkelritt i morgen..det er heldigvis midt på dagen, så har mulighet til å både hvile og spise før rittet.
Hva anbefales til en amatør for oppkjøring på selve rittdagen? ICON_SMILE

Re: Første ritt - mat og drikke på rittdagen? [Re: Andreaz] #1604549 10/05/2013 18:29
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Gjør det enkelt, og ikke spis/drikk noe du ikke pleier å spise/drikke.

For min del er det en vanlig frokost, gjerne med egg og bacon eller lignende. Så tar jeg med meg en matpakke med 2-3 brødskiver med noe godt (leverpostei, brunost eller lignende). Spiser det/så mye jeg har lyst på ca 1 time før start + drikker en del (vann, saft, Farris eller sportsdrikk - avhengig av temperatur på rittdagen og hvor langt/lenge rittet er). Videre liker jeg å ha en rosinbolle eller lignende på baklomma, som jeg koser meg med en 15 min før start.
Men det er meg da - og jeg er en "matmoms".

Re: Første ritt - mat og drikke på rittdagen? [Re: Andreaz] #1604592 10/05/2013 19:23
T
T.Surnevik Offline
Avhengig
Avhengig
T
Ta deg god tid å spis en god frokost, unngå for mye fett. I timene før rittet bør du få i deg noe lett. På startstrek skal du ikke være sulten, men ikke stappmett heller. Drikke mye slik at væskebalansen er god.

Som thamg sier, spis ting du pleier å spise. Fallhøyden om du skal gjøre noe nytt eller noe alt for fancy er veldig stor.

Lykke til! ICON_SMILE

www.sportsmat.no
Rabattkode 'terrengsykkel' gir 10% avslag på alt fra Squeezy.

Moderator  support