|
BB - Bottom Bracket, hvilken mm på Ridley Oval 907
|
BB - Bottom Bracket, hvilken mm på Ridley Oval 907
#1603163
08/05/2013 14:29
|
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 81
Chevron
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 81 |
Er det noen her inne som kan forklare med hvordan jeg finner ut hvilken bredde på BB jeg trenger?
Eller har bredden bare med hva man selv "liker"?
Valgene er mange og den skal på en Ridley Oval 907C.
Takker på forhånd for alle svar
Redigert av Chevron; 08/05/2013 16:56.
|
|
|
Re: BB - Bottom Bracket, hvilken mm på Ridley Oval 907
[Re: Chevron]
#1603944
09/05/2013 20:14
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Den har 68mm krankhusbredde.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: BB - Bottom Bracket, hvilken mm på Ridley Oval 907
[Re: Hæ?]
#1605620
12/05/2013 18:26
|
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 81
Chevron
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 81 |
Den har 68mm krankhusbredde. Så mye har jeg funnet ut  Det jeg lurte på var hvilken 68 x ? jeg kan velge. Finnes jo blandt annet disse alternativene: 1: 68x110 2: 68x113 3: 68x122.5 Hvorfor det ene men ikke det andre?
|
|
|
Re: BB - Bottom Bracket, hvilken mm på Ridley Oval 907
[Re: Chevron]
#1605621
12/05/2013 18:28
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Ingen av dem med mindre du skal ha gammeldags Octalink eller firkantlager. Hvilken krank skal du bruke?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: BB - Bottom Bracket, hvilken mm på Ridley Oval 907
[Re: Chevron]
#1605672
12/05/2013 19:20
|
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 81
Chevron
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 81 |
Det er ikke bestemt enda. Har sett på firkantlager, siden det blir en fixedgear. Men hvis du har noen andre supre forslag så skrik ut?
|
|
|
Re: BB - Bottom Bracket, hvilken mm på Ridley Oval 907
[Re: Chevron]
#1605697
12/05/2013 19:50
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Skal du bruke den som kafèracer eller hardcore banesykkel? Sugino lager finfine banekranker i alle fall. Som kaf`cruiser er det vel litt hipp som happ hva du velger.
Hvis du skal ha firkantaksling er det som regel 103 eller 109 mm på banekranker, ev. spesiallager for de gitte krankene. For landeveiskranker (type to-drevskranker) er det ikke uvanlig med 110 mm. 113 er vanligvis terrengkranker og 122,5 er hybrid/touringsykler (siden det er de du nevner). Det som er viktig er inpress på krankarmene og klaring til kjedestag.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: BB - Bottom Bracket, hvilken mm på Ridley Oval 907
[Re: Chevron]
#1606029
13/05/2013 11:34
|
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 81
Chevron
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 81 |
Blir vel heller en tilogfra jobb/kafé racer siden Ghettodromen på Valle ikke akuratt er i topp stand.
Men hadde vært supert med en ny velodrom i Oslo traktene.
Da fikk jeg iallefall oppklart dette med de forskjellige mm. Men hvordan vet man eventuelt om krankarmene går fri fra kjedestagene(fra krank og bak)?
Redigert av Chevron; 13/05/2013 11:34.
|
|
|
Re: BB - Bottom Bracket, hvilken mm på Ridley Oval 907
[Re: Chevron]
#1606134
13/05/2013 13:21
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Da måler man.  Du må vite bredde på kjedestag og q-faktor på kranken.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: BB - Bottom Bracket, hvilken mm på Ridley Oval 907
[Re: Chevron]
#1606160
13/05/2013 13:48
|
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 81
Chevron
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 81 |
Ahhh, jeg som håpet på å bestille både ramme og deler i samme slengen. Men får vel bite i det søte eple.
Så nå at gaffelen ikke var drillet for brems, så vi får se hva det blir til.
|
|
|
|
|
|