Er ikke united fans, men er football fan.
Jeg trodde også at Moyes skulle være den beste i PL for å ta over roret etter SAF. Moyes fikk meget gode resultater med Everton.
Nå er det litt rart at Everton faktisk har gode resultater uten Moyes også..
Må faktisk revurdere min oppfatning av Moyes og Everton......
Kommer med et par innspill, så er det mulig å være enig/uenige:
1. Moyes etterlot seg et bunnsolid fundament i Everton, som var på randen til å rykke ned da han tok over de. Gode defensivt, samt mange hardtarbeidende, fine spillertyper som har blomstret og fått mye tillitt. Martinez har gjort mye bra med Everton, og jeg liker han som type og ballspill han vil at hans lag skal spille.
2. Moyes har tatt over en managerjobb som er unik. Det går på managerrollen i United er ganske annerledes enn alle andre klubber ettersom Fergie styrte alt i United, og stort sett har Sportsdirektører mye mer makt i alle andre klubber enn i United. Moyes er håndplukket av Fergie og har da en lignende rolle. Kanskje dømt til å mislykkes, men det er ihvertfall en enorm overgang.
3. Vi bør havne topp 4, MÅ havne topp 5. Men se hvor bortskjemte vi United fans er. Mange skriker etter flopp ditt, flopp datt, ut med Moyes "and so on". Vi kan ikke si om "prosjekt-Moyes" er en suksess/fiasko før etter neste sesong eller om 2 år, om han skulle få så lang tid. Og skulle det gå oppover igjen og vi de neste 5 årene er tittelutfordrere og knabber med oss et par titler, så har kanskje denne sesongen styrket Moyes sitt United på sikt. Hvem vet.
Vi må tåle litt motgang vi og. Og i ganske mange verdensdeler, i verdens land og i majoriteten av fotballklubber vil folk irritere seg grønne over at vi kaller det vi nå er igjennom motgang. Det er tross alt 6 poeng opp til 4.plassen(ser ikke på tabellen nå så ta høyde for feil), og Juan Mata er nå nesten helt sikkert klar. La oss håpe på litt "Özil-effekt".
Det er flere ting, blant annet kunnskapen til trenerstaben til Moyes om å "bryte ned kompakte, lavtliggende lag", og treningsregimet hans fysisk som jeg undrer litt over. Kan virke som om han har overbelastet enkelte spillere som har ført til mye muskelskader.