Er det noen av løypene her som passer til halvdemper ?
Er du på Maridalssiden av Lillo er det mye som er snillere for halvdemper. Utgangspunkt Langsetløkka gir deg mye bra. På Stiglede.no har min samboer lagt ut mange fine stier som ikke nødvendigvis utfordrer for mange grenser på en gang.
Kjørte spøkelseskladden idag for første gang. Må si jeg ble mektig imponert av den trollete grønne skogen! Var det noen fra forumet jeg møtte i starten av kladden og senere på Ridestien?
Det var i hvert fall ikke meg du møtte...jæ#%& semesteroppagve h*&¤%#!!!!
Lillomarka er full av trolske områder, er man litt fotointeressert kan man bli skjeløyd av mindre. Bare å dra på oppdagelsesferd, men pass på ved vått føre, noen av de trolske stiene er ganske skjøre.
Kjørte spøkelseskladden idag for første gang. Må si jeg ble mektig imponert av den trollete grønne skogen! Var det noen fra forumet jeg møtte i starten av kladden og senere på Ridestien?
Høres ut som alt Dagmar-nedfallet er fjernet?
Såg et par stykker som kom ut på parkeringen ved Årvoll der jeg hadde mannet meg opp til å legge om til sommerdekk - mulig det var deg/dere?
Høres ut som alt Dagmar-nedfallet er fjernet?
Såg et par stykker som kom ut på parkeringen ved Årvoll der jeg hadde mannet meg opp til å legge om til sommerdekk - mulig det var deg/dere?
Om jeg kjørte riktig så var det masse nedfall som var fjernet. Jeg var alene,blå Commencal.
Det var ganske vått men jeg holdt meg på høydedrag/rygg så det var overraskende bra føre. Som nevnt over så er det ganske sårbare stier i trollskogen så der må man kjøre forsiktig for å ikke sette fra seg grimme spor.
Som Kimmy har nevnt er det en del stokker som er lagt på tvers av stier rundt om i Lillo. De fleste i de sonene der folk går og i bakker. Er det noen som vet om det er markeringer av noe slag eller om det er for å hindre syklister?
Jeg så det samme ble gjort i fjor på ridestien. stokker midt i utforkjøringer og i svingene. Det kan vel se ut som det er noen i området som ikke liker syklister
Da kan jeg jo bare fortsette med å fjerne de jeg kommer over
Bodde i alpene en stund, der var det flere lokale grinebitere som drev med det samme. La ut stokker i håp om at syklister skulle kollidere. Det merkelige var at bilistene på samme sted stort sett ga tommel opp istedet for langfinger opp.
Sykla en runde i lillo i dag, og spesielt på flytstien på østsida av årvollåsen var det lagt ut mye greiner og stokker. Litt for mange til at det var tilfeldig. Men ingen av de var store nok til å stoppe en syklist, ikke engang en på 26" hjul
Sykla en runde i lillo i dag, og spesielt på flytstien på østsida av årvollåsen var det lagt ut mye greiner og stokker. Litt for mange til at det var tilfeldig. Men ingen av de var store nok til å stoppe en syklist, ikke engang en på 26" hjul
Det er en del kvist og kvast som knekker høyt oppe på stammene har jeg sett, ikke gitt at det nødvendigvis er noen som vil syklistene til livs. Allikevel er det nok flere som forsøker seg med en stile markering.
Sånn som du beskriver det her blir det etter masta (dvs. nordøst for denne). Om du følger stien fa masta østover ned en liten kneik, kommer du til et stikryss, ta venstre her og du møter dasstrappa etter ca 15 meter.
Opp er en real nøtt ja, mulig det kan gå om du jukser ut til venstre etterhvert. Ned er den også ganske guffen (men fullt mulig, jeg har satt'n), da du absolutt ikke vil tryne tfor på høyre side.
Hei dere Lillo-kjennere der ute, kunne dere hjelpe meg med en sak? Jeg drar som oftest inn i Lillo fra Skytta, og er derfor ikke så kjent på Oslo-sida, derfor har jeg et spørsmål. Hvis en nå kommer fra Skytta og vil ha med seg Barlindåsen (og videre til Sinober, Sørskogen osv - her er jeg kjent) - hvordan ta seg enklest fra Skytta inn til Barlindåsen? 'Enklest' kan i og for seg både bety best sti og transport på grusvei. I dag fulgte jeg stien fra Lilloseter mot Sandermosen, men det ble jo en del dytting - bla over et par reale juv... Finnes det andre/bedre alternativer?
Hvis du heller sykler fra Lilloseter og opp til Sinober kan du få med deg en lang nedkjøring over Barlindåsen. Når du kommer til Sinober går det en sti vestover som tar deg sånn ca. til toppen av Barlindåsen. Derfra går det en sti nedover som krysser stien du var på i dag.
Når du krysser stien du var på i dag kan du ta vestover mot Sandermosen eller østover et stykke og så videre nedover mot byen.
Du kan sykle grus / sti til du kommer til den blåmerkede stien som går opp til Lilloseter, som du kanskje kjenner til.
Jeg er ikke såå kjent, så ta gjerne dette med en klype salt. Men jeg synes det er mer gøy å sykle ned over Barlindåsen, enn opp.
Hei dere Lillo-kjennere der ute, kunne dere hjelpe meg med en sak? Jeg drar som oftest inn i Lillo fra Skytta, og er derfor ikke så kjent på Oslo-sida, derfor har jeg et spørsmål. Hvis en nå kommer fra Skytta og vil ha med seg Barlindåsen (og videre til Sinober, Sørskogen osv - her er jeg kjent) - hvordan ta seg enklest fra Skytta inn til Barlindåsen? 'Enklest' kan i og for seg både bety best sti og transport på grusvei. I dag fulgte jeg stien fra Lilloseter mot Sandermosen, men det ble jo en del dytting - bla over et par reale juv... Finnes det andre/bedre alternativer?
Lenge siden jeg har sykla ved Skytta, men det skal gå et sti-alternativ (sikkert også noe grus) der du kan tråkke deg opp til Sørskogen - slipper da Lilloseter. Fortsett så til Sinober og ta nevnte sti i retning Snippen. Du er nå i nordenden av Barlind, og sykler over Barlind i retning Sandermosen.
Ønsker du å sykle andre veien kan du ta stien fra Sinober i retning Solemskogen, og i retning Fugleleiken ved Kjelsåshytta. Du kommer da etter hvert ned på grusen som går til Sandermosen. Du kan da enten etter noen få meter (ca 40-50m) i en skarp venstresving på veien, finne stien som går opp mot Barlind på andre siden av elven i nevnte sving. Eventuelt kan du sykle grusen til Sandermosen for så å dra over Barlind den veien.
Opp er en real nøtt ja, mulig det kan gå om du jukser ut til venstre etterhvert. Ned er den også ganske guffen (men fullt mulig, jeg har satt'n), da du absolutt ikke vil tryne tfor på høyre side.
Var på langtur idag, Avsluttet over Årvollåsen(som vanlig). Prøvde meg oppover her 3 ganger. Kom 2/3. Problemet er midten,man må ha med nok fart over(i mellom) de to steinen,bommer man på den smale linja etter de to,mister balansen og faller til venstre så er det bare å rope på mamma. Jeg hadde problemer med å få med nok fart over steinen. Iløpet av sommeren skal jeg sette den. Og ja,man tar til venstre,det er kun the man(Chris Akrig) som kan sykle rett opp.
Var på langtur idag, Avsluttet over Årvollåsen(som vanlig). Prøvde meg oppover her 3 ganger. Kom 2/3. Problemet er midten,man må ha med nok fart over(i mellom) de to steinen,bommer man på den smale linja etter de to,mister balansen og faller til venstre så er det bare å rope på mamma. Jeg hadde problemer med å få med nok fart over steinen. Iløpet av sommeren skal jeg sette den. Og ja,man tar til venstre,det er kun the man(Chris Akrig) som kan sykle rett opp.
Heretter skal jeg ta med litt ekstra mat i sekken når jeg er på tur. Forventer at det står en utsulta type som holder på med sitt 10xN -forsøk, og som helt har glemt å spise.
To spor som omfatter en del rydda sti, flere av strekken er særlig godt egnet til helgebruk da de er lite trafikkerte av folk flest, derfor legger jeg de ut. (se vedlagt lillo-spor_1.zip)
FRA AMMERUD til RV4 OVER RØVERKOLLEN
Ned fra Røverkollen er stien svak, litt off-piste, trenger at noen bidrar til innkjøring. Der stien treffer den gamle traktorveien, starter bratt, rask og gjørmete nedkjøring mot Skytta. Øvre del av dette segmentet kjøres 2x, men på retur sporet tas en snartur som medfører ytterligere noen høydemeter tilbrakt på sti over grus. Begge disse partiene er god egnet når det er vått og sleipt, her er det alltid vått og gjørmete, men aldri spesielt sleipt.
Stien fra Skytta tilbake mot Rv4 er en klassiker av meget god kvalitet, de fleste må dytte opp men det betaler seg.
TILBAKE TIL AMMERUD OM SLATTUMSRØA
Begge sporene snitter innom Slattumsrøa naturreservat, der er det diskutabelt hvor lovlig det er å sykle. Velg eventuelt omkjøring/trilling de korte bitene det gjelder, stiene er lite trafikkerte. En vestlig exit ned til Aurevann medfører at du kan nå andre ny-rydda stier, og unngår grantre reservatet, spor kommer.
Hyggelig med selskap, tar jeg gjerne en runde hvis noen er interessert.
Heretter skal jeg ta med litt ekstra mat i sekken når jeg er på tur. Forventer at det står en utsulta type som holder på med sitt 10xN -forsøk, og som helt har glemt å spise.