Nå har jeg endelig sluttet å snuse, og snusbudsjettet skal brukes på stisykkel. Har heldigvis snuset ganske mye det siste året, slik at det skulle bli mer penger på budsjettet.
Sykkelen skal være en fulldemper, og være en twentyniner. Jeg er 194cm, og 120kg, og det er alt for få bruktsykler i den størrelsen. Derfor vurderes det en helt ny sykkel.
Jeg har lenge sett på Canyon Nerve AL 9.9SL som et meget godt alternativ, og kan fortsatt vurderes. Denne koster i underkant 20k, og er mye sykkel for pengene (tror jeg).
Drømmeramma har i lang tid vært Niner RIP9, og jeg begynte å vurdere den. Etter å ha pratet med Erijon, har jeg blitt lurt innpå tanken om å kjøpe Turner Sultan, og bygge opp den.
Ramma til Turner Sultan koster like mye som en ferdig Canyon Nerve AL 9.9SL, og er det verdt prisforskjellen for en nybegynner?
Jeg har skjønt at Turner Sultan er meget tråkkeffektiv. Og siden man sjeldent bytter ut ramma, er jeg muligens villig til å betale noe mer for en skikkelig ramme som kan bære meg i mange år fremover.
Hva synes dere om alternativene? Canyon vs Niner vs Turner?