Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Honning på tube. Noen som har erfaringer?

Honning på tube. Noen som har erfaringer? #1596986 29/04/2013 19:35
M
Mosjonist1 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
M
At honning inneholder mye karbohydrat er vel en kjent sak.
Meråker honning selger honning på tube, der en type er ordinær honning
og en annen type med mer smak.
Tar jeg ikke helt feil solgte xxl dette produktet for noen år siden.
Dette produktet er 100% naturlig, og inneholder både vitaminer og mineraler, samt
at sukkeret er ferdig spaltet (hva nå det skulle bety)

Har noen inne på forumet prøvd honning under ritt eller harde økter? Honning på tube

Jeg betalte 300.- for mine 300gr terreng-SPD pedaler hos Biltema.
- Hva betalte du for dine Shimano Xtr pedaler, og hvor tunge er de?
Re: Honning på tube. Noen som har erfaringer? [Re: Mosjonist1] #1597029 29/04/2013 20:09
Akaly Offline
Veteran
Veteran
At det er naturlig er ikke noe argument for at det er sunt. Anthrax er også naturlig, men fortsatt særdeles usunt.

Wikipedia har følgende å si om mineralinnholdet i honning:
Quote:
As with all nutritive sweeteners, honey is mostly sugars and contains only trace amounts of vitamins or minerals.

Jeg er absolutt ikke noen ernæringsekspert (jeg har ikke den fjerneste peiling på temaet), men etter hva jeg leser på Wikipedia så ser det ut som om honning stort sett er sukker, og ikke så mye annet. Det smaker uten tvil godt, men det har vel ikke den helt store ernæringsverdien. Dessuten er det ganske klissete, og jeg mener det er det største ankepunktet.

Re: Honning på tube. Noen som har erfaringer? [Re: Akaly] #1597048 29/04/2013 20:26
BetongApe Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Akaly

Jeg er absolutt ikke noen ernæringsekspert (jeg har ikke den fjerneste peiling på temaet), men etter hva jeg leser på Wikipedia så ser det ut som om honning stort sett er sukker, og ikke så mye annet. Det smaker uten tvil godt, men det har vel ikke den helt store ernæringsverdien. Dessuten er det ganske klissete, og jeg mener det er det største ankepunktet.

Med andre ord omtrent som alle gel-er, som jeg antar at det er ment å konkurrere med. De er jo også bare sukker (glukose og fruktose, som kroppen kan ta opp mer eller mindre uten behandling). Sånn på stående fot vil jeg vel tippe at en gel har en gunstigere blanding av disse to, da honning også inneholder litt av mer komplekse sukkerarter som trenger mer bearbeiding før du kan få det inn i blodet. Men det handler jo om hva man synes er digg også, da.

Enig i at "naturlig" ikke et argument med verdi her. Blant annet inneholder jo honning iblant botulin-bakterier, som kan drepe deg med nervegift hvis du er et spedbarn.

Re: Honning på tube. Noen som har erfaringer? [Re: Mosjonist1] #1597546 30/04/2013 12:53
M
Mosjonist1 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
M
Vel, jeg har prøvd forskjellige tuber, både fra Maxxim og Squeezy, og begge var serdeles klissete.
Dessuten er det jo en stund siden jeg var spedbarn....

Hvorfor er det negativt at sukkerinnholdet er høyt?
De andre produktene inneholder vel også mest sukker?

Jeg betalte 300.- for mine 300gr terreng-SPD pedaler hos Biltema.
- Hva betalte du for dine Shimano Xtr pedaler, og hvor tunge er de?
Re: Honning på tube. Noen som har erfaringer? [Re: Mosjonist1] #1597623 30/04/2013 14:00
Lars Østeberg Offline
Fersking
Fersking
Meråker honning er kjempe godt og ha med på tur og ritt funker knallbra for meg i hvertfall.

Sykler fortiden på Grand Canyon al 8.9.
Lars Østeberg Moan
Re: Honning på tube. Noen som har erfaringer? [Re: Mosjonist1] #1597881 30/04/2013 20:05
BetongApe Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Mosjonist1
Hvorfor er det negativt at sukkerinnholdet er høyt?
De andre produktene inneholder vel også mest sukker?

Det er da ikke negativt, det er vel faktisk hele poenget. De andre produktene er bare sukker, og honning er bare sukker. Klissete blir det også, nødvendigvis.

Moderator  support