Jøss, de så ut som sånn UV-dress man tar på småbarn på stranda når det er sterk sol.
Så en eldre kar i full dress av dette designet i fjor og var _veldig_ glad for at jeg hadde mørke solbriller på. Man kan si mye om fargevalg og design her men feite er nok ikke blandt de adjektivene som falt meg inn.
Noen kan få fine drakter til å se stygge ut. I Grenland sykkelkrets (ref Norsjø Rundt), forpurret alle bekledningene ved å bruke X antall buff/hals. Tror det må kategoriseres som det mest drepende tilbehøret til et sykkelantrekk. Skiløpere kaster ofte dette plagget når det nærmer seg 0 grader. Sånen Pantani-bandana anno 1990 dreper mange lagdrakter (hei Rye). Pantani er forøvrig fortsatt er Gud. Jeg sykler for Vestre Aker og mener draktene våre er fine, men litt feige og litt standard og også litt kjedelige i fargekombinasjonen (sånn som nesten alle andre pro-lag). Derimot synes jeg Sagene er enda kjedeligere og alt for like våre. Mitt image som innesluttet grinebiter rakner når jeg til stadighet vinker til Sagene-ryttere.
Re: Hvilken klubb har fetest og kjipest drakter?
[Re: caad10]
#159966103/05/201309:17
I Ottestad har vi Ottestad-buff. Gul med sort/hvit OIL-logo på. Det ble også laget en i sort med gul/sort OIL-logo på, men det var selvfølgelig uheldig. Man tøyser ikke med fargen på klubbemblemet!
Jeg tegnet denne i 2006, med ensfargede blå bukser. Liker ikke de sorte buksene med blå paneler som har kommet til i det senere. Ermene blir for rette og strenge sammenliknet med torsoen.
Liker bedre overdelen fra 2004, egentlig, og jeg er fornøyd med logoen. Et hjul, en flamme rouge, og en kjedelinje som krone.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
#159968003/05/201309:39
Det ble også laget en i sort med gul/sort OIL-logo på, men det var selvfølgelig uheldig. Man tøyser ikke med fargen på klubbemblemet!
...Den buffen er perfekt til mossedrakta. Fikk vi utdelt en til NM ifjor mon tro?
Samtalen gikk såher: - Vi må kvitte oss med de svarte, vi kan ikke ha klubbmedlemmer syklende omkring i dem. - Vi legger dem i deltakerpakkene. - Mmmm.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
[Re: Valentino]
#160018603/05/201321:47
Det ble også laget en i sort med gul/sort OIL-logo på, men det var selvfølgelig uheldig. Man tøyser ikke med fargen på klubbemblemet!
...Den buffen er perfekt til mossedrakta. Fikk vi utdelt en til NM ifjor mon tro?
Samtalen gikk såher: - Vi må kvitte oss med de svarte, vi kan ikke ha klubbmedlemmer syklende omkring i dem. - Vi legger dem i deltakerpakkene. - Mmmm.
Helt perfekt. Har ligget uåpnet i skapet frem til jeg gjorde comeback i Moss i år.
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
#160085605/05/201309:27